DianaRJS skriver:
jeg er blevet mega nervøs for MD-scanning..
jeg har mærket liv, men kun fra lillepigen som ligger i venstre side, og har intet mærket i højre side endnu, så er så bange for der er noget med bettemanden 
ved de har hver deres moderkage så kan det muligvis være fordi hans moderkage ligger foran og hendes bagved???? nogen ideer?
udover det er jeg den ene dag helt klar på at føde normalt, men næste dag så er jeg mega bange for det..... er så bange for at tvilling 2 ligger så meget forkert det bare bliver et helvede med en fødsel -.-
grrrrr... forbanede nervøsitet......!!!!
Kan godt huske hvor bekymret man kunne blive.. Har man nu mærket dem begge, eller er det den samme bandit, der ligger og sparker? Og det blev altså ved helt indtil de var ude! Jeg synes også at jeg mærkede mest til bettemanden, men det var fordi pigen lå og sparkede brormand, så det var forklaringen på at jeg ikke mærkede ret meget til hende 
De lå også og drejede rundt derinde i maven. I starten lå de top/bund, så højre/venstre og sidst i graviditeten lå bettemanden i midten og lillepigen var klemt godt sammen i højre side under ribbene (av av)
I forhold til at føde vaginalt, så tag en snak med jm omkring det. De er jo også meget ops på hvordan begge tvillinger ligger, og når den første er næsten ude, så er der altså en læge/jm der har trukket nitten og skal stå og klemme sammen på din mave, så tvilling B ikke kan vende andet end med hoved eller bagdel først! (det er super ubehageligt, for der trykkes til!) Tvilling A hos mig kom med hovedet først og tvilling B med rumpen først, og når den første ligesom har banet vejen, så er en sædefødsel altså ikke så slem (min var ikke helt optimal, men det skyldtes komplikationer)
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive privat, så skal jeg forsøge at svare så hurtigt som muligt, men med 2 små banditter kan det godt tage lidt tid 
Held og lykke med scanningen!