kan vi skifte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

LinLin

Anonym skriver:

det er deres arbejde, så de skal gøre hvad der skal til

kan de ikke klare det så må de sige det og så må vi finde en børnehave der kan

ja det er hårdt sagt, men det er også mit guld det handler om som absolut ikke får det han skal have q

Må altså erklære mig enig med maja88! Det er da ikke pædagogernes arbejde at tvinge maden i børn?!? hvordan havde du forestillet dig det skulle foregå?

Jeg arbejder selv som pædagog i en bhv og der er jo kæmpe forskel på børn og deres madvaner og selvfølgelig også hvor meget og i hvor lang tid de spiser...
Vi skal motivere/opfordre osv, men vi hverken kan eller skal tvinge mad i nogen!
Vi havde en pige, der en overgang først ville spise når alle de andre var færdige og gået fra bordet. Så var det sådan det var, men hvis hun stadig havde nægtet der havde jeg altså også sagt hun måtte undvære sin frokost...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

L&V

LinLin skriver:

Må altså erklære mig enig med maja88! Det er da ikke pædagogernes arbejde at tvinge maden i børn?!? hvordan havde du forestillet dig det skulle foregå?

Jeg arbejder selv som pædagog i en bhv og der er jo kæmpe forskel på børn og deres madvaner og selvfølgelig også hvor meget og i hvor lang tid de spiser...
Vi skal motivere/opfordre osv, men vi hverken kan eller skal tvinge mad i nogen!
Vi havde en pige, der en overgang først ville spise når alle de andre var færdige og gået fra bordet. Så var det sådan det var, men hvis hun stadig havde nægtet der havde jeg altså også sagt hun måtte undvære sin frokost...

Jeg er helt enig..

Der er heller ikke noget der giver mindre lyst til at spise end "tvang"..

Måske man ku lave en madpakke han syntes var mere interessant, tit og ofte ser jeg store madpakker fyldt med alt muligt som børnene slet ikke kan overskue, så jeg ville ligge ud med at kigge lidt på den

Anmeld

4. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan kun give nogen af de andre ret i, at man ikke skal farer sådan i flint over, at din søn ikke spiser sin madpakke. Som noget af det første burde I have have kontaktet personalet/lederen for et møde omkring spisningen.

Din søn er 3 år og kan ikke have gået i børnehave så længe. Det kan tænkes, at han har svært ved, at koncentere sig om, at spise på trods af, at pædagogen opmundre ham til det. Men man kan ikke tvinge et barn til, at spise.

Selvfølgelig skal et barn ikke gå uden mad en hel dag, men så spiser han jo bare mere om morgen og om aften.

Min søn startede på frit i maj og i dag har de været på tur. Han havde hele sin madpakke, formiddagsmad og eftermiddags med hjem. Men jeg ved, at han har spist meget til morgenmad og aftensmad, så jeg er ikke spor bekymret og han er også en tynd dreng.

Du kunne f.eks. lade ham være med til, at smører madpakken, så han selv får indflydelse og hvis han så vil have leverposteg med hver dag, ja, så er det da bare det han får med.

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg er helt enig..

Der er heller ikke noget der giver mindre lyst til at spise end "tvang"..

Måske man ku lave en madpakke han syntes var mere interessant, tit og ofte ser jeg store madpakker fyldt med alt muligt som børnene slet ikke kan overskue, så jeg ville ligge ud med at kigge lidt på den

hvor i alverden ser i at jeg skriver noget med tvang!!!

jeg siger at de skal tage hån om problemet og hjælpe ham til at få spist sin mad

men nej nej , jeg kan godt se, det er jo bedere at barnet sulter hver eneste dag, ja ja det kan jeg godt se, klap jer selv på skulderen

tag min søn en uge og i vil opdage hvad MEGET småtspisende betyder og så hvordan han ser ud, så vil i nok også gøre jeres for at sørge for at der kommer noget ned

PLUS at hans madpakke er skam spændende nok, han får selv lov at vælge mellem hvad han vil have med hver eneste morgen når vi sammen står og smøre hans mad

