Hvornår mærkede i baby sparke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.956 visninger
42 svar
6 synes godt om
19. juli 2013

Millea

Hvilken uge? Hvilke nr. barn 1, 2 osv?

Og hvordan lå/ligger jeres moderkage? foranliggende eller?

Jeg er selv i uge 17, og glæder mig sådan til at mærke den lille sparke.. Det har jeg dog tilgode.. Hvornår mærkede i liv første gang? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

Ayasmor

Millea skriver:

Jeg er selv i uge 17, og glæder mig sådan til at mærke den lille sparke.. Det har jeg dog tilgode.. Hvornår mærkede i liv første gang? 

Jeg mærkede min datter første gang i 17. uge. Mener det var 16+2. Det var min første graviditet og jeg havde en bagvedliggende moderkage

Anmeld

19. juli 2013

Millea

Ayasmor skriver:

Jeg mærkede min datter første gang i 17. uge. Mener det var 16+2. Det var min første graviditet og jeg havde en bagvedliggende moderkage

Så må min den lille inde i maven altså til at stramme skoene og få spakket igennem.. 

Er der noget med at dem med foranliggende moderkage mærker senere liv end bagvedliggende?

Anmeld

19. juli 2013

Ayasmor

Millea skriver:

Så må min den lille inde i maven altså til at stramme skoene og få spakket igennem.. 

Er der noget med at dem med foranliggende moderkage mærker senere liv end bagvedliggende?

Hihi, ja det ville da være skønt, hvis den lige gad det Det er dog også helt normalt at mærke spark lidt senere, men for pokker, hvor kan man blive utålmodig
Ja, en foranliggende moderkage kan gøre det sværer for barnet at sparke igennen i starten og den skal derfor være lidt større før den kan = liv lidt senere. Ligeledes kan det havde en betydning, hvis babyen ligger med benene ind mod ryggen og sparker væk fra maveskindet

Anmeld

19. juli 2013

mommy1991

Millea skriver:

Jeg venter mit første barn, moderkagen ligger op ad min ryg og jeg mærkede baby første gang 18+1  

Anmeld

19. juli 2013

Monski

Millea skriver:

Med Anthon mærkede jeg ham første gang da jeg var i 18 uge, 3 uger efter kunne man mærke ham udenpå maven
Denne gang er jeg faktisk ret meget i tvivl om jeg har mærket liv de sidste par dage, men er ikke sikker

Anmeld

19. juli 2013

M (:

Millea skriver:

Jeg mærkede liv første gang 18+6, og faren mærkede det første gang 19+6. 

Det var mit første (og eneste) barn og jeg havde højt-foranliggende morderkage. 

Anmeld

19. juli 2013

Karla

Millea skriver:

Jeg mærkede lille fisen første gang 17+2. Det er første barn jeg har mærket hende hver dag siden, og farmand mærkede hende første gang 18+2.
Min moderkage ligger bagved højt

Anmeld

19. juli 2013

BigHope13

Millea skriver:

Venter første barn til november, min moderkagen ligger højt oppe mod min ryg og jeg mærkede små puff, sitren fornemmelse fra bassen 19+1. Og nu fra uge 23 ca har jeg mærket direkte spark

Anmeld

19. juli 2013

Millea

Monski skriver:

Med Anthon mærkede jeg ham første gang da jeg var i 18 uge, 3 uger efter kunne man mærke ham udenpå maven
Denne gang er jeg faktisk ret meget i tvivl om jeg har mærket liv de sidste par dage, men er ikke sikker

Hvor langt henne er du nu?

Kan du huske hvor din moderkage lå? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.