Overtræk til lagkage????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2009

ivfmarie

Stumpen skriver:

Nej. jeg elkser at være gravid + babyen er meget nemmere at holde styr på og den ødelægger ikke min nattesøvn

Men tak for tippet.. Skal helt klart have prøvet.. Er bare lidt spændt på det der med at vende chokoladen i fløden eller hvordan det nu var...

Ahhh der har du jo fat i noget... Kan man putte dem tilbage, nu hvor det har vist sig at de ikke er til at holde styr på udenfor??

Mht fløde-venderiet.. så hav lige xtra fløde og chokolade klar, just in case .. Mine erfaringer viser at der hurtigt kan opstå et akut behov for ekstra ingredienser!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

Maddox

Stumpen skriver:

Er bare lidt spændt på det der med at vende chokoladen i fløden eller hvordan det nu var...

Hvis det er tobleronecremen du snakker om, er der en nemmere og mere sikker måde at lave den på..

Du smelter simpelthen bare chokoladen i fløden, i en gryde, mens du rører rundt. Når den så er smeltet, hælder du over i en skål og stiller på køl natten over. Så er den lige til at piske op dagen efter..

Sådan laver jeg den, og det kan IKKE gå galt.. det er så nemt!

Anmeld

12. juli 2009

Stumpen

Solajma skriver:

Hvis det er tobleronecremen du snakker om, er der en nemmere og mere sikker måde at lave den på..

Du smelter simpelthen bare chokoladen i fløden, i en gryde, mens du rører rundt. Når den så er smeltet, hælder du over i en skål og stiller på køl natten over. Så er den lige til at piske op dagen efter..

Sådan laver jeg den, og det kan IKKE gå galt.. det er så nemt!

Det lyder smart og lige noget jeg kan finde ud af, men det må ikke komme op og koge vel?

Anmeld

12. juli 2009

Stumpen

ivfmarie skriver:

Ahhh der har du jo fat i noget... Kan man putte dem tilbage, nu hvor det har vist sig at de ikke er til at holde styr på udenfor??

Mht fløde-venderiet.. så hav lige xtra fløde og chokolade klar, just in case .. Mine erfaringer viser at der hurtigt kan opstå et akut behov for ekstra ingredienser!!

Det tror jeg desværre gør lidt for ondt...

Anmeld

12. juli 2009

ivfmarie

Stumpen skriver:

Det lyder smart og lige noget jeg kan finde ud af, men det må ikke komme op og koge vel?

nej! Ikke koge!

Anmeld

12. juli 2009

Stumpen

ivfmarie skriver:

nej! Ikke koge!

Uha, så er jeg ikke så sikker på at det lige er noget som jeg helt sikkert kan finde ud af  

Men den lagkage skal da laves en snarest mulig -om der skal laves flere til barnedåben... Men puha det lyder sødt med hindbærcreme, tobleronecreme, fløde på kanten eller marcipan og så glasur på toppen...

Sender dig forresten lige en pb

Anmeld

12. juli 2009

Maddox

Nej, det må IKKE koge.. men bare smeltes ved svag varme under omrøring... Supernemt...!

Anmeld

12. juli 2009

linemus

Solajma skriver:

Nej, det må IKKE koge.. men bare smeltes ved svag varme under omrøring... Supernemt...!

Ja bare smelte lige så stille. Og jeg er helt enig: det er en meget bedre, nemmere og risikofri måde i forhold til den anden. 

Anmeld

12. juli 2009

ivfmarie

linemus skriver:

Ja bare smelte lige så stille. Og jeg er helt enig: det er en meget bedre, nemmere og risikofri måde i forhold til den anden. 

He he.. det er nu ikke helt risikofrit..
Jeg smeltede dumle i fløden, afkølede (helt kold!) og piskede, og piskede og piskede.... Og INTET skete der!!

Så blev jeg harm og ond i sulet (og der kom et par ikke så pæne ord i din retning, line, for det var dig der anbefalede metoden!) I min arrigskab fik jeg pisket så meget at de begyndte at skille.. Jeg havde sgu fået pisket fløden til smør, og dumlerne var blevet til noget tyndt sjask ved siden af.

Men jeg er nu ikke sårn at hyle ud af det: Jeg filtrerede det, sørte "smør-klumperne" sammen, og vupti... Så havde jeg en smør-creme med dumle smag, det var skide lækkert til at smøre kage op med .

Marie - der vist lige røg ud af en tangent her??

Anmeld

12. juli 2009

linemus

ivfmarie skriver:

He he.. det er nu ikke helt risikofrit..
Jeg smeltede dumle i fløden, afkølede (helt kold!) og piskede, og piskede og piskede.... Og INTET skete der!!

Så blev jeg harm og ond i sulet (og der kom et par ikke så pæne ord i din retning, line, for det var dig der anbefalede metoden!) I min arrigskab fik jeg pisket så meget at de begyndte at skille.. Jeg havde sgu fået pisket fløden til smør, og dumlerne var blevet til noget tyndt sjask ved siden af.

Men jeg er nu ikke sårn at hyle ud af det: Jeg filtrerede det, sørte "smør-klumperne" sammen, og vupti... Så havde jeg en smør-creme med dumle smag, det var skide lækkert til at smøre kage op med .

Marie - der vist lige røg ud af en tangent her??

Ok, så ved jeg det (kunne godt mærke nogle kolde strømme komme sydøst på). Jeg har prøvet det samme ved den anden metode, sikkert fordi chokoladen smeltede flødeskummet. Det var noget værre sjask, men smagte stadig af skildpadder Jeg må så indrømme, at jeg kun har prøvet at lave skildpaddecreme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.