Passiv rygning og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Altså du skriver at du ikke ser dem så tit....så kan jeg ikke se problemet i at du lige bliver udsat for passiv rygning i de dage du er der. Og så synes jeg heller ikke du kan tillade dig at bede dem gå udenfor at ryge når det er dig der er gæst i deres hjem.
Nu lyder jeg skrap og sur men det er jeg slet ikke
Ej men kan da selvfølgelig godt forstå at du ikke vil udsætte dig selv og den lille for passiv rygning Men mon ikke de selv hvis du er heldig ikke ryger i nærheden af dig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

CroQuis

Maja_4000 skriver:

Da jeg var gravid var jeg meget imod det .. Jeg har aldrig (!) prøvet at ryge, og kommer heller aldrig til det heldigvis er der kun et par rygere i min familie
Menu min kærestes familie ryger nærmest alle jeg meldte ud hjemmefra (til min kæreste altså), at hvis der blev røget indenfor, gik vi lige efter maden .. Men jeg synes faktisk at folk er rigtig gode til at tage hensyn! Og alle VED jo, at det ikke er sundt ..

Ja jeg har heller aldrig røget, og kommer heller aldrig til det 

Og ja, alle ved at passiv, såvel som alm rygning er hammer usundt.. 

Anmeld

16. juli 2013

CroQuis

Mette Jørgensen - Mammashop skriver:

Køb en elektrisk cigaret til dem og bed dem ryge på den istedet - der er ikke noget passiv rygning i den og du slipper for at være "træls".

Det kan vende en træls situation med mulighed for skænderi til noget positivt.

Jeg kan anbefale at købe elektriske cigaretter hos http://www.dampshop.dk eller http://www.esmog.dk - det er en af mine veninders mand der har en butiker.

Kh
Mette

Det har de prøvet, og det holdt en måned eller sådan noget, også var de tilbage til de alm cigaretter igen.. 

Ved faktisk ikke hvorfor de stoppede med det, for de var begge vildt stolte over at have skåret meget ned på de alm cigaretter.

Men nøøøøj det var rart at være hos dem, i den tid de røg de elektriske, frem for de rigtige 

Anmeld

16. juli 2013

CroQuis

Omsorgsgiver skriver:

Altså du skriver at du ikke ser dem så tit....så kan jeg ikke se problemet i at du lige bliver udsat for passiv rygning i de dage du er der. Og så synes jeg heller ikke du kan tillade dig at bede dem gå udenfor at ryge når det er dig der er gæst i deres hjem.
Nu lyder jeg skrap og sur men det er jeg slet ikke
Ej men kan da selvfølgelig godt forstå at du ikke vil udsætte dig selv og den lille for passiv rygning Men mon ikke de selv hvis du er heldig ikke ryger i nærheden af dig??

Jooh, det kan jeg da håbe at de er 

Har aldrig brudt mig om røg inden jeg blev gravid, og får hovedpine hvis jeg sidder for længe i det (det ved min mor også godt), så hvorfor acceptere den nu når den også er farlig for den lille? Og jaaah måske virker jeg lidt egoistisk og overbeskyttende, men havde røgen nu ikke været skadelig for mig også, havde jeg været helt ligeglad og/eller nemmere ved at acceptere det

Men altså, har en større familie, så kan bare tage på rundtur hos de andre og undgå cigaretrøgen. Nemt for mig i hvert fald  Men mor+mand vil sikkert sætte pris på et besøg..

Faktisk havde min mor et røgfrit hjem, og gik selv udenfor for at ryge, inden hun fandt sin mand, så begyndte de at ryge indendørs 

Anmeld

16. juli 2013

Diana2013

Albertsen92 skriver:

Jo, de ældre skal lufte grundigt ud mindst en halv time inden vi kommer.

Ja det ved jeg. Men derfor kan jeg godt have en anden mening om det ved godt de ikke må ryge mens vi er der, men jeg har en mening om at det må de selv bestemme, men følger da retningslinierne alligevel

Anmeld

16. juli 2013

Benjamins'mor

Nu er jeg selv ryger - ryger dog kun udenfor.
Men selvom jeg ikke røg, ville jeg aldrig end ikke spørge om folk kunne gå udenfor at ryge - for at tage hensyn til mig - i deres eget hjem.
Men du kan altid spørge pænt om ikke de er søde at lufte ud og have evt havedør/vinduer åbne. Men mere synes jeg ikke du kan tillade dig at bede om.

Anmeld

16. juli 2013

Benjamins'mor

Albertsen92 skriver:

Jo, de ældre skal lufte grundigt ud mindst en halv time inden vi kommer.

Sådan er reglerne godtnok ikke her i kommunen.

Anmeld

16. juli 2013

Albertsen92

Benjamins'mor skriver:

Sådan er reglerne godtnok ikke her i kommunen.

Sådan er reglerne i alle kommuner, bare ikke alle der overholder det.
Vi lærte det på skolen ihvertfald. Og hvis folk ikke overholder det, må man sige man kommer igen når de har luftet ud.

Man kan ikke kræve folk skal indånde røg på jobbet nemlig, så mener det er Sundhedsstyrelsen der har lavet reglerne..

Anmeld

16. juli 2013

Albertsen92

Diana2013 skriver:

Ja det ved jeg. Men derfor kan jeg godt have en anden mening om det ved godt de ikke må ryge mens vi er der, men jeg har en mening om at det må de selv bestemme, men følger da retningslinierne alligevel

Nå okay, kunne være du ikke vidste det

Jeg synes det er fint, det er kun en halv time det drejer sig om, hvis folk ikke kan klare det, må de lade være at få hjælp.

Jeg skal ikke indånde det, jeg får det sindssygt dårligt af det, og jeg vil heller ikke udsætte mit ufødte barn for det.. Det eneste område jeg er sippet på.

Til gengæld siger jeg altid ja til at de kan ryge mens jeg er der, hvis de har vinduer åbne

Anmeld

16. juli 2013

..

CroQuis skriver:

Hvad siger dine forældre så til det?

Er de ikke kede af det, eller accepterer de det fuldt ud?

Synes det er flot at de viser sådane et hensyn når i er på besøg 

Min mor er faktisk rigtig glad for at hun er stoppet med at ryge og hun forstår 100% vores beslutning om at de ikke må sove der. Hun har flere gange overnattet hos os i stedet hvis vi skal på fx kæreste tur. Min far synes at vi er hysteriske og brokker sig men gør det.

Jeg synes ikke at rygning er en menneskeret og jeg synes at det mindste man kan gøre er at skåne andre mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.