(Ny)forudvendt eller bagudvendt autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2013

Lenats31

Jeg vil gerne se et billede af en 3 årig I en bagvendt autostol. Skal de så bukke knæene 90 grader der forkerte vej.

Så klik dig ind på indlægget jeg har lonket til ovenfor. der vil du se en dreng på 6 år endda. Hellere at de er lidt bøjede og placeret "den forkerte vej" og undgå et hårdt ryk i dem end at få et voldsomt ryk i dem og evt. også slå dem ind i feks forsædet med stor kraft

Det skal lige siges at han igen sidder i en booster 15-36 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Lenats31 skriver:

Du bør faktisk lære ham at holde hovedet inde i stolen. han har ikke hovedet inde i stolen hvis han sidder bag et forsædet og skal kigge ud af forruden. 

Kolliderer I kan det at han læner sig fremefter få alvorlige konsekvenser. Det er det der kaldes Out-of-position, hvilket kan være farligt idet hovedet er ude af stolens bekyttende sider.

øhm jo han ha da? Han kigger imellem vores stole.. sidder mageligt tilbagelænet og kigger sig omkring..

har aldrig oplevet at han lænede sig fremad ud af stolen andet end hvis han har tabt sin sut og prøver at gribe ud efter den...

men dette ødelægger jo lidt tråden da det er ved siden af emnet der blev spurgt... men beklager jeg følte mig lidt anklaget og ville gerne (for)svare omkring mit valg...

Anmeld

23. juli 2013

FruStolpe

Barnepigen skriver:

Da folk har misforstået mig i mit andet indlæg så prøver jeg lige igen

Der kommer muligvis snart en ny regel om at børn skal sidde bagudvendt fra de er nyfødt indtil 4 års alderen. 

Så derfor vil jeg høre om i har valgt en forudvendt eller bagudvendt fra barnet kommer ud af den første autostol 0-13 kg? Og hvilke autostol har i valgt og hvorfor? 

I skal ikke skrive andet end det jeg har spurgt om.

Vores 9-18kg var en Rømer Duo Plus, som er forudvendt

Anmeld

24. juli 2013

Lenats31

Wampires skriver:

øhm jo han ha da? Han kigger imellem vores stole.. sidder mageligt tilbagelænet og kigger sig omkring..

har aldrig oplevet at han lænede sig fremad ud af stolen andet end hvis han har tabt sin sut og prøver at gribe ud efter den...

men dette ødelægger jo lidt tråden da det er ved siden af emnet der blev spurgt... men beklager jeg følte mig lidt anklaget og ville gerne (for)svare omkring mit valg...

Så er jeg mere rolig  Fint nok. 

ja, man kan hurtigt føle sig anklaget i debatter om ungernes sikkerhed i bilen. 

Men set ud fra de svar der typisk gives, så gælder den begge lejre

Anmeld

24. juli 2013

Skouboe

Nu er min datter på 4år 116 cm høj og vejer 20 kg, så lov eller ej, hun kunne ikke sidde bagudvendt og har ikke kunnet det i årevis...

Anmeld

24. juli 2013

Annette A

Vi har en akta graco cosmic comfort som er bagudvendt og lige nu er vi på jagt efter en bagudvendt mere til vores yngste der snart skal ud af babystolen. Vil altid vælge en bagudvendt da man ved hvor stor forskel det gør ved kollisioner og ville aldrig tilgive mig selv andet når jeg har den viden. Det er sikrest som alle erfaringer og undersøgelser har vist det i de lande hvor det lovpligtigt og det er jo også derfor man vil ændre det i DK. Det er bestemt et stort skridt i den rigtige retning.

Anmeld

24. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi havde en bagudvendt romer. Vi skal til at købe en større stol, som også bliver bagudvendt, da de er langt sikrere. 

Citatet er taget ud af autostol.dk : 

"...så kan dødsrisikoen altså mindskes med hele 90%, hvis barnet sidder i en bagudvendt autostol"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.