Jeg har en veninde som er læge og hun er selv muslim, hendes vurdering af fasten:
"Jeg vil helt sikkert fraråde gravide at faste. Det er ikke anbefalet af anerkendte muslimske teologer og kan være farligt for både mor og foster. "
"Jeg læste en artikel på nettet om et forsøg med mus som var gravid som fastede med mindre protein indhold - man fandt fosterpåvirkning i form af ændret arkitektur på fosteret lever. "
"For de interesserede så er der masser af artikler på pubmed omkring emnet."
Profeten Mohammeds har endda sagt:
The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Allaah has relieved the traveller of the obligation of fasting and half of the prayer, and He has relieved the pregnant woman and nursing mother of the obligation of fasting.” Narrated by al-Tirmidhi, 715; Ibn Maajah, 1667; classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi, 575
Her stadfæster profeten også at det ikke er anbefalede gravide at faste. Kroppen har brug for et øgede kalorieindtag under grav. Men man er også meget forskellig som læge så denne diskussion ændre vel ikke så meget i overbevisningen hos den enkelte læge, så derfor ønsker jeg dig en glædelig ramadan.
Anmeld