så nervøs!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2013

Rikke2404

DianaRJS skriver:

jeg er blevet mega nervøs for MD-scanning..

jeg har mærket liv, men kun fra lillepigen som ligger i venstre side, og har intet mærket i højre side endnu, så er så bange for der er noget med bettemanden

ved de har hver deres moderkage så kan det muligvis være fordi hans moderkage ligger foran og hendes bagved???? nogen ideer?

udover det er jeg den ene dag helt klar på at føde normalt, men næste dag så er jeg mega bange for det..... er så bange for at tvilling 2 ligger så meget forkert det bare bliver et helvede med en fødsel -.-

grrrrr... forbanede nervøsitet......!!!!

Jeg var også vild nervøs inden MD scanning. Men bare slap af, er sikker på at det nok skal gå godt  Man vil bare have at det hele skal være så perfekt!  Jeg mærker meget liv i min venstre side, og kun lidt i toppen (under ribbenene) i min højre. Det viste sig at jeg havde moderkagen foran, i højre side, som dækkede for tvilling B. Og det er jo så den, tvilling B vil sparke ind på. Derfor mærker jeg ikke til det så meget.  Det er måske også tilfældet ved dig? Jeg fik afvide at det var meget normalt, og at det faktisk var sådan i de fleste tilfælde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

DianaRJS

Rikke2404 skriver:

Jeg var også vild nervøs inden MD scanning. Men bare slap af, er sikker på at det nok skal gå godt  Man vil bare have at det hele skal være så perfekt!  Jeg mærker meget liv i min venstre side, og kun lidt i toppen (under ribbenene) i min højre. Det viste sig at jeg havde moderkagen foran, i højre side, som dækkede for tvilling B. Og det er jo så den, tvilling B vil sparke ind på. Derfor mærker jeg ikke til det så meget.  Det er måske også tilfældet ved dig? Jeg fik afvide at det var meget normalt, og at det faktisk var sådan i de fleste tilfælde 

fik et ordentlig spark i højreside her til aften... så er faldet lidt ned igen men skal også lige love for at han fik vist han var der... min veninde sad bare og stirrede på min mave og sagde " hvad var det" så han fik sparket godt igennem

Anmeld

12. juli 2013

pcoramt

DianaRJS skriver:

mine har hver deres moderkage, og pose, så de ligger separat i højre og venstreside. ved self ikke om det ændre sig jo større de bliver? er jo totalt dum på det her tvillinge noget

Det har mine også, men det kan nemt rykke sig rundt alligevel i starten havde jeg en i hver side og så i bund og top.. Nu ligger de Begge længst til venstre oven på hinanden

Anmeld

12. juli 2013

DianaRJS

pcoramt skriver:

Det har mine også, men det kan nemt rykke sig rundt alligevel i starten havde jeg en i hver side og så i bund og top.. Nu ligger de Begge længst til venstre oven på hinanden

orh okay...

men så blev jeg også det klogere i dag haha

ej men tror bare jeg har haft meget letter ved at forholde mig til de andre graviditeter fordi der kun var en... og når man så mærkede liv vidste man at det var ham, nu er der jo 2 og kan godt ske det er mig der har svært ved at vurdere hvem af dem der lige sparker.... men fik ivhertfald et spark i begge sider i går, også så det kunne ses

så er lidt mere rolig nu

Anmeld

12. juli 2013

pcoramt

DianaRJS skriver:

orh okay...

men så blev jeg også det klogere i dag haha

ej men tror bare jeg har haft meget letter ved at forholde mig til de andre graviditeter fordi der kun var en... og når man så mærkede liv vidste man at det var ham, nu er der jo 2 og kan godt ske det er mig der har svært ved at vurdere hvem af dem der lige sparker.... men fik ivhertfald et spark i begge sider i går, også så det kunne ses

så er lidt mere rolig nu

Nu er det min første graviditet, men hold da op der har været rigtig mange bekymringer.. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det er det samme med en enkelt jeg mærker rigtig meget liv hver dag, så jeg er efterhånden ved at være rolig jubii kun ca. 10 uger igen

