Det lyder som om at du er i samme situation som mig. Jeg synes også selv jeg er blevet lidt for tyk efter jeg har født... 
Vi spiser også forholdvis sundt og varieret herhjemme (dog har jeg en meget sød tand som driller engang i mellem
), men det er helt klart også motionen der mangler her!!! Og ja, det er skide svært at finde motivationen frem og komme op af sofaen. Jeg har valgt at starte roligt op.
De sidste 4 uger har jeg løbet 2,2 km hver onsdag. Det er ikke meget, men en start.
Og en dag, hvor jeg var meget træt og virkelig ikke orkede, tog jeg en løbetur alligevel, for jeg vidste, at jeg ville have det godt bagefter. Og det havde jeg selvfølgelig!
Jeg har ikke haft et bestemt tidspunkt på dagen jeg har løbet. Jeg har gjort det, når der var tid til det. Og at det lige blev en onsdag hver gang er et tilfælde. Men en gang om ugen, er mit mål lige foreløbigt.
Mine råd til dig er, at du skal starte roligt op. Sæt realistiske mål. Så kan du altid øge træningen med tiden.
Tænk på, hvor godt du får det efter du har trænet. Og lav lige præcis den træningsform du har lyst til.
Og træn når du har tid til det. Om det så bliver mandag eller tirsdag, og om det bliver et kvarter eller en time er lige meget. Hovedsagen er, at du gør det 
Jeg håber, at dette var en lille hjælp til at komme i gang 
Anmeld