Har fået kolde fødder omkring fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.630 visninger
23 svar
6 synes godt om
8. juli 2013

Troldemommi

Jeg jeg vil vist ikke indrømme det

Da Johanne ville ud vendte hun med fusserne nede i mit bækken og derfor blev det anbefalet at jeg fik et kejsersnit, det var en fin oplevelse for os og de eneste gener jeg havde var de der klamme klemmer i mit maveskind.

Nu er jeg gravid igen og har termin d 28 August men vores lille Daniel, og jeg er sgu lidt bange for at føde normalt, jeg er ikke bange for selve fødslen eller smerterne men arret, jeg er bange for at arret ikke kan holde og der derfor sker komplikationer, jeg ved at risikoen er ret lille ca 1 procent, men 1 procent kan da også være mig

Jeg syntes ikke min jordemoder lytter til mig, og hverken min mand eller jeg er særlig trygge ved hende, men synyes også det er sent at få en anden, hun gør det nok så godt hun kan.

Bare lidt bekymringer fra mig

Monica 32+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

LilleLene

Monica P skriver:

Da Johanne ville ud vendte hun med fusserne nede i mit bækken og derfor blev det anbefalet at jeg fik et kejsersnit, det var en fin oplevelse for os og de eneste gener jeg havde var de der klamme klemmer i mit maveskind.

Nu er jeg gravid igen og har termin d 28 August men vores lille Daniel, og jeg er sgu lidt bange for at føde normalt, jeg er ikke bange for selve fødslen eller smerterne men arret, jeg er bange for at arret ikke kan holde og der derfor sker komplikationer, jeg ved at risikoen er ret lille ca 1 procent, men 1 procent kan da også være mig

Jeg syntes ikke min jordemoder lytter til mig, og hverken min mand eller jeg er særlig trygge ved hende, men synyes også det er sent at få en anden, hun gør det nok så godt hun kan.

Monica 32+5

kan godt forstå dig, det er ved at være tæt på nu...

Jeg begyndte at fortryde min graviditet da jeg var tæt på termin, med mit første barn..

Jeg tror ubevidst "skyder du skylden" på arret, men tror det er det at skulle føde, uvished om hvornår han kommer, om det går godt og sådan... Ved det selvfølgelig ikke, men alle dem jeg kender der har født, har overvejet KS fordi det andet er SÅ uforudsigende

kan ikkr give dig et råd, for har kun født én gang, normalt, men vil lige indskyde, at det er den VILDESTE oplevelse nogle sinde !!!

Anmeld

8. juli 2013

tribk

Monica P skriver:

Monica 32+5

Det er vel aldrig for sent at få en ny jordemoder. Hvis man er utryg, så er man utryg, og det bør man altså ikke være lige op til en fødsel.

Der må jo alt andet lige findes jordemødre, der er bedre end andre. Alle er jo ikke lige gode til deres fag. Og du skal ikke "nøjes", hvis du føler din jordemoder gør dig utryg.

Personligt fik jeg kejsersnit for 22 mdr. siden, og hvis jeg bliver gravid igen vil jeg have kejsersnit igen. Det var pga. uk, og det var så god en oplevelse. Jeg skal ikke nyde noget af en vaginal fødsel, hvis det skulle blive aktuelt. Både pga. at jeg synes kejsersnit var fantastisk, men så sandelig også pga. arret. Jeg skal ikke risikere noget!

Så jeg forstår dig, og kan ikke forestille mig at det bliver et problem at få kejsersnit nr. 2.

Anmeld

8. juli 2013

Maja88

Jeg er i samme situation... men håber håber håber virkelig jeg kan føde selv...eller.. det gør jeg ihvertfald hver anden uge.. den anden uge vil jeg have ks, da jeg jo ikke ved hvad jeg går ind til med hensyn till en fødsel og vil det ende i akut ks.. gør det ondt af få veer... vil jeg briste.. vil jeg føde før tid eller gå over tid.. føder jeg på 2 timer eller 48....

Men er helt sikker på at hvis lilledamen vender sig korrekt vil jeg have den oplevelse at føde selv.. tror det er normalt at være nervøs for det uforudsigelse og det vi ikke selv har kontrol over.m

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

Monica P skriver:

Monica 32+5

har de aldrig fortalt dig om fødselen når man har kejsersnit ar?
Der er regler for hvor længe du må ligge i fødsel når du har et kejsersnit ar, de holder øje med dig og er obs på det.

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

tribk skriver:

Det er vel aldrig for sent at få en ny jordemoder. Hvis man er utryg, så er man utryg, og det bør man altså ikke være lige op til en fødsel.

Der må jo alt andet lige findes jordemødre, der er bedre end andre. Alle er jo ikke lige gode til deres fag. Og du skal ikke "nøjes", hvis du føler din jordemoder gør dig utryg.

