rygter eller ej om HPV-Vaccine !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad synes du om HPV-Vaccinen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.029 visninger
27 svar
10 synes godt om
5. juli 2013

tulleeh

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er en af dem som har haft celleforandringer og fået lavet et keglesnit, og jeg mener, at ALLE kvinder i ALLE aldre burde få tilbudet om, at blive vaccineret GRATIS.

Anmeld

5. juli 2013

tulleeh

MoarHvidovre skriver:

Jeg er en af dem som har haft celleforandringer og fået lavet et keglesnit, og jeg mener, at ALLE kvinder i ALLE aldre burde få tilbudet om, at blive vaccineret GRATIS.

men tror du den er god?

Anmeld

5. juli 2013

tulleeh

MoarHvidovre skriver:

bare forvirrende at der er en ny vaccine på vej

Anmeld

5. juli 2013

Zelinasmor

tulleeh skriver:

Så er vi kommet på den anden side af 1. juli og kampagnerne for HPV-vaccinen er stoppet for en tid. Som det ser ud nu, har 65% af kvinderne i alderen 21-28 år taget imod tilbuddet om at blive vaccineret; eller sagt på en anden måde, 35% har valgt den fra. http://www.jv.dk/artikel/1584815:Indland--65-procent-har-faaet-HPV-vaccine Men det vil ikke vare længe før nye kampagner fra medicinalindustrien gør sit indtog. Denne reklame for MSD’s (Merk/Sanofi Pasteur) nye HPV vaccine er allerede blevet spottet, og de søger deltagere der ikke tidligere er vaccineret, til et forsøg med vaccinen. Hvis man troede at den sidste vaccine beskyttede mod livmoderhalskræft, så tager man fejl. For den nye der er på vej, vil sikkert beskytte dobbelt så meget, dobbelt så længe og er dobbelt så dyr. Selvfølgelig uden at der på forhånd bliver lavet et eneste studie, der rent faktisk påviser, at den virker. Det varer ikke længe før et nyt, dyrt og farligt mirakelmiddel mod livmoderhalskræft rammer hylderne. Når det sker, vil der være et næsten ubegrænset reklamebudget til rådighed. Lad os håbe at vi denne gang kan være med til at præge debatten og ikke tillader, at en ny farlig vaccine uhindret bliver indført på det danske marked.

hvad er jeres personlige mening? rygtet går på så meget omkring denne vaccine. Og ikke mindst er der opstået mangle alvorlige bivirkninger i Usa ..

Jeg har fået den. Oplevede kortvarigt feber (2 timers tid) ved første stik. Udover det har jeg ingen problemer haft. Jeg har fået alle 3 stik

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

tulleeh skriver:

bare forvirrende at der er en ny vaccine på vej

Tror du ikke det er fordi den er udvidet, bla råder de nu også mænd til at få den. Jeg håber vi får råd til at vi begge kan få vaccinerne

Anmeld

5. juli 2013

MoarHvidovre

tulleeh skriver:

men tror du den er god?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om den er god. Den vaccine kan redde mange liv og derfor mener jeg, at den burde være GRATIS for ALLE. Det kan godt være, at den koster mange penge her og nu, men på sigt sparer staten penge ved kemo mv. og hvad er liv gjort op i penge?

Anmeld

5. juli 2013

MoarHvidovre

5. juli 2013

Noneother

Maja84 skriver:

Tror du ikke det er fordi den er udvidet, bla råder de nu også mænd til at få den. Jeg håber vi får råd til at vi begge kan få vaccinerne

De mænd de råder til at få den, er mænd der har sex med andre mænd. 

Så tror ikke at din kæreste burde ha´det store behov for den.

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

Noneother skriver:

De mænd de råder til at få den, er mænd der har sex med andre mænd. 

Så tror ikke at din kæreste burde ha´det store behov for den.

Okay har jeg ikke hørt. Snakkede med ham fra kræftens bekæmpelse omkring vaccinen og han anbefalede vi begge fik den da den jo smitter mellem sexpartnere og virus kan "vandre" dvs det kan både sætte sig som forskellige typer kræft ved endetarmen og i halsen, men vil da tjekke op på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.