Anmeld

12. juli 2013

Dulgretz

DianaRJS skriver:

jeg er blevet mega nervøs for MD-scanning..

jeg har mærket liv, men kun fra lillepigen som ligger i venstre side, og har intet mærket i højre side endnu, så er så bange for der er noget med bettemanden

ved de har hver deres moderkage så kan det muligvis være fordi hans moderkage ligger foran og hendes bagved???? nogen ideer?

udover det er jeg den ene dag helt klar på at føde normalt, men næste dag så er jeg mega bange for det..... er så bange for at tvilling 2 ligger så meget forkert det bare bliver et helvede med en fødsel -.-

grrrrr... forbanede nervøsitet......!!!!

Kan godt huske hvor bekymret man kunne blive.. Har man nu mærket dem begge, eller er det den samme bandit, der ligger og sparker? Og det blev altså ved helt indtil de var ude! Jeg synes også at jeg mærkede mest til bettemanden, men det var fordi pigen lå og sparkede brormand, så det var forklaringen på at jeg ikke mærkede ret meget til hende

De lå også og drejede rundt derinde i maven. I starten lå de top/bund, så højre/venstre og sidst i graviditeten lå bettemanden i midten og lillepigen var klemt godt sammen i højre side under ribbene (av av)

I forhold til at føde vaginalt, så tag en snak med jm omkring det. De er jo også meget ops på hvordan begge tvillinger ligger, og når den første er næsten ude, så er der altså en læge/jm der har trukket nitten og skal stå og klemme sammen på din mave, så tvilling B ikke kan vende andet end med hoved eller bagdel først! (det er super ubehageligt, for der trykkes til!) Tvilling A hos mig kom med hovedet først og tvilling B med rumpen først, og når den første ligesom har banet vejen, så er en sædefødsel altså ikke så slem (min var ikke helt optimal, men det skyldtes komplikationer)

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive privat, så skal jeg forsøge at svare så hurtigt som muligt, men med 2 små banditter kan det godt tage lidt tid

Held og lykke med scanningen!

Anmeld

12. juli 2013

Kofoed.

sådan var det med mine tøser, a's lå foran og b's lå bagved. men bene kan vil ligge i samme side også.

Anmeld

13. juli 2013

Nessie

DianaRJS skriver:

se jeg er allerede p*sse nervøs nu og er "kun" i uge 18

tror måske det ender ud i jeg går helt i selvsving inden uge 25 haha

men har md-scanning d. 29 så det er jo lige om lidt..... men har bare været nervøs for ALT i den her graviditet selvom jeg jo har prøvet det 2 gange før, tror bare det er fordi det er tvillinger, at jeg får vendt det inde i mit hovede til at jeg SKAL være nervøs ej det lyder også tåbeligt

men også lidt der skulle altså gerne være i hvert fald 4 ½ mdr til at de melder ankomst , men allerede nu er jeg bange for at skulle føde :s ender sku med jeg kniber ballerne sammen den dag de kommer i håb om at de bliver inde haha kunne ellers være et kønt syn

Det er nok meget normalt, jeg har været bange for at miste i hele denne graviditet (og også det meste af den sidste), og kan ikke have når hun vælger at sove meget stille i timevis 

Hvis nu den ene har vendt sig rundt, og sparker ind mod din ryg, så kan du nok ikke mærke den.

Men jeg synes da at du skal ringe til FG hvis du stadig er nervøs, der er jo længe til d. 29.

