Passiv rygning og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

CroQuis

ønskebarn74 skriver:

Bed dem om det.. Sig du får kvalme og ikke kan være der ellers.. Og de kan jo lige så godt lære det nu.. For hvad med senere når den lille er der? 

Ja, tænker nemlig også på når den lille er kommet til verden - og hvis de ikke vil respektere det til den tid, må vi jo finde andre til at passe den lille evt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

CroQuis

FruK skriver:

Jeg ville bare sige pænt til dem at du ikke kan/vil være et sted hvor der bliver røget indendørs. 

Så kan de jo selv overveje, om de vil foreslå dig at de går ud, når du er der. 

Det samme når baby kommer.

Det er deres valg om de vil ryge i deres eget hjem - og det er dit valg om du vil udsætte dig selv og baby for det.

Jeg ville ikke komme et sted hvor der blev røget indendørs, hverken som gravid eller med baby.

Det var måske en god idé at lægge bolden lidt over til dem, så de på en eller anden måde stadig vælger, men at jeg (forhåbentlig) stadig får mit ønske opfyldt  

Anmeld

16. juli 2013

lycly

CroQuis skriver:

Uha, det var da rart at høre 

Man kan da håbe at de ikke ser så stort problem nu her når det er sommer, og døre og vinduer måske alligevel står åbne, for at få luft ind 

Det tror jeg virkelig ikke de har noget imod, du har jo den reelr grund at du er gravid det er jo ikke fordi du bare er sart

Anmeld

16. juli 2013

l.kjoeller

CroQuis skriver:

Jeg skal besøge min mor + hendes mand i næste uge, og der er det også første gang de får noget at vide om graviditeten (uge 14 ca.). De ryger begge, indendørs i deres hjem.

Jeg ser dem ikke så ofte, da jeg bor langt væk for dem, og jeg hader virkelig lugten af røg!!  Og det ved de også godt, da jeg vidst er lidt god til at give udtryk for at jeg ikke bryder mig om lugten, ved at vifte røgen væk, åbne døre og vinduer osv.. 

MEN nu er jeg jo gravid, og eftersom vi har fået hjælp til at blive gravide, vil jeg altså gerne passe ekstra godt på den lille hvalp  (ingen i vores familie ved at vi har fået hjælp)..

Nå, men indtil videre har jeg fået arrangeret at jeg overnatter hos min bror, i de dage jeg er derovre, men kunne da være hyggeligt nok at have et par dage hos mor+mand også - men er der nogle forslag til, hvordan jeg får den kringlet til dem mht rygning når jeg er hos dem - om de kan gå udenfor at ryge mens jeg er der, og lufte godt ud inden?? Det er jo trods alt sommer, så det er måske ikke det værste at håbe på lige nu?? 

Hvad gør i andre, hvis i har stået i lign. situation???

jeg ville bare ligge det ud som du siger det. at du gerne vil have et par dage hos dem også hvis de vil ryge udenfor. måske gør hun det af sig selv hvis hun få at vide du bærer hendes barnebarn ?

Anmeld

16. juli 2013

CroQuis

l.kjoeller skriver:

jeg ville bare ligge det ud som du siger det. at du gerne vil have et par dage hos dem også hvis de vil ryge udenfor. måske gør hun det af sig selv hvis hun få at vide du bærer hendes barnebarn ?

Ov ja, det kan jo være hun kommer mig i forkøbet 

Det er jo hendes første "rigtige" barnebarn, så det kan da godt være  (hun er bonus bedste for flere børnebørn, men ikke eget kød og blod).

Anmeld

16. juli 2013

l.kjoeller

CroQuis skriver:

Ov ja, det kan jo være hun kommer mig i forkøbet 

Det er jo hendes første "rigtige" barnebarn, så det kan da godt være  (hun er bonus bedste for flere børnebørn, men ikke eget kød og blod).

ja det kan jo sagtens være hun gør det

Anmeld

16. juli 2013

Kløver

Jeg ville spørge pænt, men respektere deres beslutning da det er deres hjem. Jeg bryder mig heller ikke om røg, men det vigtige er man ikke selv ryger en selv og børnene ikke er i det til hverdag. Man får også skadelige stoffer af bil os osv. Så dejligt hvis de vil respektere det, men ville ikke gøre et stort nummer ud af det for et par dage, hvis i ses så sjældent

Anmeld

16. juli 2013

Enirt

CroQuis skriver:

Jeg skal besøge min mor + hendes mand i næste uge, og der er det også første gang de får noget at vide om graviditeten (uge 14 ca.). De ryger begge, indendørs i deres hjem.

