Ttts

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.670 visninger
44 svar
12 synes godt om
18. juli 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der har erfaring med ttts og den laser behandling der kan laves? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Kløver

Hvad er ttts?

Anmeld

18. juli 2013

Anonym trådstarter

Tvilling til tvilling transfusionssyndrom.  De deler blodkar og er yderst kritisk. 

Anmeld

18. juli 2013

Kofoed.

Jeg har hørt om flere tilfælde af det, men har ikke nogen personlig erfaring. Men jeg har aldrig hørt om en laser behandling. Hvad skulle den gøre?

Anmeld

18. juli 2013

twinny

Maja84 skriver:

Hvad er ttts?

Det vil sige at den ene tvilling kan blive donor for den anden. Så den ene får for meget blod og den anden for lidt. Og de begge dør. Det kan forekomme hos enæggede tvillinger. 

Håber du blev klogere.  

Anmeld

18. juli 2013

Faith

Kofoed. skriver:

Jeg har hørt om flere tilfælde af det, men har ikke nogen personlig erfaring. Men jeg har aldrig hørt om en laser behandling. Hvad skulle den gøre?

Man går vidst nok ind og brænder nogle blodkar over. Mener ikke begge tvillinger kan overleve det (er ikke 100% sikker). Læste en del om det da jeg ventede mine drenge, men det er jo efterhånden 3 år siden.

Anmeld

18. juli 2013

twinny

Faith skriver:

Man går vidst nok ind og brænder nogle blodkar over. Mener ikke begge tvillinger kan overleve det (er ikke 100% sikker). Læste en del om det da jeg ventede mine drenge, men det er jo efterhånden 3 år siden.

Begge tvillinger kan godt overleve.  

Anmeld

18. juli 2013

Kløver

twinny skriver:

Det vil sige at den ene tvilling kan blive donor for den anden. Så den ene får for meget blod og den anden for lidt. Og de begge dør. Det kan forekomme hos enæggede tvillinger. 

Håber du blev klogere.  

Tak det gjorde jeg, har set en udsendelse om det gang, havde bare ikke lige kædet bogstaverne sammen

Kan det passe det hedder twin to twin syndrom ?

Anmeld

18. juli 2013

twinny

Maja84 skriver:

Tak det gjorde jeg, har set en udsendelse om det gang, havde bare ikke lige kædet bogstaverne sammen

Kan det passe det hedder twin to twin syndrom ?

Ja. 

Anmeld

18. juli 2013

Anonym trådstarter

Ja der skulle være 80 procent chance for man kommer hjem med et barn, og 65-70 procent begge overlever. Dog er der 5 procent risiko for hjerneskade hvilket ikke kan tjekkes før efter fødslen. 

Vi fik dommen i dag, og kunne vælge at slå den ene ihjel og have risiko for hjerneskade hos den sidste og ikke sikret overlevelse, eller laser hvor begge eller en kan overleve eller dø og risiko for hjerneskade, eller intet at gøre og have nærmest 100 procent risiko for dødelig udgang. 

Hvordan skal man træffe et sådan valg...... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.