Kat2244 skriver:
Hej Piger 
Jeg er nysgerrig mht. andre gravides brug af panodiler.
diskussionen omkring panodil har præget debatten omkring smertestillende de sidste år og hver læge, jordmoder og farmaceut siger noget forskelligt.
Man har lavet undersøgelser mht. misdannelser hos drengebørn ved gravide som har taget den fulde dosis over 2-3 måneder. Undersøgelsen har senere været kritiseret for mangelfulde oplysninger, men den har alligevel sat gang i en stor debat omkring emnet. Alle ønsker jo bebsen i maven det bedste og denne debat har skræmt mange fra at tage panodil. Men er det virkelig det bedste?? Hvis mor ligger med voldsom migræne eller feber? Er dette ikke ligeså ubehageligt/ "skadeligt" for barnet.
Ja, det spørgsmål er der mange forskellige svar på alt efter hvem man spørg og hvornår.
Jeg har lavet en afstemning af hvor mange panodiler i har taget i løbet af jeres graviditet og jeg har også selv afgivet stemme. Jeg håber at i vil give jeres stemme i debatten.
Husk at det kun er af ren nysgerrighed at afstemningen er oprettet- vi har som sagt alle forskellig holdning på dette punkt
.
Jeg har en kronisk rygsygdom, samt slidgigt i 3-4 led, og begyndende i de andre.. Mine diskos' er tyndslidte og mit bækken er skævt.. Så jeg er plaget af smerter, og har hver dag brugt morfin præp. Men da jeg snakkede med mine læge óm dette, blev han nærmest grøn i hovedet- da jeg spurgte om jeg måtte tage panodiler, når det var på toppen med smerter. Det måtte jeg absolut ikke! :-(
- jeg har taget panodil, inden jeg vidste jeg var gravid. Har holdt mig i skinnet- og forsøgt med en masse massagebehandlinger, samt rygøvelser, og frysepude..
Anmeld