Erfaring søges, barn på videregående uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.478 visninger
22 svar
4 synes godt om
4. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej

jeg går på en videregående uddannelse og er bare mega skruk.

Jeg er bare i tvivl om det kan lade sig gøre, at have sådan en skøn lille  put og samtidig kunne komme igennem uddannelsen? Jeg tror dog ikke jeg kan vente til helt efter min uddannelse (jeg vil gerne have en phd).

Det skal siges, at jeg synes jeg har mange skemalagte timer og mange lektier for.

det ville være fedt at høre fra nogle, der har erfaringer med at få et barn på en uddannelse, hvor man har mange timer og mange lektier. Hvordan fik i det til at køre rundt?

Min kæreste er også studerende.

jeg ska starte på 3. År efter sommerferien og overvejer at få en baby på 4. År/ kandidaten. 

Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

Sahara82

Sidste semester fik jeg vores første barn. Var rigtig skruk, så havde svært ved at udskyde det mere. Det er gået over alle forventninger og jeg har klaret både eksamen og en lille ny. Har været meget vilje fast fra starten, så lige så snart han skulle sove har jeg stukket hovedet i bøgerne. Selvom jeg har været træt har jeg ikke prioriteret søvn, men lektier. Og når han så vågnede pakkede jeg bøgerne væk, og koncentrede mig om ham. Det er altså virkeligt gået godt, og selvom jeg ikke har fået topkarakter som jeg plejer er det fuldstændig ligegyldigt. Et barn og et 4 tal = 12 

Anmeld

4. juli 2013

quindelist

Anonym skriver:

Hej

Jeg er bare i tvivl om det kan lade sig gøre, at have sådan en skøn lille  put og samtidig kunne komme igennem uddannelsen? Jeg tror dog ikke jeg kan vente til helt efter min uddannelse (jeg vil gerne have en phd).

Det skal siges, at jeg synes jeg har mange skemalagte timer og mange lektier for.

det ville være fedt at høre fra nogle, der har erfaringer med at få et barn på en uddannelse, hvor man har mange timer og mange lektier. Hvordan fik i det til at køre rundt?

jeg ska starte på 3. År efter sommerferien og overvejer at få en baby på 4. År/ kandidaten. 

Tak for hjælpen

Go for it

Jeg var cirka halvvejs i min bachelor uddannelse da jeg blev gravid, ingen problemer i forhold til sygemelding i graviditeten og senere barsel -de har jo set gravide studerende før

Jeg læser medicin og vi har ret mange undervisningstimer og også et meget stort pensum der skal læses.
Herhjemme har vi indrettet os så jeg afleverer og min mand henter -det ku for såvidt sagtens være omvendt, men det at jeg ikke både skal hente og bringe giver lidt luft i fht læsningen.

Jeg bruger 8 timer om dagen (+transport) på studiet -fuldstændigt som jeg ville gøre med et fuldtidsarbejde
Det er forskelligt hvordan jeg bruger de 8 timer afhængigt af mit skema den pågældende dag. Jeg er ret disciplineret med at gå på læsesalen i mellemtimer -ellers kunne det ikke hænge sammen.
Op til eksamen skruer jeg gerne op for timerne, men det er sjældent jeg ikke er hjemme senest til spisetid.

Så alt i alt bruger jeg den tid jeg ellers ville bruge på et arbejde og det fungerer rigtigt fint -jeg er godt med på studiet og synes også jeg har rigeligt med overskud til jævnligt at holde en fridag med min datter hvis hun (eller jeg) trænger til det.

Jeg læser kun sjældent om aftenen, -der har vi voksentid

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

Iih det var da rart at høre har du så valgt ikke at få barsel eller? Hvor langt er du på din uddannelse? Håber også jeg kan være ligeså sej at nedprioritere søvn  

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Go for it

Jeg var cirka halvvejs i min bachelor uddannelse da jeg blev gravid, ingen problemer i forhold til sygemelding i graviditeten og senere barsel -de har jo set gravide studerende før

Jeg læser medicin og vi har ret mange undervisningstimer og også et meget stort pensum der skal læses.
Herhjemme har vi indrettet os så jeg afleverer og min mand henter -det ku for såvidt sagtens være omvendt, men det at jeg ikke både skal hente og bringe giver lidt luft i fht læsningen.

Jeg bruger 8 timer om dagen (+transport) på studiet -fuldstændigt som jeg ville gøre med et fuldtidsarbejde
Det er forskelligt hvordan jeg bruger de 8 timer afhængigt af mit skema den pågældende dag. Jeg er ret disciplineret med at gå på læsesalen i mellemtimer -ellers kunne det ikke hænge sammen.
Op til eksamen skruer jeg gerne op for timerne, men det er sjældent jeg ikke er hjemme senest til spisetid.

