Rockertand skriver:
Hvilken aldersgruppe tilhører du?
Det bliver en udfordring at få ham med på babyprojektet, simpelthen fordi han har prøvet det hele og er kommet videre til et liv med større børn.......hvordan tror du situationen ser ud om ca. 4 år, når du står med et endnu større ønske om nummer 2 - eller om 7 år, når forholdet er ved at være godt brugt, og du slet ikke kan ignorere et brændende ønske om den sidste, 3'eren, der lige skal være rosinen i pølseenden - hvor langt tænker du, I når sammen?
Jeg er nødt til at advare dig, der er mange forhold, der er gået i stykker på grund af uenigheder om antal børn - og jeg ved ikke, om du har mange år at få børn i eller om dit ur tikker højt, men I skal nok blive enige om antallet, før I snakker om det første barn, det bliver en grim overraskelse, hvis han siger stop efter den første - eller helt siger nej tak.
Nu kender jeg ham godt nok til at vide at han IKKE ville holde mig for nar, og jeg har spurgt ham direkte, og han er virkelig i tvivl, han er ikke afklaret, og for mig er det ensbetydende med at han stadig går og ruger over det 
Jeg har ingen intentioner om at gå fra ham fordi han måske, måske ikke vil have flere, jeg har en forventning om at han en dag når til et standpunkt, og der tager vi den så fra - hvorfor ikke nyde vores forhold nu, og så tage "problemerne" eller glæden når vi når dertil?
Jeg har ikke travlt, der er endda nogle år imellem os hvor jeg er yngst, men selvom jeg har muligheden efterfølgende hvis det bliver vores endeligt, så er det jo min drøm at få barn med ham! 
Jeg må også indrømme, at ja, nok kan ønsket om nr. 2 komme snigende, men jeg står lige nu uden, så jeg er overbevist om, at skulle min den første og hans nr. 3 ankomme, så ville jeg være så ovenud lykkelig og heldig, at jeg godt ville kunne "nøjes" med 
Desuden har jeg altid kun ville have et barn, og sådan har jeg det stadig... Jeg er i forvejen meget tæt knyttet til hans unger, så i grove træk vil det føles som at have tre, selvom nr. tre helt klart vil være ekstra særlig fordi det er "vores", og ikke "hans"