Personligt fik jeg kejsersnit for 22 mdr. siden, og hvis jeg bliver gravid igen vil jeg have kejsersnit igen. Det var pga. uk, og det var så god en oplevelse. Jeg skal ikke nyde noget af en vaginal fødsel, hvis det skulle blive aktuelt. Både pga. at jeg synes kejsersnit var fantastisk, men så sandelig også pga. arret. Jeg skal ikke risikere noget!

Så jeg forstår dig, og kan ikke forestille mig at det bliver et problem at få kejsersnit nr. 2.

Nu spørger jeg sikkert dumt. Men uk?

Anmeld

8. juli 2013

Miss BananaHammock

Om det ene eller det andet er det "mest rigtige" kan kun du svare på. Og hvis din JM ikke lytter til dig, så skift. Lige præcis nu her skal du tænke på dig selv og ikke have nogle kvaler over at kæmpe for det du ønsker.

Jeg har hørt fra mange at det kan være svært at nå igennem til JM omkring pks, især hvis det ikke drejer sig om traumatiske oplevelser ved forliggende fødsler eller UK. Men jeg ved også at der er JM derude der er forstående og lytter til hvad den gravide ønsker, så tror et skift er det bedste for dig og din mand, især hvis I ikke er trygge. Selvom du så skulle føde vaginalt, så skal du stadig have en JM du har det godt med!
Jeg tænker at hvis du ikke kan få det igennem ved din JM - kan man så ikke kontakte en læge på FG? Lægerne plejer at være mere forstående ift. KS.

Jeg har selv fået pks pga uk, og regner også med pks næste gang, af præcis samme årsag - at jeg er bange for at være den 1%.

Som en anden skriver kan det selvfølgelig være hele pakken ved vaginal fødsel der får os til at være angste, men jeg har intet problem med smerter eller uvished. Synes jeg har haft ganske mange smerter ved mit pks også men det er også kun noget du selv kan svare på. Er det hele pakken du i underbevistheden frygter, kunne det måske være muligt at få snakket det hele igennem med en fagperson. JM, læge etc. I min fødselsforberedelses gruppe var en kvinde med fødselsangst, og hun vil ihvertfald noget ekstra hjælp.

Håber du finder ud af det og får en super dejlig fødsel!

Anmeld

8. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg prøvet begge dele. Første gang aks pga ssf, og anden gang alm fødsel.

Anden gang var jeg også rigtig meget i tvivl, da jeg hele tiden fik forskellig ting at vide fra jordmoer og fødselslæger ( jeg gik til Extreme kontroller anden gang pga forhøjet blodtryk )  Jeg endte med selv at ku vælge om jeg ville ha pks eller alm fødsel. Neg sku dog sættes i gang til termin.

Jeg valgt at føde normalt, pga alle siger at man er meget hurtiger frisk efter en alm fødsel. 

Jeg blev sat i gang med ballon kateter, pga det er en mere skånsom metode, og der er mindre chance for vestorm osv. Jeg lå med en måler på maven under hele forløbet, så der blev holdet Extreme godt øje med mig og baby. Jeg følte mig tryk under hele forløbet!!

Det fedest ved det hele var, at få alberte op til mig med det samme og bare ku ligge og kigge på hende!! 

Held og lykke med beslutningen! Vh stine

Anmeld

8. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Flodkilling skriver:

Nu spørger jeg sikkert dumt. Men uk?

Med numsen ned af. Vh stine

Anmeld

9. juli 2013

Muffinmus

Det er simpelthen fordi der er SÅ mange ulemper med KS i forhold til alm fødsel. Både for dig, men ISÆR for dit barn der bare ikke får den bedste start på livet hvia man ser lidt koldt og kynisk på det. Du har større chancer for at dit barn for kronisk luftvejssygdom som astma og bronkitis f.eks...det er bare en af generme dit barn måske skal leve med.

Der er mange mange flere, men ingen grund til at pensle det hele ud for dig, du kan selv google det:-)

Men det er  derfor de er tilbagholdende med at give det ud for bekvemmelighedhedens skyld. For det er det du vil have. ! % er en risiko, men har læst risikoen ved et KS og for at der kommer komplikationer er større grad for dig og dit barn? den er faktisk væsentligt højere.

Jeg fik ks med barn nr 1, fødte selv nr 2, min datter 20 mdr efter og mærkede intet tilarret eller noget andet undervejs. Ikke at det er en trøst for dig, men du med det du skriver, så har du ikke sat dig godt nok ind i alle tingene, blot procenter for at arret kan briste hvilket som du selkv ved er ret usandsynligt vil ske. Men jo, nogle skal være de uheldige, men igen, mod alle de komplikationer du frivlligt fører på barnet ved at KS, så synes jeg ikke det kan opveje det andet.

Naturligvis skal de lytte til dig, men de vælger jo den løsning der rent faktisk VIL være bedst for dit barn og i de fleste tilfælde også moderen når der ingen medicinsk grund ligger bag.

dette er ikke en kritik, dette er for at prøve at forklare hvorfor deu ikke føler de lytter....de lytter, men er ikke enig og det er der en pænt god grund til:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.