Har fået kolde fødder omkring fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

DianaRJS

Flodkilling skriver:

har de aldrig fortalt dig om fødselen når man har kejsersnit ar?
Der er regler for hvor længe du må ligge i fødsel når du har et kejsersnit ar, de holder øje med dig og er obs på det.

det er ikke rigtig... reglerne er blevet ændret

det eneste der er nu er at du bliver holdt ekstra godt øje med, da det er få der kan føde inden for den tid som tiden nu var.... så i stedet for bliver man bare holdt lidt ekstra øje med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

nielsen80

MariaE skriver:

Det er simpelthen fordi der er SÅ mange ulemper med KS i forhold til alm fødsel. Både for dig, men ISÆR for dit barn der bare ikke får den bedste start på livet hvia man ser lidt koldt og kynisk på det. Du har større chancer for at dit barn for kronisk luftvejssygdom som astma og bronkitis f.eks...det er bare en af generme dit barn måske skal leve med.

Der er mange mange flere, men ingen grund til at pensle det hele ud for dig, du kan selv google det:-)

Men det er  derfor de er tilbagholdende med at give det ud for bekvemmelighedhedens skyld. For det er det du vil have. ! % er en risiko, men har læst risikoen ved et KS og for at der kommer komplikationer er større grad for dig og dit barn? den er faktisk væsentligt højere.

Jeg fik ks med barn nr 1, fødte selv nr 2, min datter 20 mdr efter og mærkede intet tilarret eller noget andet undervejs. Ikke at det er en trøst for dig, men du med det du skriver, så har du ikke sat dig godt nok ind i alle tingene, blot procenter for at arret kan briste hvilket som du selkv ved er ret usandsynligt vil ske. Men jo, nogle skal være de uheldige, men igen, mod alle de komplikationer du frivlligt fører på barnet ved at KS, så synes jeg ikke det kan opveje det andet.

Naturligvis skal de lytte til dig, men de vælger jo den løsning der rent faktisk VIL være bedst for dit barn og i de fleste tilfælde også moderen når der ingen medicinsk grund ligger bag.

dette er ikke en kritik, dette er for at prøve at forklare hvorfor deu ikke føler de lytter....de lytter, men er ikke enig og det er der en pænt god grund til:-)

Jeg er altså nød til at kommentere her - for ja vaginal fødsel er det bedste, hvis det er muligt(men ikke for en værd pris). TS skriver jo også, hun egentlig skal føde vaginal, men at hun er bange. Så kan det da godt være, at mange mener, at frygten ikke er rationel pga der kun er 1% risiko - MEN JM har da at tage hendes angst alvorlig. Så må man jo snakke forløbet igennem, lave fødsels planer m.m, så TS får ro i sindet, ikke bare messe "vaginal fødsel er bedst".

Det bedste under en vaginal fødsel er vel også, at mor føler sig tryg og i gode hænder, og de gør man da ikke, hvis JM ikke tager ens frygt alvorlig.

Anmeld

9. juli 2013

FrkDitte

Monica P skriver:

Jeg jeg vil vist ikke indrømme det

Da Johanne ville ud vendte hun med fusserne nede i mit bækken og derfor blev det anbefalet at jeg fik et kejsersnit, det var en fin oplevelse for os og de eneste gener jeg havde var de der klamme klemmer i mit maveskind.

Nu er jeg gravid igen og har termin d 28 August men vores lille Daniel, og jeg er sgu lidt bange for at føde normalt, jeg er ikke bange for selve fødslen eller smerterne men arret, jeg er bange for at arret ikke kan holde og der derfor sker komplikationer, jeg ved at risikoen er ret lille ca 1 procent, men 1 procent kan da også være mig

Jeg syntes ikke min jordemoder lytter til mig, og hverken min mand eller jeg er særlig trygge ved hende, men synyes også det er sent at få en anden, hun gør det nok så godt hun kan.

Bare lidt bekymringer fra mig

Monica 32+5

Hejsa,

Jeg kan godt forstå dine bekymringer.. og som andre siger, så kan du godt nå at skifte jordemoder. 

Jeg skal selv have PKS i starten af september (1. barn), og jeg var så bange for at tage emnet op til min første jordemoderkonsultation. Men hun var forstående og gav mig en tid til en lægesamtale. Det er helt almindeligt at gøre på Hillerød. Lægen fortalte så hvilke komplikationer der er for mor og barn osv.. og det er altså få..

