Hej med jer 

Jeg er så heldig, at være blevet gravid med mit andet barn 

Men desværre har jeg en del bekymringer, som fylder lidt meget.
I min sidste graviditet blev jeg i 24. uge indlagt, da jeg var på vej til at gå i fødsel med en hurtigt afkortet livmoderhals grundet MANGE og smertefulde plukveer.
Skrev bla om det her, da det stod på: https://www.baby.dk/debat/97415pi1/graviditet/update-paa-kort-livmoderhals.aspx
Jeg lå indlagt i 10 dage, hvor jeg fik lungemodner, vehæmmende osv. og de fik det heldigvis stoppet, så jeg kom hjem og var sengeliggende resten af graviditeten.
Jeg fik dengang at vide, at de ville holde ekstra godt øje med mig i fremtidige graviditeter, og jeg skal da også allerede til første scanning på fredag i ca. 10. uge.
Jeg er sindsygt bange for, at det vil ske igen i denne graviditet (selvom jeg selvfølgelig passer rigtig godt på mig selv). Vi har jo vores dejlige Loa på 2 år, og jeg kan slet ikke holde tanken ud, hvis jeg skulle være sengeliggende, og ikke kan være 100% mor for hende 

Da jeg var indlagt lå jeg sammen med en sød kvinde, som havde en datter på 5 (som hun havde født for tidligt grundet plukveer som resulterede i afkortet livmoderhals), og desværre gik det galt igen til trods for sygemelding og at hun trods alt havde en rimelig selvstændig datter.
Da min datter ikke er så gammel, kan jeg jo ikke undgå at bære hende, og tumle rundt med hende. Men frygter da lidt, at det bliver for belastende for min krop, hvis den er ligeså følsom i denne graviditet.
Så nu må i gerne komme med en masse skønne historier om, hvordan i stod i samme situation i første graviditet og bare fløj problemfrit igennem anden 

Vil selvfølgelig også gerne høre de knapt så gode historier, så jeg ved hvad jeg kan forvente 

På forhånd tak!!