Har fået kolde fødder omkring fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

DianaRJS

Flodkilling skriver:

Hold da op det er gået hurtigt! Gør du noget bestemt

ja det ville i hvert fald være synd at sige andet.

første gang var lægerne også helt i chok, da det plejer at gå længere tid når folk bliver sat igang, og også derfor jeg fik vedrop, fik så beskeden bagefter at det nok var den største fejltagelse de havde lavet længe

men gør intet bestemt men tro mig det er faktisk ikke engang rart, for man er på en eller anden måde forberedt på at det kommer til at tage flere timer og så går det bare for hurtigt til du faktisk selv kan følge med psykisk... var i hvert fald sådan jeg havde det, at jeg på en eller anden måde faktisk blev lidt rystet over det gik så stærkt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Clisolka

Flodkilling skriver:

Er de ændret!? På en måned! Puha må lige hive fat i overlæge Jens på Roskilde, han og et par sygeplejersker sagde til mig at man holder skarpt øje med aret hvis man skal føde normalt.
Altså på Roskilde er reglerne ikke ændret.

Jeg har fået det samme at vide af min fødselslæge på riget - jeg må ikke ligge så længe i fødsel som med min datter, så bliver det et akut kejsersnit til mig igen. Grundene er mit tidligere ar - og selvfølgelig min diabetes, men jeg lå i ca. 15 timers fødsel med min datter. 

Men jeg er ikke blevet forskrækket og vil prøve selv igen 

Anmeld

9. juli 2013

Muffinmus

Min fødselsplan hed sig også at der skulle være rimeligt fremgang... Ikke at fødslen skulle tage under 5 timer F.eks, men at der bare skulle være fremgang i forhold til fødslen. Og min ene datters fødslen tog fra første ve 8.5 time og fra gode veer måske 4 timer. Alt under konstant kontrol og hyggelig vejledning. Ingen stress, ingen panik, bare ro omkring fødslen. Og fik af vide at var de gået i stå, så ville det ikke være et aks, men bare et mindre planlagt KS 

Og anden fødslen gik lidt trægt i starten fordi hun lå som stjernekigger indtil fem min før hun kom ud. Men de første milde veer kom vel ved 05 tiden. Tog på FG til kontrol kl 12 netop fordi så skal holde øje med arret. D roede lidt rundt dernede og kl 13.30 fik jeg endelig regelmæssigt veer der rent faktisk gav noget. 15.45 var jeg 4 cm åben Kl 16.05 var hun ude uden problemer. Ingen af gangene mærkede jeg noget som helst til arret. Og man må gerne få epi trods K's ar de fleste steder hvis man ønsker det. 

Anmeld

10. juli 2013

Nessie

Jeg fik en samtale med en speciallæge. Lidt for tidligt, men det var fordi en sekretær havde misforstået noget i min vandrejournal 
Jeg skulle normalt have haft "fødels-snak" med lægen omkring nu, og det gik egentlig bare ud på at vi talte om, hvorvidt jeg ville have KS igen eller føde normalt.

Det var en meget god snak, hvor jeg også fik fortalt om min angst for at føde normalt. Sidst forsøgte jeg også at tale med JM om det, men følte mig bestemt heller ikke taget alvorligt, så ender godt dine følelser.

Er det muligt at du evt. kan få en snak med en læge, eller få en anden JM? Det er jo ret vigtigt at moderen føler sig tryg ved hele forløbet, og føler at der bliver lyttet til ens tanker og følelser.

Jeg fik lovning på, at skulle jeg gå i fødsel af mig selv, så må jeg komme ind til tjek med det samme, så vi kan se om den lille reagerer lige så dårligt på veer som Daniel gjorde.
Derudover sagde hun at de ville tage mig alvorligt denne gang, og have med i betragtning at jeg jo har piskesmæld, og ikke har så mange kræfter som andre, og vil være forstående hvis jeg siger stop, og så give mig KS i stedet for. 
'

Alt i alt følte jeg mig lyttet til og forstået, og føler mig mere tryg ved at prøve at føde normalt denne gang.
Så håber jeg bare at de er lige så forstående, når vi når så langt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.