Tøj til vinterbaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

LilleChelle

Hvad er en kørepose/sitbag?

Det er sådan en fleece pose, til autostolen. Så baby ikke skal have flyverdragt på, og derved er dårligere sikret i forhold til ulykke. 

Her spændes selerne i autostolen nemlig inde i fleecen. 

Vi har været enormt glade for vores. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

modesty

SKbaby skriver:

Jeg synes bare de der voksiposer er enormt dyre . Har kun set nogle til 2000 kr. Findes de ikke billigere?

Jeg har købt min brugt i rigtig fin stand på dba.dk til 500 kr. 

Der findes kopiposer, ja, men hvis det skal være med ulddyne, er de dyre.

Anmeld

3. juli 2013

SKbaby

LilleChelle skriver:

Det er sådan en fleece pose, til autostolen. Så baby ikke skal have flyverdragt på, og derved er dårligere sikret i forhold til ulykke. 

Her spændes selerne i autostolen nemlig inde i fleecen. 

Vi har været enormt glade for vores. 

Hvor har i købt jeres? Budgettet er lidt stramt så kender du et sted hvor de fås billigt?

Anmeld

3. juli 2013

SKbaby

modesty skriver:

Jeg har købt min brugt i rigtig fin stand på dba.dk til 500 kr. 

Der findes kopiposer, ja, men hvis det skal være med ulddyne, er de dyre.

Men så giver det vel ingen mening at købe en kopipose? Den varmer vel slet ikke på samme måde?

Hvis man har sådan en voksipose, er det så det eneste man skal have med i barnevognen? Altså bare baby+body og bukser og hue og voksipose, ingen dyne?

Anmeld

4. juli 2013

Studerendemor

SKbaby skriver:

Men så giver det vel ingen mening at købe en kopipose? Den varmer vel slet ikke på samme måde?

Hvis man har sådan en voksipose, er det så det eneste man skal have med i barnevognen? Altså bare baby+body og bukser og hue og voksipose, ingen dyne?

Vi har en slee bee fra Bilka, den kostede på tilbud 500 kr. I de koldeste måneder lå der et lammeskind under slee bee i barnevognen, og det var rigeligt varmt. Min datter havde en hjemmestrikket uld-dragt og hue på, og vanter da hun begyndte at tage hånderne op. 

Anmeld

4. juli 2013

modesty

SKbaby skriver:

Personligt ville jeg ikke købe en kopidyne, da den ikke varmer lige så godt, nej. Men jeg har hørt andre der har været glade for dem. Jeg synes dog netop at hele pointen med en voksi er at man ikke behøver at give ekstra tøj på, så derfor er det vigtigt at den er varm.

Ja, min dreng havde bare sit almindelige bomuldstøj på, intet overtøj - og så en hue. Da det var allerkoldest vinter, fik han en uldcardigan på, men det drejede sig om en uges tid ud af hele sidste vinter.

Man bruger ikke dyne når man har en voksi, nej.

Anmeld

4. juli 2013

SKbaby

skrivemaskine skriver:

Vi har en slee bee fra Bilka, den kostede på tilbud 500 kr. I de koldeste måneder lå der et lammeskind under slee bee i barnevognen, og det var rigeligt varmt. Min datter havde en hjemmestrikket uld-dragt og hue på, og vanter da hun begyndte at tage hånderne op. 

Måske man lige skulle holde øje og se om de kommer på tilbud igen. Tak for svar.

Anmeld

4. juli 2013

SKbaby

modesty skriver:

Personligt ville jeg ikke købe en kopidyne, da den ikke varmer lige så godt, nej. Men jeg har hørt andre der har været glade for dem. Jeg synes dog netop at hele pointen med en voksi er at man ikke behøver at give ekstra tøj på, så derfor er det vigtigt at den er varm.

Ja, min dreng havde bare sit almindelige bomuldstøj på, intet overtøj - og så en hue. Da det var allerkoldest vinter, fik han en uldcardigan på, men det drejede sig om en uges tid ud af hele sidste vinter.

Man bruger ikke dyne når man har en voksi, nej.

Det lyder jo smart. Jeg må se om man kan finde dem på tilbud eller brugt. Tak for svar

Anmeld

4. juli 2013

modesty

Det lyder jo smart. Jeg må se om man kan finde dem på tilbud eller brugt. Tak for svar

PS: Husk at købe en med bæreplade, så den kan bruges som lift fra baby er helt lille. Når barnet bliver større, kan bærepladen tages ud og posen kan bruges som kørepose både i barnevogn og klapvogn.

Anmeld

4. juli 2013

Frk. Himmelblå

SKbaby skriver:

Hej alle

Vi er så småt begyndt at købe ind til vores første barn, som gerne skulle komme engang i november.

Jeg synes det er svært at finde ud af hvor meget og hvilket tøj man skal bruge, så håber her er nogle som kan give nogle gode råd med.

Hvor mange bodyer og bukser i hver størrelse havde i?

Hvor mange natdragter havde i?

Sov de kun i natdragter eller var det for koldt? Hvis ja, hvad sov de så i?

Er der andre ting man ikke kan undvære?

Vi har aldrig brugt natdragter til de nyfødte. Man skifter jo deres tøj, når det trænger, - der er som sådan ikke den store forskel på nat og dag, - det er jo ikke sådan, at de spæner rundt og leger om dagen, for så at blive puttet til natten 

Heldragter (uden fødder) har været gode her. Og langærmede bodyer uden ben, som baby kan bruge med bukser/strømpebukser til.

Hvis man så også har et par enkelte lunere bluser, så vil jeg mene, man er dækket nogenlunde ind 

Man skal huske på, at egentlige sæt tøj ofte bliver ubehagelige for en lille ven, der knapt kan røre på sig. - Så derfor er det bedst at vælge noget blødt uden en masse syninger og slutninger. Fx som en body md ben.. Noget natdragtagtigt til hele døgnet rundt, så at sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.