Hun fortalte også at skulle jeg vælge at føde normalt næste gang, vil der blive holdt ekstra godt øje med mig pga. arret fra kejsersnittet. Ved ikke om det kan trøste dig lidt 

Du skal lytte til dig selv, og ikke hvad andre siger.. Har du brug for at det skal være kejsersnit, så forsøg at få en samtale med en læge. 

Du kan også lave en slags fødselskontrakt, hvor du som udgangspunkt vil føde vaginalt, men hvor du til hver en tid (næsten) kan sige stop og få dit kejsersnit. Det bruger de hvert fald på nogle hospitaler.

Men du skal nok snart gøre noget.. det er jo "lige op over"  

Jeg håber du finder en løsning der gør dig tryg 

Held og lykke med det hele..

D. 

Anmeld

9. juli 2013

Muffinmus

nielsen80 skriver:

Jeg er altså nød til at kommentere her - for ja vaginal fødsel er det bedste, hvis det er muligt(men ikke for en værd pris). TS skriver jo også, hun egentlig skal føde vaginal, men at hun er bange. Så kan det da godt være, at mange mener, at frygten ikke er rationel pga der kun er 1% risiko - MEN JM har da at tage hendes angst alvorlig. Så må man jo snakke forløbet igennem, lave fødsels planer m.m, så TS får ro i sindet, ikke bare messe "vaginal fødsel er bedst".

Det bedste under en vaginal fødsel er vel også, at mor føler sig tryg og i gode hænder, og de gør man da ikke, hvis JM ikke tager ens frygt alvorlig.

rligvis skal de lytte, det er jo det jeg skriver...Men at de ikke er enige i at det er en god ide er jo noget lidt andet. De fleste PKS på moderens ønske er netop fladet fordi JM tager sig mere tid til at forklare HVOR meget barnet rent faktisk ikke har godt af at få et KS. Jeg er helt og aldeles klar over der er en frygt, mit var et totalt kaotisk forløb første gang, med veer i 45 timer og åbnede mig kun 2 cm over de 45 timer og til sidst var han ved at stå af derinde og skulle ud nu og her...han kunne lige slæbe sig op på en APGAr på 2 da han blev hevet ud....Så ja, jeg frytgede det værste ved fødsel nr to. Men med al den info der blev givet mig omkring de risici der var for atet KS gav endnu et barn mulighed for luftvejsgener resten af livet, at forskning viser de har større tendens til overvægt i voksen alderen, sukkersyge osv.

Alle de ting gjorde jeg ikke kunne få et Ks igen, med tanke på mit barns fremtid. At alle mine børn skulle fødes vaginalt hvis det var muligt. Og det var det heldigvis, har fået to skønne piger siden min søn- Men stadig sidder jeg med en grim smag i munden over at han kom ud ved KS, så han har større risici for flere sygdomme og andre følger i sit liv end de pricipielt set har.

Som sagt, groft skåret ud, men Ks bør være sidste udvej for mor og barn.Og ja, det kræver sørme gode samtaler med JM og læge, det fik jeg. Og det skal TS da helt sikkert også have, det er den eneste måde man kan træffe den rigtige beslutning på, på baggrund af proffesionelle folk der fortæller en hvad der er godt og skidt og ens enge holdninger.

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

DianaRJS skriver:

J

det er ikke rigtig... reglerne er blevet ændret

det eneste der er nu er at du bliver holdt ekstra godt øje med, da det er få der kan føde inden for den tid som tiden nu var.... så i stedet for bliver man bare holdt lidt ekstra øje med

Er de ændret!? På en måned! Puha må lige hive fat i overlæge Jens på Roskilde, han og et par sygeplejersker sagde til mig at man holder skarpt øje med aret hvis man skal føde normalt.
Altså på Roskilde er reglerne ikke ændret.

