Panodil - afstemning "go?" eller "no go?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange panodiler (500 mg) har I taget i løbet af jeres graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.812 visninger
25 svar
3 synes godt om
18. juli 2013

Kat2244

Hej Piger 

Jeg er nysgerrig mht. andre gravides brug af panodiler.

diskussionen  omkring panodil har præget debatten omkring smertestillende de sidste år og hver læge, jordmoder og farmaceut siger noget forskelligt. 

Man har lavet undersøgelser mht. misdannelser hos drengebørn ved gravide som har taget den fulde dosis over 2-3 måneder. Undersøgelsen har senere været kritiseret for mangelfulde oplysninger, men den har alligevel sat gang i en stor debat omkring emnet. Alle ønsker jo bebsen i maven det bedste og denne debat har skræmt mange fra at tage panodil. Men er det virkelig det bedste?? Hvis mor ligger med voldsom migræne eller feber? Er dette ikke ligeså ubehageligt/ "skadeligt" for barnet. 

Ja, det spørgsmål er der mange forskellige svar på alt efter hvem man spørg og hvornår.

Jeg har lavet en afstemning af hvor mange panodiler i har taget i løbet af jeres graviditet og jeg har også selv afgivet stemme. Jeg håber at i vil give jeres stemme i debatten.

Husk at det kun er af ren nysgerrighed at afstemningen er oprettet- vi har som sagt alle forskellig holdning på dette punkt .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

NinaNymannMadsen

har været gravid 2 gange og har i begge kun taget 1-2 Panodil og det var kun fordi sygehuset selv sagde jeg skulle pga veer så de ikke var så slemme, selvom de intet hjalp.

Anmeld

18. juli 2013

tankai

Kat2244 skriver:

Hej Piger 

diskussionen  omkring panodil har præget debatten omkring smertestillende de sidste år og hver læge, jordmoder og farmaceut siger noget forskelligt. 

Man har lavet undersøgelser mht. misdannelser hos drengebørn ved gravide som har taget den fulde dosis over 2-3 måneder. Undersøgelsen har senere været kritiseret for mangelfulde oplysninger, men den har alligevel sat gang i en stor debat omkring emnet. Alle ønsker jo bebsen i maven det bedste og denne debat har skræmt mange fra at tage panodil. Men er det virkelig det bedste?? Hvis mor ligger med voldsom migræne eller feber? Er dette ikke ligeså ubehageligt/ "skadeligt" for barnet. 

Ja, det spørgsmål er der mange forskellige svar på alt efter hvem man spørg og hvornår.

Jeg har lavet en afstemning af hvor mange panodiler i har taget i løbet af jeres graviditet og jeg har også selv afgivet stemme. Jeg håber at i vil give jeres stemme i debatten.

Husk at det kun er af ren nysgerrighed at afstemningen er oprettet- vi har som sagt alle forskellig holdning på dette punkt .

Jeg har taget et par stykker, fordi min hovedpine har været slem. Havde ellers sagt til mig selv, at hvis jeg kunne undgå det, ville jeg lade være, men har simpelthen ikke kunne undvære dem.. 

Anmeld

18. juli 2013

Dorthe1986

Har stemt 1-2, da jeg fik det i den sovecocktail de gav mig på fødegangen, aftenen inden de for alvor satte min fødsel i gang :-)

Anmeld

18. juli 2013

mommy1991

Kat2244 skriver:

Hej Piger 

Jeg har ikke taget nogen overhovedet, men jeg har heller ikke haft smerter

Anmeld

18. juli 2013

morethanperfect

3-4 .. Min migræne var meget slem i min graviditeter .. 

Anmeld

18. juli 2013

Aabye

Jeg tog her i sidste graviditet hvad der svarer til fuld dosis i.. bum bum... 6 dage tror jeg det var.. Det var beordret fra lægen af da mine bækken smerter til sidst var så slemme at jeg dårligt nok kunne holde det ud :s

Anmeld

18. juli 2013

DianaRJS

Kat2244 skriver:

Hej Piger 

jeg bruger smertestillende da jeg døjer med migræne, har taget migræne pillerne fra men kan ikk tage alt fra... udover det har jeg sværre bækkenløsninger som også kræver smertestillende, hvis jeg skal fungere som mor for de 2 andre jeg har....

jeg synes ikke det er nogen skam at tage smertestillende under graviditet, hvis man bare kan finde ud af at beherske det...

Anmeld

18. juli 2013

Kofoed.

jeg tog faktisk mange, ville helst ikke, men da jeg har dårligt hofte og faldt hårdt i 14. uge (da hoften i forvejen var slem). så efter en smerte helved, måtte jeg i en-to uger både tage Panodil og ibuprofin (som frarådes under hele graviditeten). har stemt 4-7 dage, da jeg ikke kan huske hvor længe det var. men som jeg kan forstå det, så er det hovedsagelig ved drengebørn man skal undgå Panodil

Anmeld

18. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg har taget 4 i løbet af hele min graviditet, det var så enkelt af smerter da jeg er ved at få en visdomstand som der var lidt bøvl med, var dog til tandlæge dagen efter.

Men jeg tager nogen hvis det er virkeligt slemt, enten med hovedpine eller lign. Tænker ikke det skader i så små mængder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.