Gik din fødsel hurtigt? Jeg tænker nemlig umiddelbart, at selve størrelsen på baby, i hvert fald ikke altid, har noget at gøre med om man brister eller ej.. Oftere har det noget at gøre med hvor lang/kort tid man er om at udvide sig..
Nu er der selvfølgelig lige 0,5kg forskel på dit og mit tilfælde.. Men min søn vejede 4300g og jeg fik kun et par små hudafskrabninger, og min fødsel tog ca. 30 timer fra første ve(15 timers aktiv fødsel)..
Jeg kan sagtens sætte mig ind i dit dilemma og jeg ville selv have det rigtig svært med et pks.. Men måske du kan blive fulgt tæt med vækstscanninger og så blive sat i gang før tid, hvis nu baby viser sig at være ligeså stor? Det eneste du så skal være obs på er, at ved nogle former for igangsættelse, risikerer man ve-storm, som jo så kan gøre at man udvider sig rigtig hurtigt og dermed, måske har større risiko for at briste..
Jeg mener igangsættelse med ballonkateter, skulle være den mest skånsomme måde.. 
Men én ting er helt sikkert, når nu du bliver gravid igen, så skal du få snakket alt det her godt og grundigt igennem med din JM og så er jeg sikker på, at I sammen nok skal finde den bedste løsning.. 
Anmeld