Tøj til vinterbaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.493 visninger
24 svar
6 synes godt om
3. juli 2013

SKbaby

Hej alle

Vi er så småt begyndt at købe ind til vores første barn, som gerne skulle komme engang i november.

Jeg synes det er svært at finde ud af hvor meget og hvilket tøj man skal bruge, så håber her er nogle som kan give nogle gode råd med.

Hvor mange bodyer og bukser i hver størrelse havde i?

Hvor mange natdragter havde i?

Sov de kun i natdragter eller var det for koldt? Hvis ja, hvad sov de så i?

Er der andre ting man ikke kan undvære?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Nea85

SKbaby skriver:

Hej alle

Vi er så småt begyndt at købe ind til vores første barn, som gerne skulle komme engang i november.

Jeg synes det er svært at finde ud af hvor meget og hvilket tøj man skal bruge, så håber her er nogle som kan give nogle gode råd med.

Jeg kan ikke huske præcis hvor meget tøj vi havde i hver størrelse, men vi måtte i hvert fald ud og købe mere, da vores datter var gylpebarn - og vi har ikke selv vaskemaskine.
Som udgangspunkt vil jeg mene, at 10 sæt og 5-6 natdragter er nok. Så kan man jo have et par bodyer ekstra

Anmeld

3. juli 2013

modesty

Hej alle

Oktoberbarn her. Omkring en 8 bodyer og bukser og samme antal heldragter (men du kan nok godt klare dig med lidt mindre). Vi brugte ikke natdragt de første mange måneder, der sov han bare i sit dagstøj, som jo er blød bomuld. Jeg vil ikke anbefale sparkedragter med fødder - vores søn trak benene op i buksebenene så vi kunne slet ikke bruge dem. Har hørt om en del andre der har haft samme problem.

En voksi kan jeg klart anbefale. Man slipper for at give lille baby masser af dragter og futter og ting og sager på - bare en lille hue på, ned i voksien i sit normale tøj og ud af døren. Det er enormt praktisk og den er mega varm.

Anmeld

3. juli 2013

L&V

SKbaby skriver:

Hej alle

Vi havde mange bodyer (15-20) og natdragte(10) masser af strømpebukser og 8-10sæt tøj.

Laura havde en langærmet body under natdragten og til tider en lille strømpe.

Anmeld

3. juli 2013

LilleChelle

Vi havde købt ALT for meget tøj  

- Men vores dreng gylpede heller ikke på noget tidspunkt. 

Vi ville have haft rigeligt i 5 natdragter, 2 sparkedragter, 2 langærmede bodyer, 2 kortærmede bodyer og 2 heldragter. 

Her levede han nærmest i natdragterne de første 4 måneder. De var rare, løse, ingen strømper der faldt af, stammede eller andet. 

Han havde kun en body på inde under heldragterne når vi skulle ud og derved ikke vidste hvor varmt der ville være. Herhjemme havde han bare natdragt på uden body under. Og det sov han også i. 

Han er fra 20. Oktober. 

Voksipose er en god investering - så skal baby ikke pakkes ind og ud af flyverdragt hele tiden. Og en kørepose/sitbag til autostolen  

Anmeld

3. juli 2013

SKbaby

Nea85 skriver:

Jeg kan ikke huske præcis hvor meget tøj vi havde i hver størrelse, men vi måtte i hvert fald ud og købe mere, da vores datter var gylpebarn - og vi har ikke selv vaskemaskine.
Som udgangspunkt vil jeg mene, at 10 sæt og 5-6 natdragter er nok. Så kan man jo have et par bodyer ekstra

Med den mængde tøj, hvor ofte var du så nød til at vaske?

Anmeld

3. juli 2013

Nea85

SKbaby skriver:

Med den mængde tøj, hvor ofte var du så nød til at vaske?

Jeg er ret sikker på, at vi havde mere tøj end det, men jeg ved det ikke. Kan ikke lige huske det
Men vi vaskede hendes tøj en gang om ugen, hun gylpede som skrevet ret meget, så vi kunne godt komme op på mange sæt om dagen..

Anmeld

3. juli 2013

SKbaby

modesty skriver:

Oktoberbarn her. Omkring en 8 bodyer og bukser og samme antal heldragter (men du kan nok godt klare dig med lidt mindre). Vi brugte ikke natdragt de første mange måneder, der sov han bare i sit dagstøj, som jo er blød bomuld. Jeg vil ikke anbefale sparkedragter med fødder - vores søn trak benene op i buksebenene så vi kunne slet ikke bruge dem. Har hørt om en del andre der har haft samme problem.

En voksi kan jeg klart anbefale. Man slipper for at give lille baby masser af dragter og futter og ting og sager på - bare en lille hue på, ned i voksien i sit normale tøj og ud af døren. Det er enormt praktisk og den er mega varm.

Jeg synes bare de der voksiposer er enormt dyre . Har kun set nogle til 2000 kr. Findes de ikke billigere?

Anmeld

3. juli 2013

SKbaby

Månsson skriver:

Vi havde mange bodyer (15-20) og natdragte(10) masser af strømpebukser og 8-10sæt tøj.

Laura havde en langærmet body under natdragten og til tider en lille strømpe.

Havde i så meget tøj i alle de små størrelser? altså 50, 56, 62?

Anmeld

3. juli 2013

SKbaby

LilleChelle skriver:

Vi havde købt ALT for meget tøj  

- Men vores dreng gylpede heller ikke på noget tidspunkt. 

Vi ville have haft rigeligt i 5 natdragter, 2 sparkedragter, 2 langærmede bodyer, 2 kortærmede bodyer og 2 heldragter. 

Her levede han nærmest i natdragterne de første 4 måneder. De var rare, løse, ingen strømper der faldt af, stammede eller andet. 

Han havde kun en body på inde under heldragterne når vi skulle ud og derved ikke vidste hvor varmt der ville være. Herhjemme havde han bare natdragt på uden body under. Og det sov han også i. 

Han er fra 20. Oktober. 

Voksipose er en god investering - så skal baby ikke pakkes ind og ud af flyverdragt hele tiden. Og en kørepose/sitbag til autostolen  

Hvad er en kørepose/sitbag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.