Anmeld

4. juli 2013

LinLin

Anonym skriver:

jeg siger at de skal tage hån om problemet og hjælpe ham til at få spist sin mad

men nej nej , jeg kan godt se, det er jo bedere at barnet sulter hver eneste dag, ja ja det kan jeg godt se, klap jer selv på skulderen

tag min søn en uge og i vil opdage hvad MEGET småtspisende betyder og så hvordan han ser ud, så vil i nok også gøre jeres for at sørge for at der kommer noget ned

PLUS at hans madpakke er skam spændende nok, han får selv lov at vælge mellem hvad han vil have med hver eneste morgen når vi sammen står og smøre hans mad

Du skrev noget ala "Det er deres arbejde, så må de gøre hvad der skal til"
Hvis de har opfordret ham til at spise, givet ham tid osv hvad pokker er der så tilbage andet end "tvang" hvis han SKAL spise sin madpakke?!?

Anmeld

4. juli 2013

L&V

Anonym skriver:

Hvis han ville spise så gjorde han det jo nok og hvis han ikke gør hvad er det så præcis du vil ha dem til når du siger tage hånd om?? Hvis det ikke er pres eller tvang tja så vil jeg gerne høre hvordan..

Du behøver så absolut ikke belære mig om hvordan det er at havde småt spisende børn, det har jeg selv og har både læger og diætisters ord for at pres og indblanding i måltider ka forværre en sådan situation..

Men bare fordi han selv vælger er det jo ikke ensbetydning med at han syntes den er spændende 4-6timer senere

Anmeld

4. juli 2013

Rødhætte

Maja88 skriver:

Men pædagogerne kan jo ikke tvinge ham til at spise.. der spises madpakker i et bestemt tidsrum og er sikker på pædagogerne genntagne gange opfordrer til rugbrødet skal spises.. er enig med dig i det ikke er meget han spiset.. men hvadskal pædagogerne gøre

Enig

Kan godt forstå du er bekymret over at din dreng ikke spiser, men hvad tænker du pædagogerne kan gøre for at få din dreng til at spise??

Anmeld

4. juli 2013

Laulund87

LinLin skriver:

Så synes jeg også der er gjort hvad der kunne gøres i dit tilfælde.. Jeg fornemmer bare at pædagogerne er helt ligeglade i TS' tilfælde

Vi skal have et møde i morgen bla fordi jeg har fået det indtryk at Maria ikke får nok tid til at spise, hun spiser MEGET langsomt

Selvfølgelig skal der ikke tvinges til at spise!

Anmeld

4. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

VI kender vores dreng, og vi ved at han godt kan snøre folk

han har simpelthen for travlt med at komme ud og lege

men det duer jo simpelthen bare ikke at han render på ingenting, det kan kroppen jo ikke tåle..

så det duer ikke som undskyldning med ham, at han nok bare ikke er sulten

for så snart han er blevet hentet siger han mad mad mad er sulten
og så er vi godt klar over IGEN at madpakken er hjemme fyldt igen

også frugten selvom han har fået den tilbudt 45 minutter før han hentes

Af frygt for at få hug her.
Men jeg hører ikke rigtig noget om at I også har et ansvar om at tale med ham om det?
Det eneste jeg hører ud fra indlægget er at det er pædagogernes ansvar... vil nu mene det også er forældrenes ansvar.

Vi har lige fået af vide at vores datter ikke taler godt nok, hun forstå alt, men vil ikke tale, og jeg regner da stærkt med at pædagogerne har prøvet rigtig mange gange, ligesom vi har prøvet at øve med hende.
Men det kan da aldrig være pædagogernes skyld da min datter ikke vil tale.

Anmeld

4. juli 2013

Maja88

Anonym skriver:

Men hvad kan de gøre???

Hvordan kan de tage hånd om problemet,mere end at opfordre ham til at spisr..

Du må også have en indstilling til hvad du præcis ønsker,når du vil arrangere et møde.. så må du også komme med forslag til hvad du mener de kan gøre..

Hvor længe har han gået der?? Nogen børn tager tid om at finde sig til rette og trygge i fx madsituationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.