Passiv rygning og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Diana2013

LuLy skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig, men ville du blive sur/fornærmet hvis du røg og din gravide veninde/søster spurgte pænt om du ville ryge udenfor mens hun er der??

Jeg synes jeg er lidt 2 delt på den ene side så nej ville ikke blive fornærmet når hun er gravid, men på den anden side så tænker jeg at det er mit hjem tænker lidt på fx de ældre der bor i eget hjem synes jeg heller ikke man som personale kan sige nu skal de ikke ryge fordi jeg kommer. Synes det er blevet lidt en hets mod rygere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Mother-love

Jeg synes nu godt man kan spørger pænt. Og hvis de ikke vil jamen så må man acceptere dette. For det er trods alt deres hjem. Det problem havde jeg heldigvis ikke kæresten og jeg røg indtil jeg blev gravid. Så var vi røgfri i 13 mdr og så røg vi desværre i igen. Men vi ryger udenfor. Min mor ryger også i hendes hjem men når vi kommer derud med Isabella har hun luftet godt ud og ryger udenfor. Det har ikke været noget vi har bet om. Det har hun bare gjort af sig selv. Trods det at hun sagtens kunne sidde og amme da mine søskende og jeg var små og ryge samtidig.

Anmeld

16. juli 2013

Albertsen92

Diana2013 skriver:

Jeg synes jeg er lidt 2 delt på den ene side så nej ville ikke blive fornærmet når hun er gravid, men på den anden side så tænker jeg at det er mit hjem tænker lidt på fx de ældre der bor i eget hjem synes jeg heller ikke man som personale kan sige nu skal de ikke ryge fordi jeg kommer. Synes det er blevet lidt en hets mod rygere

Jo, de ældre skal lufte grundigt ud mindst en halv time inden vi kommer.

Anmeld

16. juli 2013

FrkZier

Diana2013 skriver:

men det er jo ikke en hetz hvis de blot spørger? de KRÆVER jo ikke at de SKAL gå ud og ryge - det spørger bare, hvis rygerene så vælger at gå ud er det jo af egen fri vilje fordi de gerne vil tage hensyn

Anmeld

16. juli 2013

..

Det kan være du bliver positivt overrasket, min mor stoppede med at ryge da jeg fik min datter. Når vi er på besøg ryger min far kun udenfor. Men fordi min far ryger får de aldrig lov at overnatte hos mine forældre. Jeg vil under ingen omstændigheder udsættes for passiv rygning som gravid og mine børn skal heller ikke.

Anmeld

16. juli 2013

Enirt

CroQuis skriver:

Hold da op  

Bravo til hende, må jeg nok sige.. Det er da flot at en sørgende enke kan tage så meget hensyn 

Må jeg spørge hvad passiv rygning har gjort for din søster? Var hun udsat for det dagligt, eller "bare engang imellem"??  

Der var rigtig mange der røg i min familie da vi var små. Vi er alle alergikere mine to lillesøstre og mig. oven i det har mit søster også lidt af astma. Min farfar nægtede at ryge uden for og det betød at hvis min søster var med deroppe på beøsg et par timer. Så lå hun syg 2-3 dage efter, men forkølelses ligende symptomer. Så det blev til at min lillesøster ikke så sin farfar ret meget da han ikke ville ændre indstilling og min mor ikke ville have min søster skulle være syg hver gang.

Anmeld

16. juli 2013

CroQuis

Macrolf skriver:

Det kan være du bliver positivt overrasket, min mor stoppede med at ryge da jeg fik min datter. Når vi er på besøg ryger min far kun udenfor. Men fordi min far ryger får de aldrig lov at overnatte hos mine forældre. Jeg vil under ingen omstændigheder udsættes for passiv rygning som gravid og mine børn skal heller ikke.

Hvad siger dine forældre så til det?

Er de ikke kede af det, eller accepterer de det fuldt ud?

