rygter eller ej om HPV-Vaccine !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

LSM

Noneother skriver:

De mænd de råder til at få den, er mænd der har sex med andre mænd. 

Så tror ikke at din kæreste burde ha´det store behov for den.

Ej de råder altså også mænd med kvindelige partnere at få den.
Hvorfor skulle det kun være mænd med mandlige partnere ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Hønsemor

Jeg er en af de 35% der har valgt de 3 stik fra og vil også vælge den anden fra.. Den der har været gratis her frem til d. 1 beskytter kun mod de fire mens almindelig cancer former, altså beskytter den ikke 100% og det for mig personligt er ikke godt nok!

Måske den redder liv, men den redder ikke nok.. Kender nogle som har fået den, hvor de alligevel har fået udbrud da den specifike form de har fået har været en af dem vacc. ikke dækkede..

Anmeld

5. juli 2013

Noneother

LSM skriver:

Ej de råder altså også mænd med kvindelige partnere at få den.
Hvorfor skulle det kun være mænd med mandlige partnere ?

Fordi at mænd med mandlige partnere får analkræft.

Anmeld

5. juli 2013

Noneother

Maja84 skriver:

Okay har jeg ikke hørt. Snakkede med ham fra kræftens bekæmpelse omkring vaccinen og han anbefalede vi begge fik den da den jo smitter mellem sexpartnere og virus kan "vandre" dvs det kan både sætte sig som forskellige typer kræft ved endetarmen og i halsen, men vil da tjekke op på det

Okay ja. Alt hvad jeg har læst om det hidtil er bare kun ang. mænd der har sex med andre mænd og derved er i zonen for analkræft ved HPV smitte.

For den gør jo intet hvis han har det i forvejen. Forhindre ikke smitte eller lignende, og så er der hvis han kun er sammen med dig (går jeg ud fra) heller ikke nogen risiko for at han får raget noget til sig andre steder og smitter dig. og måske det så ville være fjollet af ham at få den i et fast parforhold, når der ikke er nogen garanti for hvor længe den holder, hvis han alligevel ikke er udsat for smitte. 

men ja.. Jeg havde i hvert fald ikke prioriteret den særlig højt til ham.

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

Noneother skriver:

Okay ja. Alt hvad jeg har læst om det hidtil er bare kun ang. mænd der har sex med andre mænd og derved er i zonen for analkræft ved HPV smitte.

For den gør jo intet hvis han har det i forvejen. Forhindre ikke smitte eller lignende, og så er der hvis han kun er sammen med dig (går jeg ud fra) heller ikke nogen risiko for at han får raget noget til sig andre steder og smitter dig. og måske det så ville være fjollet af ham at få den i et fast parforhold, når der ikke er nogen garanti for hvor længe den holder, hvis han alligevel ikke er udsat for smitte. 

men ja.. Jeg havde i hvert fald ikke prioriteret den særlig højt til ham.

Okay, vi blev anbefalet den da den også gavner os begge hvis en af os er bærer af virussen men kan være jeg giver ham fra kræftens bekæmpelse et ring igen og hører ad når det bliver aktuelt

Anmeld

5. juli 2013

Noneother

Maja84 skriver:

Okay, vi blev anbefalet den da den også gavner os begge hvis en af os er bærer af virussen men kan være jeg giver ham fra kræftens bekæmpelse et ring igen og hører ad når det bliver aktuelt

Nok en god idé.. Om ikke andet kan du jo blive testet om du bærer den, inden i ofrer hvad? 3500kr. på den, hvis den så viser sig ikke at være nødvendig.

Din kæreste er i hvert fald ikke i nogen højrisikozone pt.

Anmeld

5. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg har fået dem og har ikke noget dårligt at sig om det.
Fik ingen bivirkninger udover lidt svie på stedet som en alm vaccine.altså den mod livmoder halskræft som hedder hpv

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

Noneother skriver:

Nok en god idé.. Om ikke andet kan du jo blive testet om du bærer den, inden i ofrer hvad? 3500kr. på den, hvis den så viser sig ikke at være nødvendig.

Din kæreste er i hvert fald ikke i nogen højrisikozone pt.

Nej, afventer, jeg km alligevel ikke få den før vi har fået nr 3
Vil dog selv gerne have den da min søster har haft lette celleforandringer på trods af hun har fået vaccinen for år tilbage. Og ønsker også alle vores børn får den når de når en vis alder, uanset køn

Anmeld

5. juli 2013

Noneother

Nej, afventer, jeg km alligevel ikke få den før vi har fået nr 3
Vil dog selv gerne have den da min søster har haft lette celleforandringer på trods af hun har fået vaccinen for år tilbage. Og ønsker også alle vores børn får den når de når en vis alder, uanset køn

Forståeligt. Jeg har selv haft to veninder med celleforandringer, og tør heller ikke lade være. 

og det giver jo osse fint mening med børn der ikke har været udsatte for smitte endnu og ikke nødvendigvis kender deres sexualitet endnu.

Personligt synes jeg bare at der går pengemaskine i den når de begynder at anbefale den til mænd der slet ikke er i risikozonen.

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

Noneother skriver:

Forståeligt. Jeg har selv haft to veninder med celleforandringer, og tør heller ikke lade være. 

og det giver jo osse fint mening med børn der ikke har været udsatte for smitte endnu, ikke nødvendigvis kender deres sexualitet endnu.

Personligt synes jeg bare at der går pengemaskine i den når de begynder at anbefale den til mænd der slet ikke er i risikozonen.

Jeg tror det er fordi der måske endnu ikke er enighed om virkningen og hvem der kan få glæde af den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.