(Ny)forudvendt eller bagudvendt autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad har i?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.471 visninger
36 svar
27 synes godt om
5. juli 2013

Pigent

Da folk har misforstået mig i mit andet indlæg så prøver jeg lige igen

Der kommer muligvis snart en ny regel om at børn skal sidde bagudvendt fra de er nyfødt indtil 4 års alderen. 

Så derfor vil jeg høre om i har valgt en forudvendt eller bagudvendt fra barnet kommer ud af den første autostol 0-13 kg? Og hvilke autostol har i valgt og hvorfor? 

I skal ikke skrive andet end det jeg har spurgt om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

TrineMine86

Barnepigen skriver:

Da folk har misforstået mig i mit andet indlæg så prøver jeg lige igen

Der kommer muligvis snart en ny regel om at børn skal sidde bagudvendt fra de er nyfødt indtil 4 års alderen. 

Så derfor vil jeg høre om i har valgt en forudvendt eller bagudvendt fra barnet kommer ud af den første autostol 0-13 kg? Og hvilke autostol har i valgt og hvorfor? 

I skal ikke skrive andet end det jeg har spurgt om.

Vi har en römer King plus, forudvendt autostol fra 9-18 kg, vi er super godt tilfreds  

Vi har valgt den da jeg gerne vil kunne holde øje med mit barn når vi kører bil og fordi jeg synes det må være frygteligt at køre baglæns når man gerne vil følge med i ting udenfor vinduet.. 

Anmeld

5. juli 2013

Valle81

Hejsa, alle mine har siddet i forudvendt fra de voksede ud af den første babyautostol. Ville aldrig vælge andet, jeg kan ikke se dem og de kan intet se, og hvor i alverden skal de have deres ben?

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

Vi har valgt bagudvendt fra 0-18 kg. Dog har vi brugt babyautostolen som også er bagudvendt indtil for 14 dage siden. 

Vi har valgt en bagudvendt fordi vi begge er enige om at risikoen for skader på ryg, nakke og hoved er mange gange mindre, end ved en forudvendt. Og ingen af os vil spare penge, på vores barns bekostning. 

Citat fra ønskebørns hjemmeside om netop bagudvendt vs. forudvendt: ' Kollisionstest viser at nakkebelastningen er  5 gange lavere  i bagudvendte autostole sammenlignet med tilsvarende i fremadvendte autostole'. 

Vi har en besafe izi combi x3 isofix. Og der er rigeligt plads til ben og der er mere udsigt for bassen end hvis han havde siddet fremadvendt og kigget ind i passagersædet. Her har han hele bagvinduet + begge sideruder at kigge ud af. 

Så her kommer han til at sidde bagudvendt indtil han er ca. 6 år, og der ikke længere laves bagudvendte stole. 

Udover det, så synes jeg det er et fantastisk lovforslag. Som bare burde være blevet indført for flere år siden !! 

Anmeld

5. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Efter den første "æggeskal" valgte vi en forudvendt til ham så han kan kigge ud af vinduet og følge med i hvad der sker rundt omkring ham...

Håber ikke de kommer igennem med det lovforslag lige nu da han har lidt problemer med en smule bevægelsessyge hvilket også var med til at vi valgte den forudvendte til ham...

Så han kan se ud af forruden når vi kører og jeg kan sætte mig foran når vi skal køre langt og han kan stadig komme i kontakt med mig ved at han kan se mig og hans far...

har lige købt en ny autostol der skulle være testet og bestået med ret flot karakter i den test de skal igennem for at måtte blive solgt...

Anmeld

5. juli 2013

AnthonsMor

LilleChelle skriver:

Vi har valgt bagudvendt fra 0-18 kg. Dog har vi brugt babyautostolen som også er bagudvendt indtil for 14 dage siden. 

Vi har valgt en bagudvendt fordi vi begge er enige om at risikoen for skader på ryg, nakke og hoved er mange gange mindre, end ved en forudvendt. Og ingen af os vil spare penge, på vores barns bekostning. 

Citat fra ønskebørns hjemmeside om netop bagudvendt vs. forudvendt: ' Kollisionstest viser at nakkebelastningen er  5 gange lavere  i bagudvendte autostole sammenlignet med tilsvarende i fremadvendte autostole'. 

Vi har en besafe izi combi x3 isofix. Og der er rigeligt plads til ben og der er mere udsigt for bassen end hvis han havde siddet fremadvendt og kigget ind i passagersædet. Her har han hele bagvinduet + begge sideruder at kigge ud af. 

Så her kommer han til at sidde bagudvendt indtil han er ca. 6 år, og der ikke længere laves bagudvendte stole. 

Udover det, så synes jeg det er et fantastisk lovforslag. Som bare burde være blevet indført for flere år siden !! 

Nu lyder jeg måske skide dum, men hvor i alverden skal barnet på 2+ have sine lange ben? Ender de egentlig ikke med at have knæene helt oppe i hagen?
Eller hvad?

Jeg ved godt det er sikrest med bagudvendt, men hvor lutter man barnets ben hen?

Anmeld

5. juli 2013

B&J

den første daniel have var han bagudvendt.

efter han kom i römer 9-18kg er han forudvendt

Anmeld

5. juli 2013

lycly

Vi har en cybex Juno fix fordi jeg godt kan lide at de er beskyttet med puden på maven og at den sidder fast med isofix. Ville ikke vælge en bagudvendt.

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

Martsbaby skriver:

Nu lyder jeg måske skide dum, men hvor i alverden skal barnet på 2+ have sine lange ben? Ender de egentlig ikke med at have knæene helt oppe i hagen?
Eller hvad?

Jeg ved godt det er sikrest med bagudvendt, men hvor lutter man barnets ben hen?

Benene sidder op ad ryglænet  

Anmeld

5. juli 2013

AnthonsMor

LilleChelle skriver:

Benene sidder op ad ryglænet  

Jeg tænker bare det vil være røvsurt for barnet? Jeg ville selv hade det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.