(Ny)forudvendt eller bagudvendt autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Tjaa - regner ikke med at forenden af bilen bliver mast om til bagsædet  

- og ellers er jeg stor nok til selv at bestemme over mig selv  

Det gør faktisk så air baggen ikke virker og du smadre hovedet ned i knæene. Så måske mor os sku tænke på sin sikkerhed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Det gør faktisk så air baggen ikke virker og du smadre hovedet ned i knæene. Så måske mor os sku tænke på sin sikkerhed

Hvem siger at jeg har benene op foran hovedet? Eller for den sags skyld op på førersædet? 

Anmeld

5. juli 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Hvem siger at jeg har benene op foran hovedet? Eller for den sags skyld op på førersædet? 

Hvis dine ben er oppe må de da på den ene eller anden måde være lodret fra din krop med mindre du har andre led end jeg har og ved frontal kolikion vil de dermed komme op ad

Anmeld

5. juli 2013

Frk. Himmelblå

Barnepigen skriver:

Da folk har misforstået mig i mit andet indlæg så prøver jeg lige igen

Der kommer muligvis snart en ny regel om at børn skal sidde bagudvendt fra de er nyfødt indtil 4 års alderen. 

Så derfor vil jeg høre om i har valgt en forudvendt eller bagudvendt fra barnet kommer ud af den første autostol 0-13 kg? Og hvilke autostol har i valgt og hvorfor? 

I skal ikke skrive andet end det jeg har spurgt om.

Jeg fatter altså stadig ikke, hvor børnene skal have deres ben henne? 

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Hvis dine ben er oppe må de da på den ene eller anden måde være lodret fra din krop med mindre du har andre led end jeg har og ved frontal kolikion vil de dermed komme op ad

Nærh .. Nu kan man også sidde i skrædderstilling - nu når der så fint bliver stillet spørgsmålstegn ved mine udtalelser. 

Anmeld

5. juli 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Nærh .. Nu kan man også sidde i skrædderstilling - nu når der så fint bliver stillet spørgsmålstegn ved mine udtalelser. 

Det er af ren bekymring vil jeg ikke kalde det men omtanke for mine med mennesker jeg påpeger det

Anmeld

5. juli 2013

FruJacobsen

Vi har købt en bagudvendt autostol fra BeSafe (en iZi Combi). Fordi vi mener, at det er det bedste og sikreste valg.

Anmeld

5. juli 2013

Palaja

Marie sidder bagudvendt. Det gør hun fordi, det skulle være det sikreste. Stolen er en Besafe izi med isofix. Hun har ok plads ben, men hun bliver selvfølgelig nødt til at bøje benene lidt, for at de kan være der. Men hun sidder godt, og  hun har aldrig brokket sig over den, selvom hun hun har siddet forudvendt fra hun var 1 år til hun var 2. Hun er snart tre år... 

Mit eneste klagepunkt er, at stolen ikke er lige god i alle biler. Bagsædet i vores bil skråner en smule, og derfor skal stolen være i liggeposition, for at hun sidder rigtigt. Dvs at hun ikke kan lægges ned hvis hun skal sove, og så sidder hun og hænger med hovedet ned mod brystet. Og så fylder den ret meget, hvilket kan give problemer med benpladsen ved sædet foran.

Men generelt er vi glade for vores valg...

Anmeld

22. juli 2013

Lenats31

vedr: manglende udsyn fra bilen i en bagudvendt autostol:

Bagudvendt barns dagbog

Stolen der blev anvendt der kan vendes om. Ditto billed fremadvendt ville have vist ryggen af forsædet! 

Ang. myten om benpladsen: Sikerheden for benene er bedre bagudvendt end fremadvendt for det første. For det andet så sidder ungerne i stillinger vi voksne for længst har glemt alt om. bare se hvordan de sidder på gulvet 

med andre ord: lad barnet afgøre hvornår det ikke er behageligt længere. I vil blive overraskede over hvor lang tid der rent faktisk går. 

Anmeld

22. juli 2013

Lenats31

Wampires skriver:

Efter den første "æggeskal" valgte vi en forudvendt til ham så han kan kigge ud af vinduet og følge med i hvad der sker rundt omkring ham...

Håber ikke de kommer igennem med det lovforslag lige nu da han har lidt problemer med en smule bevægelsessyge hvilket også var med til at vi valgte den forudvendte til ham...

Så han kan se ud af forruden når vi kører og jeg kan sætte mig foran når vi skal køre langt og han kan stadig komme i kontakt med mig ved at han kan se mig og hans far...

har lige købt en ny autostol der skulle være testet og bestået med ret flot karakter i den test de skal igennem for at måtte blive solgt...

Du bør faktisk lære ham at holde hovedet inde i stolen. han har ikke hovedet inde i stolen hvis han sidder bag et forsædet og skal kigge ud af forruden. 

Kolliderer I kan det at han læner sig fremefter få alvorlige konsekvenser. Det er det der kaldes Out-of-position, hvilket kan være farligt idet hovedet er ude af stolens bekyttende sider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.