Jeg skal også skannes d. 29, glæder mig til at se hvor meget den er vokset, og om den er ved at være over gennemsnittet, eller om den holder sin vægt 

Jeg er sikker på, at når du når frem til fødselstidspunktet, så er du så træt af at gå rundt med dem, at du bare vil have dem ud 

Anmeld

13. juli 2013

DianaRJS

Nessie skriver:

Det er nok meget normalt, jeg har været bange for at miste i hele denne graviditet (og også det meste af den sidste), og kan ikke have når hun vælger at sove meget stille i timevis 

Hvis nu den ene har vendt sig rundt, og sparker ind mod din ryg, så kan du nok ikke mærke den.

Men jeg synes da at du skal ringe til FG hvis du stadig er nervøs, der er jo længe til d. 29.

Jeg skal også skannes d. 29, glæder mig til at se hvor meget den er vokset, og om den er ved at være over gennemsnittet, eller om den holder sin vægt 

Jeg er sikker på, at når du når frem til fødselstidspunktet, så er du så træt af at gå rundt med dem, at du bare vil have dem ud 

er slet ikke inde under fg endnu..... kommer jeg ikke før jeg er i uge 21, som jeg jo så er den 29...

men har i hvert fald mærket begge 2 nu <3....

min veninde havde ved et tilfælde bare lige kigget på min mave, hun sagde også de er så bittesmå hvordan kan jeg allerede nu se de sparker, og blev så efterfulgt af hun sad og stirrede på min mave i en times tid haha

men han gav i hvert fald lige et spark der kunne mærkes og ses haha

men ja er slet ikke i tvivl om at jeg bliver træt af at rende med en tvillingemave når jeg er ved at runde uge 30   de siger jo at en tvillingemave har samme størrelse som en der er 3-4 uger længere henne med en enkelt... og sidste gang blev jeg træt af den gravide mave i uge 34 fordi jeg følte den var i vejen haha

men ja bliver skønt at se de små pus igen <3....

men skal lgie til læge på mandag da jeg ldit tror jeg har blærebetændelse.. har sindsygt mange plukveer allerede nu og så føler jeg mildest talt at mit underliv er ved at falde ud... lyder lækkert, men har været sådan de andre gange jeg har haft blærebetændelse

Anmeld

13. juli 2013

Nessie

DianaRJS skriver:

er slet ikke inde under fg endnu..... kommer jeg ikke før jeg er i uge 21, som jeg jo så er den 29...

men har i hvert fald mærket begge 2 nu <3....

min veninde havde ved et tilfælde bare lige kigget på min mave, hun sagde også de er så bittesmå hvordan kan jeg allerede nu se de sparker, og blev så efterfulgt af hun sad og stirrede på min mave i en times tid haha

men han gav i hvert fald lige et spark der kunne mærkes og ses haha

men ja er slet ikke i tvivl om at jeg bliver træt af at rende med en tvillingemave når jeg er ved at runde uge 30   de siger jo at en tvillingemave har samme størrelse som en der er 3-4 uger længere henne med en enkelt... og sidste gang blev jeg træt af den gravide mave i uge 34 fordi jeg følte den var i vejen haha

men ja bliver skønt at se de små pus igen <3....

men skal lgie til læge på mandag da jeg ldit tror jeg har blærebetændelse.. har sindsygt mange plukveer allerede nu og så føler jeg mildest talt at mit underliv er ved at falde ud... lyder lækkert, men har været sådan de andre gange jeg har haft blærebetændelse

Jeg troede egentlig at man kom tidligere ind under FG, når an ventede tvillinger, men det er åbenbart bare skanninger der bliver lidt flere af? 
Det kan selvfølgelig også være forskelligt fra sted til sted.

Men det er i hvert fald dejligt at du har mærket dem begge 2 nu, og din veninde har set at der er liv og glade dage derinde 

Jeg er 32+5 i dag, og ligner åbenbart én der er høgravid, får i hvert fald mange kommentarer, men har heller ikke lige styr på størrelsen, jeg får i hvert fald tit lukket skabslåger osv. op i den 

Æv, med blærebetændelse, men hvis det er dét, så kan dujo da heldigvis gøre noget ved det, så du også slipper for alle de plukkeveer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.