Så alt i alt bruger jeg den tid jeg ellers ville bruge på et arbejde og det fungerer rigtigt fint -jeg er godt med på studiet og synes også jeg har rigeligt med overskud til jævnligt at holde en fridag med min datter hvis hun (eller jeg) trænger til det.

Jeg læser kun sjældent om aftenen, -der har vi voksentid

Wow sejt, jeg tænkte også at det burde være muligt, at være på uni til lektierne er færdige og derefter hente barn osv.. Fedt at høre det kan lade sig gøre.. 

du får ikke dårlig samvittighed i eksamensperioderne? Jeg er nemlig nærmest ikke tilstedeværende i vores eksamensperioder og det er jeg selvfølgelig godt klar over ikke kan lade sig gøre, når man har et barn

tak for svar

Anmeld

4. juli 2013

LilleChelle

Jeg har en dreng på 8 måneder nu - og jeg starter som social rådgiver nu her til september. Planen er at vi starter pb2 til nytår. 

Vi er begge overbeviste om at det er det bedste tidspunkt at få børn på, for vi bliver aldrig mere fleksible end vi er som studerende. 

Anmeld

4. juli 2013

Celine89

Anonym skriver:

Hej

Tak for hjælpen

Jeg tror det kommer meget an på studiet, og hvordan man selv er som person - så den der nok i sidste ende bedst vil kunne vurdere det, er dig selv.

Jeg har en veninde hvis kæreste er igang med en phd, og de har valgt at vente med børn til han er færdig. Grunden er, at han bliver nødt til at rejse minimum seks måneder til udlandet i forbindelse med sin phd, og der vil hun gerne med, i stedet for at sidde derhjemme med baby. Det med krav om udlandsophold har jeg hørt fra flere phd-studerende, så det er måske noget, du skal være opmærksom på.

Anmeld

4. juli 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Iih det var da rart at høre har du så valgt ikke at få barsel eller? Hvor langt er du på din uddannelse? Håber også jeg kan være ligeså sej at nedprioritere søvn  

Nej jeg har valgt at fortsætte, men dele det sidste år ud på to år. så er færdig til sommer 

Anmeld

4. juli 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej

Tak for hjælpen

Jeg ville aldrig, aldrig have kunnet læse samtidig med jeg var på barsel. No way. Det er bare langt fra alle børn der sover 3 timer i streg hver eftermiddag, eller sidder pænt og holder mund. 

Hvis du er indstillet på at du kan risikere at skulle tage et orlovsår når du har barsel, så kan jeg ikke se problemet, for når barnet først er i institution, kan man jo have et fuldtidsarbejde ved siden af og derfor også et studie.

Anmeld

4. juli 2013

quindelist

Anonym skriver:

Wow sejt, jeg tænkte også at det burde være muligt, at være på uni til lektierne er færdige og derefter hente barn osv.. Fedt at høre det kan lade sig gøre.. 

du får ikke dårlig samvittighed i eksamensperioderne? Jeg er nemlig nærmest ikke tilstedeværende i vores eksamensperioder og det er jeg selvfølgelig godt klar over ikke kan lade sig gøre, når man har et barn

tak for svar

Jo jeg har hammer dårlig samvittighed i eksamensperioderne -men det har jeg også når jeg afleverer hende i vuggestuen -ikke fordi det er en dårlig vuggestue men fordi jeg synes hun burde være hjemme med mig

Min mand har et ret fleksibelt arbejde og op til de helt store eksamener tager han gerne en ekstra tørn herhjemme og flekser lidt ekstra på arbejdet. Somregel står han for både at hente og bringe de sidste par uger op til -så tager jeg meget tidligt afsted -før mand og barn vågner, og det giver mig nogle ekstra læsetimer.

Jeg er stadigvæk hjemme før spisetid de fleste dage men læser så hjemme om aftenen hvis jeg er meget presset.
Hvis det passer med min mands arbejde har de gerne taget et par dage i sommerhus eller hos bedsteforældre osv et par dage før så jeg har ro til at være eksamenssindssyg

Alt i alt går det fint op og vil så også sige at min "8 timer om dagen" strategi gør at jeg er langt bedre forberedt når eksamen nærmer sig end jeg har været før -så alt i alt er der mindre panik sammenlignet med før jeg fik barn hvor jeg nok lavede væsentligt mindre i løbet af semesteret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.