rygter eller ej om HPV-Vaccine !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

kinie

Undskyld - jeg har ikke nået at læse alle indlæg - er på vej i seng - men jeg har valgt HPVvaccinen fra fordi:

*meget alvorlige dog sjældne bivirkninger såsom lammelser, søvnkoma og dødsfald.

*den dækker ikke alle papilomavirus som kan give livmoderhalskræft

*det er kun i ulande hvor folk ikke screenes den forventes at kunne nedbringe livmoderhalsskræft betydeligt. I DK er screening fortsat det vigtigste og alle der vaccineres bør fortsat screenes(celleprøve man indkaldes til hvert 3. år) 

* Jeg er gift og forventer at være sammen med min mand resten af livet - således har han allerede smittet mig med sine eventuelle papilomavira og en vaccine vil ikke kunne beskytte mig - medmindre han er utro og tager noget nyt medhjem - men det regner jeg bestemt ikke med.

*Vaccinen er ikke så gammel så den reelle effekt vil først kunne ses om nogle år.

jeg vil dog sige at jeg synes det er helt fint og i mange tilfælde en god idé at få vaccinen - man skal bare gøre det op for sig selv om man er i den gruppe hvor det giver mening - det synes jeg bare ikke jeg var.

Knus Kinie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

baby012

Jeg fik den da jeg var 16 (da den var dyr, og på forsøges basis) min farmor havde lige fået det konstateret, og mig og min søster blev slæbt op til lægen, og fik de tre stik...

jeg tror den virker (håber) 

Anmeld

6. juli 2013

Chevro

tulleeh skriver:

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Har ikke stemt - Jeg er selvfølgelig blevet vaccineret!! Har intet oplevet i forbindelse med vaccinerne og det samme gælder min søster. Vi har på ingen måde mærket noget, nogle af gangene :-)

Jeg tager imod det der tilbydes. Hvis det var farligt, tilbyder staten det nok ikke - da de så vil skulle betale sygedagpenge og alt muligt andet gejl, fordi alle folk fejler noget.

Men har troen på at det gør en forskel Så er jeg ligeglad med hvad andre tror på, og siger. Kommer der en ny, der hjælper mod samme eller endnu flere ting - er jeg sikker på at jeg også vil tage imod den (:

Anmeld

6. juli 2013

Laulund87

Jeg nåede lige at få første stik inden 1. juli. Så kører sygeplejersken ved lægen et hurtig program så jeg når alle 3 stik inden jul så jeg ikke skal betale. Hvis jeg bliver gravid inden må jeg vente med resten og selv betale dem.

Troede ikke jeg kunne få dem, men fandt ud af i sidste øjeblik at det kan jeg godt selvom vi forsøger at få et barn mere.

Anmeld

6. juli 2013

LSM

Noneother skriver:

Fordi at mænd med mandlige partnere får analkræft.

Men hpv virus kan også give andre former for kræft som kan ramme mænd med kvindelige sexpartnere
Af hvad jeg har hørt anbefaler man også mænd at få den specielt hvis de fx har haft kondylomer

Anmeld

7. juli 2013

Wik

Er imod vaccinen, og har af to omgange sagt nej tak.

En vaccine der er testet så lidt på, og som KUN dækker mod nogle af de 100 HPV arter der findes behøver jeg ikke. Har aldrig haft celleforandringer og har en god hormon balance, men hvis jeg fik problemer eller havde mange forskellige sex partner så ville min holdnig måske (kun måske) være anderledes. 

Anmeld

7. juli 2013

Wik

Chevro skriver:

Har ikke stemt - Jeg er selvfølgelig blevet vaccineret!! Har intet oplevet i forbindelse med vaccinerne og det samme gælder min søster. Vi har på ingen måde mærket noget, nogle af gangene :-)

Jeg tager imod det der tilbydes. Hvis det var farligt, tilbyder staten det nok ikke - da de så vil skulle betale sygedagpenge og alt muligt andet gejl, fordi alle folk fejler noget.

Men har troen på at det gør en forskel Så er jeg ligeglad med hvad andre tror på, og siger. Kommer der en ny, der hjælper mod samme eller endnu flere ting - er jeg sikker på at jeg også vil tage imod den (:

Jeg kan godt følge at det ville være dumt at staten tilbyder noget der gør folk syge. Men man skal ikke tro at staten altid er ufejltbarlig, eller sundhedsstyrrelsen for den sags skyld. De har lavet mange fejl. Især medicinalindustrien, så man skal skisme ikke bare sige ja, til alt der tilbydes.

Anmeld

7. juli 2013

Maja_4000

Jeg har fået de to første stik og skal have det sidste i september den eneste bivirkning jeg har oplevet var efter 2. stik, hvor jeg hævede lidt op og blev rød .. Lidt som et stort myggestik .. Det kløede også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.