Monica P skriver:
Jeg jeg vil vist ikke indrømme det
Da Johanne ville ud vendte hun med fusserne nede i mit bækken og derfor blev det anbefalet at jeg fik et kejsersnit, det var en fin oplevelse for os og de eneste gener jeg havde var de der klamme klemmer i mit maveskind.
Nu er jeg gravid igen og har termin d 28 August men vores lille Daniel, og jeg er sgu lidt bange for at føde normalt, jeg er ikke bange for selve fødslen eller smerterne men arret, jeg er bange for at arret ikke kan holde og der derfor sker komplikationer, jeg ved at risikoen er ret lille ca 1 procent, men 1 procent kan da også være mig 
Jeg syntes ikke min jordemoder lytter til mig, og hverken min mand eller jeg er særlig trygge ved hende, men synyes også det er sent at få en anden, hun gør det nok så godt hun kan.
Bare lidt bekymringer fra mig
Monica 32+5
Hejsa,
Jeg kan godt forstå dine bekymringer.. og som andre siger, så kan du godt nå at skifte jordemoder.
Jeg skal selv have PKS i starten af september (1. barn), og jeg var så bange for at tage emnet op til min første jordemoderkonsultation. Men hun var forstående og gav mig en tid til en lægesamtale. Det er helt almindeligt at gøre på Hillerød. Lægen fortalte så hvilke komplikationer der er for mor og barn osv.. og det er altså få..
Hun fortalte også at skulle jeg vælge at føde normalt næste gang, vil der blive holdt ekstra godt øje med mig pga. arret fra kejsersnittet. Ved ikke om det kan trøste dig lidt 
Du skal lytte til dig selv, og ikke hvad andre siger.. Har du brug for at det skal være kejsersnit, så forsøg at få en samtale med en læge.
Du kan også lave en slags fødselskontrakt, hvor du som udgangspunkt vil føde vaginalt, men hvor du til hver en tid (næsten) kan sige stop og få dit kejsersnit. Det bruger de hvert fald på nogle hospitaler.
Men du skal nok snart gøre noget.. det er jo "lige op over" 
Jeg håber du finder en løsning der gør dig tryg 
Held og lykke med det hele..
D.