Hvornår mærkede i baby sparke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

Millea

grinny skriver:

Jeg tror at jeg mærkede ham igår da jeg skulle sove er 17+4(3 igår )

Er selvfølgelig ikke sikker, men det var nede ved ham og det var en følelse jeg aldrig havde prøvet så mon ikke det var ham 

Ej hvor spændende, på en måde.. Det er da sikkert den lille.. Tillykke - eller hvad man nu siger.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

BigHope13

Millea skriver:

ihh hvor må det bare være hyggeligt.. Hvor jeg dog glæder mig..

Kan man ikke nogle gange få et helt chok når den lille sparker? 

Det er virkelig hyggeligt og sådan en betryggende fornemmelse, synes jeg
gik også bare fra uge 17 ca og analyserede hver enkelt lille niv i kroppen og ventede så spændt.
men da jeg så mærkede det var det slet ikke som jeg forventede Haha. ved ikke om jeg havde regnet med at mærke konkrete spark eller hvad jeg havde forestillet mig
gik også og ventede på de berømte luftbobler, men måden jeg mærkede ham første gang var da jeg lagde på ryggen hen på eftermiddagen og bare slappede maks af, så kom der en sitrende fornemmelse i maveskindet langt nede i venstre hjørne omkring skambenet. og da det så kom gentagen gange og efter en time startede igen var jeg ikke i tvivl om at det måtte være den bette.

Jo nu her kan jeg godt få et chok, især fordi han er mest aktiv om aftenen og natten og vågner ofte af den kildende fornemmelse og nu her kommer bevægelserne også op omkring navlen og det føles lidt specielt når han lige maser igennem

Anmeld

19. juli 2013

nielsen80

Millea skriver:

Hvilken uge? Hvilke nr. barn 1, 2 osv?

Og hvordan lå/ligger jeres moderkage? foranliggende eller?

Jeg er selv i uge 17, og glæder mig sådan til at mærke den lille sparke.. Det har jeg dog tilgode.. Hvornår mærkede i liv første gang? 

Uge 21+ - min moderkage lå ud foran maven, og gjorde jeg ikke kunne mærke meget. Faktisk var det meget lidt liv, jeg mærkede hele graviditeten igennem pga det.

Det var mit første barn

Anmeld

19. juli 2013

Kris89

min moderkage ligger bag ved baby, men min livmoder var til gengæld bagoverbøjet (ved ikke om det har noget at sige)

men mærkede liv 16+

det er første barn, men er undervægtig af natur, så det jeg har på min mave er livmoder/baby/fostervand - det gør det jo noget nemmere

Anmeld

19. juli 2013

Millea

BigHope13 skriver:

Det er virkelig hyggeligt og sådan en betryggende fornemmelse, synes jeg
gik også bare fra uge 17 ca og analyserede hver enkelt lille niv i kroppen og ventede så spændt.
men da jeg så mærkede det var det slet ikke som jeg forventede Haha. ved ikke om jeg havde regnet med at mærke konkrete spark eller hvad jeg havde forestillet mig
gik også og ventede på de berømte luftbobler, men måden jeg mærkede ham første gang var da jeg lagde på ryggen hen på eftermiddagen og bare slappede maks af, så kom der en sitrende fornemmelse i maveskindet langt nede i venstre hjørne omkring skambenet. og da det så kom gentagen gange og efter en time startede igen var jeg ikke i tvivl om at det måtte være den bette.

Jo nu her kan jeg godt få et chok, især fordi han er mest aktiv om aftenen og natten og vågner ofte af den kildende fornemmelse og nu her kommer bevægelserne også op omkring navlen og det føles lidt specielt når han lige maser igennem

hehe... Jeg er også max analyserende.. Men tror ikke rigtigt at det har været den lille jeg har kunne mærke endnu.. 

Nu kommer jeg til de næste par uger bare at ligge på sofaen og slappe voldsomt af, og håber på samme erfaring som dig.. At mærke bæbsi.. 

Anmeld

19. juli 2013

Millea

Kris89 skriver:

min moderkage ligger bag ved baby, men min livmoder var til gengæld bagoverbøjet (ved ikke om det har noget at sige)

men mærkede liv 16+

det er første barn, men er undervægtig af natur, så det jeg har på min mave er livmoder/baby/fostervand - det gør det jo noget nemmere

Du har nok ret i at man som tynd lettere kan mærke liv.. Jeg har lige et lille ekstra lag den lille skal sparke igennem.. 

Anmeld

19. juli 2013

Clisolka

Millea skriver:

Hvilken uge? Hvilke nr. barn 1, 2 osv?

Og hvordan lå/ligger jeres moderkage? foranliggende eller?

Jeg er selv i uge 17, og glæder mig sådan til at mærke den lille sparke.. Det har jeg dog tilgode.. Hvornår mærkede i liv første gang? 

Jeg mærkede min datter 1. gang 17+4 - første graviditet 

I denne graviditet mærkede jeg lillebror 15+6. Jeg ved ikke hvordan min moderkage lå med min datter, men denne gang ligger den bagved 

Anmeld

19. juli 2013

M (:

Millea skriver:

Okay  Glæder mig også til at farmand kan mærke den lille..

Jeg fik af vide til sidste scanning at min moderkage var foranliggende og at der måske ville gå lidt længere før jeg ville kunne mærke den lille... ihh altså.. Håber jeg også kan mærke liv i uge 19 

Men det kan også være lige om lidt, at du mærker liv!

Det er også bare VILDT hyggeligt, når man kan dele de små puf derinde fra! Det er det jeg savner allermest fra at være gravid.. 

Anmeld

19. juli 2013

BigHope13

Millea skriver:

D

hehe... Jeg er også max analyserende.. Men tror ikke rigtigt at det har været den lille jeg har kunne mærke endnu.. 

Nu kommer jeg til de næste par uger bare at ligge på sofaen og slappe voldsomt af, og håber på samme erfaring som dig.. At mærke bæbsi.. 

Det håber jeg også for dig så, du skal nok mærke noget før eller siden ihvertfald og så du ikke i tvivl mere.

Anmeld

19. juli 2013

Kris89

Millea skriver:

Du har nok ret i at man som tynd lettere kan mærke liv.. Jeg har lige et lille ekstra lag den lille skal sparke igennem.. 

Det har helt bestemt meget at sige.

de sidste hmm. 3 uger tror jeg i hvert fald - har min mave jo lignet en hoppebold når den har tumlet rundt (26+ idag).

har så heller ikke meget mave, så tror egentlig den bruger det plads den har til rådighed allerede nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.