Jeg ser dem ikke så ofte, da jeg bor langt væk for dem, og jeg hader virkelig lugten af røg!!  Og det ved de også godt, da jeg vidst er lidt god til at give udtryk for at jeg ikke bryder mig om lugten, ved at vifte røgen væk, åbne døre og vinduer osv.. 

MEN nu er jeg jo gravid, og eftersom vi har fået hjælp til at blive gravide, vil jeg altså gerne passe ekstra godt på den lille hvalp  (ingen i vores familie ved at vi har fået hjælp)..

Nå, men indtil videre har jeg fået arrangeret at jeg overnatter hos min bror, i de dage jeg er derovre, men kunne da være hyggeligt nok at have et par dage hos mor+mand også - men er der nogle forslag til, hvordan jeg får den kringlet til dem mht rygning når jeg er hos dem - om de kan gå udenfor at ryge mens jeg er der, og lufte godt ud inden?? Det er jo trods alt sommer, så det er måske ikke det værste at håbe på lige nu?? 

Hvad gør i andre, hvis i har stået i lign. situation???

Jeg tror helt sikkert de fleste der ryger gerne vil tage hensyn til deres medmennekser og især hvis de er gravide.

Jeg var til en begravelse på min kæreste side og vi tog så hjem til enken efter gravøl og vi havde ikke lige fået fortalt alle at jeg var gravid, da det var ret nyt. Hun tænder så en smøg og jeg kommer lidt i samme dillema som dig. Jeg vælger at spørge lige så stille om hun ikke vil ryge uden for, for jeg er nemlig gravid og vil helst undgå cigeratrøg. Det ville hun selvfølgelig sagde og fluks blev døre også åbent ud til så den MEGET lille smule røg der var nået at komme mens vi snakkede kunne komme ud.

Jeg har også meldt ud til min svoger at hvis vi skal besøge ham med vores søn. Bliver han nød til at lufte ud på forhånd da han kun har en et værrelses og at han bliver nød til at gå ud at ryge mens vi er der. Jeg har set hvad passiv rygning gjorde ved min søster da hun var lille og det skal min søn ikke udsættes for

Anmeld

16. juli 2013

Mettefpigen

Først og fremmest synes jeg at du skal fortælle dem det og se hvad de siger....
Min mor er selv ryger og da jeg fortalte hende det begyndte hun af sig selv at ryge i køkkenet, og da bassen og jeg flyttede op til hende i 3 måneder røg hun også ude i køkkenet....

Anmeld

16. juli 2013

CroQuis

Enirt skriver:

Jeg tror helt sikkert de fleste der ryger gerne vil tage hensyn til deres medmennekser og især hvis de er gravide.

Jeg var til en begravelse på min kæreste side og vi tog så hjem til enken efter gravøl og vi havde ikke lige fået fortalt alle at jeg var gravid, da det var ret nyt. Hun tænder så en smøg og jeg kommer lidt i samme dillema som dig. Jeg vælger at spørge lige så stille om hun ikke vil ryge uden for, for jeg er nemlig gravid og vil helst undgå cigeratrøg. Det ville hun selvfølgelig sagde og fluks blev døre også åbent ud til så den MEGET lille smule røg der var nået at komme mens vi snakkede kunne komme ud.

Jeg har også meldt ud til min svoger at hvis vi skal besøge ham med vores søn. Bliver han nød til at lufte ud på forhånd da han kun har en et værrelses og at han bliver nød til at gå ud at ryge mens vi er der. Jeg har set hvad passiv rygning gjorde ved min søster da hun var lille og det skal min søn ikke udsættes for

Hold da op  

Bravo til hende, må jeg nok sige.. Det er da flot at en sørgende enke kan tage så meget hensyn 

Må jeg spørge hvad passiv rygning har gjort for din søster? Var hun udsat for det dagligt, eller "bare engang imellem"??  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.