rygter eller ej om HPV-Vaccine !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

ESV

tulleeh skriver:

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Jeg er af den klare overbevisnidebat det er direkte hovedløst dumt ikke at tage den vaccine. Jeg betaler den selv da jeg er for gammel til at få den gratis men jeg mener det er penge godt givet ud og mener helt bestemt at den burde gøres gratis for drenge.

Det er det samme med børnevaccinations programmet. Det kunne ikke falde mig ind at vælge noget så vigtigt fra på min datters vegne. Det er jo bare dumt ikke at beskytte mod de ting man nu engang kan. Så all in general er jeg bare: 

Mega meget Pro vaccinationer!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

chael

Fatal betyder i bund og grund "dødelig konsekvens", så kan godt forstå folk ikke tror du har haft en fatal bivirkning.

Elsker bare ordkløvere...

Tak skal du have for rettelsen... Så håber jeg din weekend blev lidt bedre

Anmeld

5. juli 2013

anynom

chael skriver:

Elsker bare ordkløvere...

Tak skal du have for rettelsen... Så håber jeg din weekend blev lidt bedre

Det var skam ikke for at være ordkløver, men hvis du i ramme alvor har ringet til din læge og sagt at du har oplevet en fatal bivirkning, ja så er det svært at tage seriøst Men mange bruger det ord forkert, selv tv-nyhederne og aviserne, så det er med at få ændret på uvidenheden

Rigtig god weekend til dig, tænk, så blev du lidt klogere i dag

Anmeld

5. juli 2013

Camulla

tulleeh skriver:

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Jeg ved ikke nok om den, til at danne mig en mening omkring den, men jeg så for et stykke tid siden en video på nettet, lavet af en ret valid og anerkendt kilde (kan desværre ikke huske hvilken), som beskev at folk som havde fået den vaccine, oftere fik kræft (kan ikke huske om det lige nøjagtig var livmoderhalskræft), end piger som ikke havde fået vaccinen. Videoen gjorde stort indtryk på mig og passer den forskning, er det da foruroligende... 

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

Jeg fik den før den blev gratis. Eller rettere, jeg fik den første gang den var gratis for 93-95'ere, og jeg er 92'er. 

Og den var egentlig ret meget til besvær.

Efter det første stik, kunne jeg ikke bruge armen 1 uge. 

Efter de næste to stik, kunne jeg ikke bruge armen i 3 uger hver. 

Armen var ganske enkelt følelsesløs :/ Og jeg måtte have min mor til at hjælpe mig med ALT. 

Men jeg er glad for at have fået den .. Mine bedsteforældrer betalte den, da min mormor har haft livmoderhalskræft :/ 

Anmeld

8. juli 2013

NovemberBaby2013

Jeg fik min da jeg var 13, og har ikke haft problemer i forbindelse med de tre stik

Anmeld

1. august 2013

Ems30

tulleeh skriver:

Hej jeg er journalist på TV 2 Nyehderne, og tillader mig at skrive her, da jeg er på udkig efter en pige ml 21 og 28 år, der ikke har fået HPV vaccinen. Hun skal helst være fra Glostrup, Albertslund, Hvidovre, Høje Tåstrup eller Brøndby! Skriv til mig, hvis du kender en? KH Emma 

Anmeld

1. august 2013

AndreasMor84

Ems30 skriver:

Hej jeg er journalist på TV 2 Nyehderne, og tillader mig at skrive her, da jeg er på udkig efter en pige ml 21 og 28 år, der ikke har fået HPV vaccinen. Hun skal helst være fra Glostrup, Albertslund, Hvidovre, Høje Tåstrup eller Brøndby! Skriv til mig, hvis du kender en? KH Emma 

Hihi ærgeligt man så er 29

Anmeld

1. august 2013

AndreasMor84

Jeg havde med GLÆDE taget imod vaccinen hvis jeg kunne have fået den gratis, men er desværre fra 84, så må selv punge ud hvis jeg vil have den..

ALT har jo bivirkninger. Min mand bliver vaccineret for pollen og det har også bivirkninger

Anmeld

1. august 2013

Fuglemor

Jeg har kun hørt godt og det var derfor jeg valgte at få den. Min datter skal også have den til den tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.