Tauf skriver:
Jeg har været ved 2 forskellige.
Jeg har arbejdet meget med mig og ting i mit liv. Især i denne omgang.
Jeg vil gerne svare dig bedre end jeg gør men det svært
Jeg tænker som Pikku Myy, at en del tyder på, du har mere brug for psykologhjælp end psykiatrisk behandling - eller oven i kontakten med psykiatrien. Man kan godt høre stemmer - netop som i din egen stemme, der "tænker højt" i hovedet af dig - uden at være decideret psykisk syg. Du har jo, så vidt jeg læser, realitetssansen i behold, idet du ved, det er dig selv, der "taler".
Jeg bemærkede for et stykke tid siden, at du, mens du skrev indlæg om, at du ikke havde lyst til at leve, samtidig eller inden for samme døgn skrev muntre og glade indlæg. Det er jo udelukkende positivt, at du ikke er "i et hul" hele tiden, men også har glade stunder, men det betyder også, at psykiatrien ikke kan gøre så meget for dig. Groft sagt er deres opgave at slukke ildebrande, altså at tage hånd om meget syge og meget selvmordstruede patienter, og sådan vurderer de dig nok ikke, når du også har dine gode dage.
Jeg er selv blevet udsat for at "få lov" at være på "fri fod" som latent suicidaltruet, hvilket jeg dengang opfattede som næsten hasarderet, men jeg kom aldrig i nærheden af direkte selvmordsforsøg, så det var jo rigtigt vurderet af den psykiater, jeg gik hos.
Det lange, seje træk med samtaleterapi foregik primært hos en psykolog, og sådan er det oftest.
Anmeld