Forskellige svar på teste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

l.kjoeller

Rockertand skriver:

Jeg har stor sympati for TS's følelser i denne sammenhæng, men de er jo ikke til forskel for så mange andres, og jeg efterlyser blot en kritisk holdning til, hvad man bruger vores dyre vagtlægesystem til
Hvad enten vagtlægen siger, at hun kan regne med en graviditet, eller hun ikke kan, så garanterer det hverken det ene eller det andet for TS, men hvis hun af en eller anden årsag har brug for at få afklaret graviditet tidligt i forløbet, så kan hun følges med blodprøver hos sin egen læge.

Gak-gak-medicin Humor...

Jeg synes det er helt fair du har den holdning, og der er meget sandhed i den- men synes til gengæld ikke det var noget man behøvede at kommentere til en bekymret ts på denne tråd time and a place

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej :-)

jeg har testet positiv med 3 forskellige teste. onsdag - fredag - søndag. 

Har så testet i dag, og de var begge negative, de er taget til middag.  er der andre der har prøvet det og ved hvad det skyldes.. Er helt fra den, og græde færdig. :-( 

så underligt, ikke at se de to streger som man havde set de andre gange. 

Har stadig alle symptomerne, som kvalme/sure opstød har sågar kastet op i dag, første gang. Klar væske ud af brysterne, Hvidt lotion agtig udflåd, ømme og strittende brystvorter samt hævede kirtler. Stik og jag i underlivet.  :-( 

Som min læge har sagt til mig: hvis du tager en test der er positiv så er du gravid, hvorfor så teste igen?

Dit hcg kan sagtens falde så meget at det ser negativt ud, selvom du er gravid.

Anmeld

3. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Fordi det ikke rigtig var gået op for os tror jeg. Vi var super glade, og ville gerne se de to streger igen. vi havde jo regnet med at se de to streger igen. Så det var et hårdt slag i hovedet.  :-( 

Men det er ris til egen røv og skaber unødvendige grimme tanker, der er ingen grund til at teste så mange gange, og hvis man gør, må man regne med at der kan ske rigtig meget: naturen går sin gang, eller dit hcg bare ikke er så højt men du er stadigvæk gravid.

Kvinder som har det sådan her, bliver nød til at trække vejret og tage det roligt, din krop kan ligeså godt gå imod dig, hvis du gør helt ned og stresser over 10 tests.

Lad de test være, ring til din læge og få ham/hende til at tage en: er du gravid er du gravid, er du ikke så prøv igen, MEN MAX 3 test over 2 dage! og hvis de er positive så lader du være med at teste igen, glæder dig over du er gravid og bestiller tid til lægen

Anmeld

3. juli 2013

gonefishing

Kathepige skriver:

Har svært ved at se det egoistiske i at ringe til vagtlægen?

Hvis du har akut brug for hjælp - ring 112.

Men hvis man har været i F.behandling eller lign., har forsøgt at få børn længe, så er det ret naturligt, at en graviditet er forbundet med en masse frygt.

Hvorfor så ikke ringe til vagtlægen og bruge 1 minut af hans tid på at blive beroliget?

Han skal nok sige til, hvis han ikke mener, hun kan tillade sig at ringe.

I know - en vagtlæge flippede engang ud på mig, fordi jeg havde været en kæmpe skovl og glemt at bestille antidepressive inden jeg løb tør. Der stod jeg så lørdag aften uden gak-gak medicin. Men det er min fejl og det var dumt.

Det her er rent faktisk en person som er bekymret og har brug for en faglig vurdering.

Der synes jeg godt, man må bruge vagtlægen..

Jeg tror det er ment som at der faktisk var ALTTTT for mange (inkl mig selv) der ringede til vagtlægen i tide og utide. Og jeg synes heller ikke at ændring i graviditets test hører hjemme hos vagtlægen, men i stedet hos egen læge... ELLER hvis ts er helt ude af den, så er der akut telefonen som netop er til for at lette vagtlægerne for alle (ligegyldige problemer - ligegyldige da vagtlægen intet kan gøre).

Jeg har da selv prøvet at ringe til vagtlægen fordi mit barn havde feber under 40 dog), og det er jo ganske normalt, så længe de ikke er passive og grå. Men hold da op hvor var jeg til grin, selvom lægen var sød nok for come on... skulle vagtlægen sige: "skynd dig op med din datter som har 38,9 i feber, vi indlægger hende nu" eller i ts, tilfælde: "skynd dig op med en urin prøve, du kommer først i køen og så tester vi dig igen".... nogen gange bliver vi nød til at slå koldt vand i blodet, eller lære det.

Der er oprettet en akut telefon med sygeplejersker der tager sig af folk der har de "problemer" som jeg havde eller som ts har, for at blive: "kølet ned".

En del af lægekonflikten gik faktisk på at folk skulle betale for at gå til lægen, fordi der var andre der gik derop hver gang de hostede en smule.

Anmeld

3. juli 2013

Louises

Får sikkert høvl for at sige dette, men synes godt nok det er hul i hovedet at ringe til vagtlægen med det! 

Øv for os der sidder i kø for at komme igennem til vagtlægen fordi der bliver ringet med noget der sagtens kan vente til dagen efter. Det koster hver gang en ringer til vagtlægen.

det er sgu at bruge vagtlægen forkert.

men held og lykke med testren 

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Louises skriver:

Får sikkert høvl for at sige dette, men synes godt nok det er hul i hovedet at ringe til vagtlægen med det! 

Øv for os der sidder i kø for at komme igennem til vagtlægen fordi der bliver ringet med noget der sagtens kan vente til dagen efter. Det koster hver gang en ringer til vagtlægen.

det er sgu at bruge vagtlægen forkert.

men held og lykke med testren 

Kom igennem som nummer 2, så tror lige folk overlevede det ene minut det tog :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.