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

MariaE skriver:

rligvis skal de lytte, det er jo det jeg skriver...Men at de ikke er enige i at det er en god ide er jo noget lidt andet. De fleste PKS på moderens ønske er netop fladet fordi JM tager sig mere tid til at forklare HVOR meget barnet rent faktisk ikke har godt af at få et KS. Jeg er helt og aldeles klar over der er en frygt, mit var et totalt kaotisk forløb første gang, med veer i 45 timer og åbnede mig kun 2 cm over de 45 timer og til sidst var han ved at stå af derinde og skulle ud nu og her...han kunne lige slæbe sig op på en APGAr på 2 da han blev hevet ud....Så ja, jeg frytgede det værste ved fødsel nr to. Men med al den info der blev givet mig omkring de risici der var for atet KS gav endnu et barn mulighed for luftvejsgener resten af livet, at forskning viser de har større tendens til overvægt i voksen alderen, sukkersyge osv.

Alle de ting gjorde jeg ikke kunne få et Ks igen, med tanke på mit barns fremtid. At alle mine børn skulle fødes vaginalt hvis det var muligt. Og det var det heldigvis, har fået to skønne piger siden min søn- Men stadig sidder jeg med en grim smag i munden over at han kom ud ved KS, så han har større risici for flere sygdomme og andre følger i sit liv end de pricipielt set har.

Som sagt, groft skåret ud, men Ks bør være sidste udvej for mor og barn.Og ja, det kræver sørme gode samtaler med JM og læge, det fik jeg. Og det skal TS da helt sikkert også have, det er den eneste måde man kan træffe den rigtige beslutning på, på baggrund af proffesionelle folk der fortæller en hvad der er godt og skidt og ens enge holdninger.

Kunne ikke være mere enig!

Anmeld

9. juli 2013

DianaRJS

Flodkilling skriver:

Er de ændret!? På en måned! Puha må lige hive fat i overlæge Jens på Roskilde, han og et par sygeplejersker sagde til mig at man holder skarpt øje med aret hvis man skal føde normalt.
Altså på Roskilde er reglerne ikke ændret.

som jeg også lgie sagde var det, det vi fik at vide at man blev høldt øje med. men at tiden på fødslen ikke har så emget at sige mere...

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

DianaRJS skriver:

som jeg også lgie sagde var det, det vi fik at vide at man blev høldt øje med. men at tiden på fødslen ikke har så emget at sige mere...

ja men det undre mig bare, der er nok forskel. For jeg har fået en plan med hvor lang tid jeg må ligge i fødsel med et kejsersnit ar, det er kun meget få timer.

Men tror da på dig, og vil lige forhører mig igen, om jeg har fået stukket blår i øjet fra deres side af for at jeg netop prøver at føde normalt anden gangog ikke modtage pks. - lå 37 timer i fødsel første gang.

Anmeld

9. juli 2013

DianaRJS

Flodkilling skriver:

ja men det undre mig bare, der er nok forskel. For jeg har fået en plan med hvor lang tid jeg må ligge i fødsel med et kejsersnit ar, det er kun meget få timer.

Men tror da på dig, og vil lige forhører mig igen, om jeg har fået stukket blår i øjet fra deres side af for at jeg netop prøver at føde normalt anden gangog ikke modtage pks. - lå 37 timer i fødsel første gang.

jah ved det skam ikke.. kan godt ske at der er forskel fra sygehus til sygehus.....

men mon ikke det kan have noget med din lange fødsel sidste gang at gøre også??? har aldrig haft en lang fødsel første gang fik jeg taget vandet og fik vedrop kl 10.30 og kl 12:45 have jeg pressveer, dog endte det i akut kejsersnit fordi bette manden ikke kunne holde til det.... anden gang fik jeg veer kl 7:30 og han er født kl 9:15 så som sagt lange fødsler kender jeg intet til så kan også være derfor de ikke er så nervøse for tiden at jeg bare fik at vide de ville holde ekstra øje...

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

DianaRJS skriver:

jah ved det skam ikke.. kan godt ske at der er forskel fra sygehus til sygehus.....

men mon ikke det kan have noget med din lange fødsel sidste gang at gøre også??? har aldrig haft en lang fødsel første gang fik jeg taget vandet og fik vedrop kl 10.30 og kl 12:45 have jeg pressveer, dog endte det i akut kejsersnit fordi bette manden ikke kunne holde til det.... anden gang fik jeg veer kl 7:30 og han er født kl 9:15 så som sagt lange fødsler kender jeg intet til så kan også være derfor de ikke er så nervøse for tiden at jeg bare fik at vide de ville holde ekstra øje...

Hold da op det er gået hurtigt! Gør du noget bestemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.