Overtræk til lagkage????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.805 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. juli 2009

Stumpen

Hjælp mig.. 

Jeg synes en lagkage med et lag hindbærcreme og et lag tobleronecreme lyder super lækkert, meeeeen jeg har ikke mod på at gå i kast med det der mmf og det der..

Hvad forstår i så jeg propper ovenpå?? Flødeskum rundt om og alm. glassur på toppen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

Christopher&Andreas

hej...
 du kan evt. købe super fine sukkerbilleder billigt også til dåbskager de er super flotte... happyhoola tror jeg nok siden hedder...
der har jeg købt til min søn lagkage også dækker jeg siderne med flødeskum...

Anmeld

11. juli 2009

Christopher&Andreas

ellers har kagekompagniet.dk nogle

Anmeld

11. juli 2009

linemus

Du kan også købe et udrullet "låg" af marcipan fra Odense marcipan og lægge over. Det plejer jeg at gøre med islagkager. (eller lav det selv af alm. marcipan).

Eller du kan rulle noget marcipan ud og lave en kant rundt om siden (som en mur) og pynte med flødeskum el. glasur.

Uhmm... får lyst til lagkage....

Anmeld

11. juli 2009

Stumpen

linemus skriver:

Du kan også købe et udrullet "låg" af marcipan fra Odense marcipan og lægge over. Det plejer jeg at gøre med islagkager. (eller lav det selv af alm. marcipan).

Eller du kan rulle noget marcipan ud og lave en kant rundt om siden (som en mur) og pynte med flødeskum el. glasur.

Uhmm... får lyst til lagkage....

Hvor køber man sådan noget der er udrullet?

Anmeld

11. juli 2009

linemus

Hvor køber man sådan noget der er udrullet?

Man burde kunne få det i de gængse supermarkeder (føtex, bilka osv.), men ofte - i hvert fald når jeg har brug for det - er de udsolgt eller ikke leveret, eller hvad ved jeg. Jeg har så fundet ud af, at Netto rigtig ofte har dem (så nu har jeg købt et lille lager). De ligger i en blå aflang karton sammen med andre Odense produkter.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. juli 2009

Pige2009

linemus skriver:

Man burde kunne få det i de gængse supermarkeder (føtex, bilka osv.), men ofte - i hvert fald når jeg har brug for det - er de udsolgt eller ikke leveret, eller hvad ved jeg. Jeg har så fundet ud af, at Netto rigtig ofte har dem (så nu har jeg købt et lille lager). De ligger i en blå aflang karton sammen med andre Odense produkter.

Bilka fører dem ikke, kan jeg informere om Netto har dem tit...

Anmeld

11. juli 2009

Stumpen

linemus skriver:

Tusind tak.. Jeg handler ofte i netto og synes aldrig jeg har set sådane pakker før, men vil holde øjnene åbne næste gang

Anmeld

11. juli 2009

ivfmarie

Jeg har tit lavet en almindelig glasur af flormelis og kogende vand som overtræk. Jeg sørger bare for at gøre den meget tyk, så stivner den og bliver flot og hård som marcipan. Tip: Når den tykke glasur skal smøres på kagen, så brug en dejskraber som du dypper i kogende vand - så er det super nemt at glatte glasuren.
Sidst jeg var igang forsøgte jeg mig med en anelse frugtfarve i glasuren, og det blev fint... Se billede.

Skal du da forresten aldrig føde??

Marie
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. juli 2009

Stumpen

ivfmarie skriver:

Jeg har tit lavet en almindelig glasur af flormelis og kogende vand som overtræk. Jeg sørger bare for at gøre den meget tyk, så stivner den og bliver flot og hård som marcipan. Tip: Når den tykke glasur skal smøres på kagen, så brug en dejskraber som du dypper i kogende vand - så er det super nemt at glatte glasuren.
Sidst jeg var igang forsøgte jeg mig med en anelse frugtfarve i glasuren, og det blev fint... Se billede.

Skal du da forresten aldrig føde??

Marie

Nej. jeg elkser at være gravid + babyen er meget nemmere at holde styr på og den ødelægger ikke min nattesøvn

Men tak for tippet.. Skal helt klart have prøvet.. Er bare lidt spændt på det der med at vende chokoladen i fløden eller hvordan det nu var...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.