Afkortet livmoderhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2013

tine1985

TbCp skriver:

Første gang uge 35 + 2 og anden gang 32 + 2.

jeg blev sygemeldt ca samtidig i begge graviditeter - omkring uge 26-28 (kan ikke huske det præcis lige nu). 

De mente ikke der var farer på færer 2. gang da det jo ikke var SÅ meget for tidligt første gang. Men pga jeg har for højt blodtryk blev jeg scannet oftere og så opdagede de heldigvis hvor det var på vej hen så 2. gang nåede jeg at få lungemodner. 

Det var da heldigt at de tilfældigvis holdt øje dig, så du nåede at få lungemodner! Var begge gange pga plukveer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

TbCp

tine1985 skriver:

Det var da heldigt at de tilfældigvis holdt øje dig, så du nåede at få lungemodner! Var begge gange pga plukveer? 

Begge gange blev jeg sygemeldt pga af for mange og for kraftige plukveer. 

2. gang fik jeg mange da jeg blev scannet og der kunne de så se at her gang jeg fik en, så blev min livmoderhals meget kort og åbnede sig lidt.

Anmeld

25. juli 2013

tine1985

TbCp skriver:

Begge gange blev jeg sygemeldt pga af for mange og for kraftige plukveer. 

2. gang fik jeg mange da jeg blev scannet og der kunne de så se at her gang jeg fik en, så blev min livmoderhals meget kort og åbnede sig lidt.

Ej hvor vildt! Kan huske at jeg oplevede noget lignende da jeg var indlagt. Lægfn prikkede lidt til livmoderhalsen, for at prøvokerer den lidt, og den gik også bare fra 35 mm til 0 med det samme! Det er så fustrerende, når ens krop bare ikke vil gøre som den skal 

Anmeld

25. juli 2013

TbCp

tine1985 skriver:

Ej hvor vildt! Kan huske at jeg oplevede noget lignende da jeg var indlagt. Lægfn prikkede lidt til livmoderhalsen, for at prøvokerer den lidt, og den gik også bare fra 35 mm til 0 med det samme! Det er så fustrerende, når ens krop bare ikke vil gøre som den skal 

Ja det er det! Og også fordi det jo er en stor risiko for barnet hvis det kommer før tid.... så den krop skal are opføre sig ordentligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.