rygter eller ej om HPV-Vaccine !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad synes du om HPV-Vaccinen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.890 visninger
26 svar
35 synes godt om
5. juli 2013

tulleeh

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Kløver

tulleeh skriver:

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Jeg håber den bliver gratis for mig, var desværre 6 dage for gammel

Jeg tror tallene er mere flydende, du siger 65% har sagt ja, men det er vel ikke ensbetydende med alle de 35% har valgt vaccinen fra, der er jo nogle som betalte selv og gik den inden den blev gratis (bla min søster, hvor mine forældre betalte)

Anmeld

5. juli 2013

Maja88

Jeg når at få den semi gratis.. jeg starter i oktober og kan så nå de 2 gratis..

Anmeld

5. juli 2013

jydeinden

min personlige mening er at jeg synes det er godt at der laves ny medicin som bliver bedre, jeg ser absolut ingen grund til at bare fordi man har lavet et godt produkt hvorfor man så ikke skulle forsøge at forbedre dette jeg tager ikke HPV vaccinen som en mirakelkur og det har de så vidt jeg ved heller aldrig udtalt at  det skulle være de har udtalt at det skulle være med til at bremse de celleforandringer som vi kvinder kan få fra at blive til kræft. man stopper jo heller ikke med at udvikle nye typer af diabetes medicin bare fordi man har en (sikkert) god i forvejen

Anmeld

5. juli 2013

morstinus

har hørt om piger der har haft bivirkninger, men med enhver vaccine er der bivirkninger, som feber og den slags. 

jeg synes det er sundt at stille spørgsmål og ikke bare blindt tage imod alt hvad der netop kommer på hylderne, fra midecinalindustrien. jeg synes at man skal sætte sig godt ind i hvad fordele og ulemperne kan være og så tage stilling ud fra det 

jeg har selv valgt at få vaccinen, fordi vi har "arvet" cellefoandringer og min mor har været igennem mange undersøgelser fordi lægerne har holdt nøje øje med hende. (hun har fortalt at et keglesnit ikke er super behageligt) 

men sundt at tage debatten og danne sig sin egen mening ud fra fakta og ikke rygter 

Anmeld

5. juli 2013

esioul

Jeg har taget imod den.

Mest af alt af den grund at der skal være nogle der benytter for de kan videre udvikle.  og self fordi jeg håber den er effektiv

Anmeld

5. juli 2013

Noneother

Det var da godt nok noget af en påstand.

Ærlig talt så tror jeg ikke på det, da ingen ville få lov at sælge denne "farlige" uprøvede medicin i DK.

Farlige er i øvrigt i " " da jeg ikke tror på at det er helt så farligt igen. Overhovedet. Det er jo de der børnevacciner om igen.
Ja der er en lille risiko forbundet med dem, men det måler sig på ingen måde med risikoen ved IKKE at få dem.

Det er jo ikke fordi at de onde medicinalfirmaer dessideret prøver at slå folk ihjel. Det ville være mega dårlig forretning.

Ja. Jeg har fået vaccinen.
-og ja. Jeg kender endda en multiallergiker der fik lidt ondt i armen/udslæt af den. men hun mener stadig at det er bedre end at dø af kræft.

Anmeld

5. juli 2013

chael

Jeg tror og mener jeg har oplevet en fatal bivirkning...

Men ingen vil lytte til den og mener jeg bare har stress.

Jeg kan ikke overskue at fortælle historien lige nu...

Men det var rædsomt

Anmeld

5. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
tulleeh skriver:

Hvad vil du bruge afstemningen til? Du har ikke medtaget dem, der både har hørt godt og dårligt, dem, der har hørt dårligt, men ikke oplevet bivirkninger eller dem, der har hørt dårligt og ikke fået vaccinen. 

Jeg mener, der skal mere solide facts på bordet for at skabe en saglig debat. At den nye vaccine "sikkert" vil blive lanceret som dobbelt så alting, er jo bare gisninger fra din side, at vaccinen er "farlig" er en subjektiv vurdering, og det eneste konkret skandaløse, jeg kan se i dit indlæg - at der ingen studier er lavet, som viser effekten - er du nødt til at hjælpe med noget dokumentation for. 

Iøvrigt er ingen blevet lovet, at vaccinen beskyttede ubegrænset mod livmoderhalskræft - men du vil vel ikke benægte, at den har en effekt? 

Anmeld

5. juli 2013

anynom

chael skriver:

Jeg tror og mener jeg har oplevet en fatal bivirkning...

Men ingen vil lytte til den og mener jeg bare har stress.

Jeg kan ikke overskue at fortælle historien lige nu...

Men det var rædsomt

Fatal betyder i bund og grund "dødelig konsekvens", så kan godt forstå folk ikke tror du har haft en fatal bivirkning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.