Synes det er flot at de viser sådane et hensyn når i er på besøg 

Anmeld

16. juli 2013

Maja_4000

Da jeg var gravid var jeg meget imod det .. Jeg har aldrig (!) prøvet at ryge, og kommer heller aldrig til det heldigvis er der kun et par rygere i min familie
Menu min kærestes familie ryger nærmest alle jeg meldte ud hjemmefra (til min kæreste altså), at hvis der blev røget indenfor, gik vi lige efter maden .. Men jeg synes faktisk at folk er rigtig gode til at tage hensyn! Og alle VED jo, at det ikke er sundt ..

Anmeld

16. juli 2013

lille fnug

CroQuis skriver:

Jeg skal besøge min mor + hendes mand i næste uge, og der er det også første gang de får noget at vide om graviditeten (uge 14 ca.). De ryger begge, indendørs i deres hjem.

Jeg ser dem ikke så ofte, da jeg bor langt væk for dem, og jeg hader virkelig lugten af røg!!  Og det ved de også godt, da jeg vidst er lidt god til at give udtryk for at jeg ikke bryder mig om lugten, ved at vifte røgen væk, åbne døre og vinduer osv.. 

MEN nu er jeg jo gravid, og eftersom vi har fået hjælp til at blive gravide, vil jeg altså gerne passe ekstra godt på den lille hvalp  (ingen i vores familie ved at vi har fået hjælp)..

Nå, men indtil videre har jeg fået arrangeret at jeg overnatter hos min bror, i de dage jeg er derovre, men kunne da være hyggeligt nok at have et par dage hos mor+mand også - men er der nogle forslag til, hvordan jeg får den kringlet til dem mht rygning når jeg er hos dem - om de kan gå udenfor at ryge mens jeg er der, og lufte godt ud inden?? Det er jo trods alt sommer, så det er måske ikke det værste at håbe på lige nu?? 

Hvad gør i andre, hvis i har stået i lign. situation???

Mine forældre er også stor ryger. Som du jo selv siger så er det jo sommer, så når jeg besøger dem plejer vi at sidde ude. Kunne aldrig drømme om at bede dem gå ud og ryge i deres eget hjem.
Men hjemme hos mig, gælder mine regler, så der skal de til gengæld gå ud og ryge. Så når vejret bliver koldere spørg jeg da bare om de ikke har lyst til at besøge mig i stedet
Men det er en svær problem stilling synes jeg, røgen sidder jo i alt i deres hus samt deres tøj

Anmeld

16. juli 2013

Mette Jørgensen - Mammashop

Jeg skal besøge min mor + hendes mand i næste uge, og der er det også første gang de får noget at vide om graviditeten (uge 14 ca.). De ryger begge, indendørs i deres hjem.

Jeg ser dem ikke så ofte, da jeg bor langt væk for dem, og jeg hader virkelig lugten af røg!!  Og det ved de også godt, da jeg vidst er lidt god til at give udtryk for at jeg ikke bryder mig om lugten, ved at vifte røgen væk, åbne døre og vinduer osv.. 

MEN nu er jeg jo gravid, og eftersom vi har fået hjælp til at blive gravide, vil jeg altså gerne passe ekstra godt på den lille hvalp  (ingen i vores familie ved at vi har fået hjælp)..

Nå, men indtil videre har jeg fået arrangeret at jeg overnatter hos min bror, i de dage jeg er derovre, men kunne da være hyggeligt nok at have et par dage hos mor+mand også - men er der nogle forslag til, hvordan jeg får den kringlet til dem mht rygning når jeg er hos dem - om de kan gå udenfor at ryge mens jeg er der, og lufte godt ud inden?? Det er jo trods alt sommer, så det er måske ikke det værste at håbe på lige nu?? 

Hvad gør i andre, hvis i har stået i lign. situation???

Køb en elektrisk cigaret til dem og bed dem ryge på den istedet - der er ikke noget passiv rygning i den og du slipper for at være "træls".

Det kan vende en træls situation med mulighed for skænderi til noget positivt.

Jeg kan anbefale at købe elektriske cigaretter hos http://www.dampshop.dk eller http://www.esmog.dk - det er en af mine veninders mand der har en butiker.

Kh
Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.