Overtræk til lagkage????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2009

Susan1978

Solajma skriver:

Du smelter simpelthen bare chokoladen i fløden, i en gryde, mens du rører rundt. Når den så er smeltet, hælder du over i en skål og stiller på køl natten over. Så er den lige til at piske op dagen efter..

Sådan laver jeg den, og det kan IKKE gå galt.. det er så nemt!

kan man bruge andet end toblerone chokolade..

og hvis nu jeg skal bruge lagkagen på søndag..

skal jeg så starte på dette fredag aften, hvis jeg vil lave lagkagen lørdag aften.

jeg tænker hvor længe sådan noget fløde kan holde sig, bliver det ikke dårligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Helt klart marcipanlåg!!! ALTID at foretrække... Og at rulle den ud SELV ! 

Tricket er (har jeg set i tv!! og det virker!) at bruge maizena, for at det ikke skal hænge fast på kagerullen  Det er skidesmart.

Jeg bruger omkring 1/3 del 500g pakke til en alm størrelse lagkage, så er det jo bare at gange op 

Man kan også farve marcipanen med frugtfarve inden man laver låget af marcipanen...

Og ekstra tricket, er at rulle det ud på bagepapir, så kan man ordne det i forvejen, så ruller man det sammen og ligger til side, når så lagkagen er klar, så kan man lige vende det over på lagkagen og marcipanen er hel!! 

Anmeld

13. juli 2009

Maddox

Susan1978 skriver:

skal jeg så starte på dette fredag aften, hvis jeg vil lave lagkagen lørdag aften.

Ja, du kan bruge stort set ALT chokolade.. dumle, Daim, skumbananer, osv.. Det er kun fantasien der sætter grænser..

Ja, jeg ville nok begynde at lave cremen/moussen fredag aften, piske den op og lægge kagen sammen lørdag formiddag, smøre den op med smørcreme om eftermiddagen og overtrække og pynte lørdag aften.. så skulle den være god søndag..

Min erfarring er at kagen kun bliver bedre efter at par dage..

Held og lykke med kagebagningen.. Glæder mig til at se billeder af det endelige resultat

Anmeld

13. juli 2009

linemus

Susan1978 skriver:

Bare sørg for at holde det på køl så meget som muligt, så kan det godt holde sig. Jeg begyndte på min chokoladecreme torsdag aften, og vi spiste lagkagen søndag (og resten mandag).

Sorry, du ikke kunne fange mig på msn. Jeg har ikke været hjemme hele dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.