Forskellige svar på teste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Nej det synes jeg ikke det var. Men man kan godt ringe med et spørgsmål, det var ikke fordi jeg ville han skulle kigge på mig. Eller foretage sig noget, det var såmænd en forespørgsel, og den svarede han glædeligt på. 

og helt ærligt hvis du ikke har noget pænt/ordenligt at sige så lad da vær med at kommentere på denne tråd. Du har jo tydeligvis ikke et særlig godt svar på spørgsmålet.

Det var blot et spørgsmål udtrykt i skepsis, jeg er klar over at du ikke ville ses derinde, men du har gjort telefonkøen længere, og så er vagtlægens honorar for telefonkonsultationer altså også til den pebrede side.
Blot til eftertanke.
Held og lykke med testeriet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det var rigtig fint at du ringede og fik en lille snak med vagtlægen, så han ku berolige dig lidt!!!

Tænker også at den er god nok, når du nu har lavet hele 3 positive tests, og uden at gøre mig alt for klog på det, så falder tallet vist heller ik så drastisk fra den ene dag til den anden, at du ik sku være gravid stadig. 

Tænker at der har været en fejl i de sidste 2 tests!! 

Rigtig meget held og lykke med det hele. Vh stine

Anmeld

2. juli 2013

M (:

Anonym skriver:

Ja det os planen at jeg skal i blodbanken efter job. 

- vi har dog os lige haft talt med vagtlægen bare for høre hvad det skyldes. Han siger vi skal smide de negative teste ud, for det er den første der gælder, Den man skal gå ud fra. Nogle dage er værdierne højere end andre, samt tidspunkterne testene er taget på.

Hvis du skal i blodbanken for at donere blod, vil jeg lige oplyse dog om, at man har karantæne under graviditet og i de første seks måneder efter fødslen.

Hvis det er for at få taget en blodprøve skal du ikke gå i blodbanken, men til egen læge eller blive henvist til blodprøvetagningen (der ikke er det samme som blodbanken). 

Tillykke med graviditeten (:

Anmeld

3. juli 2013

sandramor

Rockertand skriver:

Det var blot et spørgsmål udtrykt i skepsis, jeg er klar over at du ikke ville ses derinde, men du har gjort telefonkøen længere, og så er vagtlægens honorar for telefonkonsultationer altså også til den pebrede side.
Blot til eftertanke.

Ha ha så skal man da bare lige blande sig hva

Er sikker på det ikke er noget ts vil gruble mere over

Til ts: synes det er fint du ringede for at spørge vagtlægen af.. Jeg har selv gjort det bare med en anden forespørgsel og ville gøre det igen hvis jeg fik behovet hvilket lægen også sagde jeg endelig skulle gøre jeg tror nu stadig godt du kan regne med de teste du har taget men ja en blodprøve vil jo give svar

Anmeld

3. juli 2013

Flødebollen

Rockertand skriver:

Blot til eftertanke.

Total mærkelig kommentar altså..

Hvis hun har været utryg eller lignende, så skal hun da ringe til vagtlægen..

Der er jo ingen regler for, hvornår man må og ikke må ringe til vagtlægen.

Og det bliver først rigtig dyrt, når de skal se en.

Til TS - Godt, du fik ringet. Det er ikke noget værre, end at gå i uvished. Håber du får svar

Anmeld

3. juli 2013

Rockertand

sandramor skriver:

Ha ha så skal man da bare lige blande sig hva

Er sikker på det ikke er noget ts vil gruble mere over

Til ts: synes det er fint du ringede for at spørge vagtlægen af.. Jeg har selv gjort det bare med en anden forespørgsel og ville gøre det igen hvis jeg fik behovet hvilket lægen også sagde jeg endelig skulle gøre jeg tror nu stadig godt du kan regne med de teste du har taget men ja en blodprøve vil jo give svar

Nej, det er desværre ikke noget, som særligt mange tænker over, men jeg skal da lige love for, at der er nogle, der kan finde ud af at klage deres nød, hvis man faktisk er syg og har et behov for at tale med vagtlægen, og der så er 40 minutters ventetid i telefonen.....
Vagtlægen er til subakutte behov, ikke til ting, der sagtens kan vente, men jeg tror desværre ikke, at dette indlæg gør særligt meget for den egoistiske kræve-mentalitet, der bliver mere og mere fremherskende på mange områder.
Ha' en god dag

Anmeld

3. juli 2013

Flødebollen

Rockertand skriver:

Nej, det er desværre ikke noget, som særligt mange tænker over, men jeg skal da lige love for, at der er nogle, der kan finde ud af at klage deres nød, hvis man faktisk er syg og har et behov for at tale med vagtlægen, og der så er 40 minutters ventetid i telefonen.....
Vagtlægen er til subakutte behov, ikke til ting, der sagtens kan vente, men jeg tror desværre ikke, at dette indlæg gør særligt meget for den egoistiske kræve-mentalitet, der bliver mere og mere fremherskende på mange områder.
Ha' en god dag

Har svært ved at se det egoistiske i at ringe til vagtlægen?

Hvis du har akut brug for hjælp - ring 112.

Men hvis man har været i F.behandling eller lign., har forsøgt at få børn længe, så er det ret naturligt, at en graviditet er forbundet med en masse frygt.

Hvorfor så ikke ringe til vagtlægen og bruge 1 minut af hans tid på at blive beroliget?

Han skal nok sige til, hvis han ikke mener, hun kan tillade sig at ringe.

I know - en vagtlæge flippede engang ud på mig, fordi jeg havde været en kæmpe skovl og glemt at bestille antidepressive inden jeg løb tør. Der stod jeg så lørdag aften uden gak-gak medicin. Men det er min fejl og det var dumt.

Det her er rent faktisk en person som er bekymret og har brug for en faglig vurdering.

Der synes jeg godt, man må bruge vagtlægen..

Anmeld

3. juli 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Hej :-)

jeg har testet positiv med 3 forskellige teste. onsdag - fredag - søndag. 

Har så testet i dag, og de var begge negative, de er taget til middag.  er der andre der har prøvet det og ved hvad det skyldes.. Er helt fra den, og græde færdig. :-( 

så underligt, ikke at se de to streger som man havde set de andre gange. 

Har stadig alle symptomerne, som kvalme/sure opstød har sågar kastet op i dag, første gang. Klar væske ud af brysterne, Hvidt lotion agtig udflåd, ømme og strittende brystvorter samt hævede kirtler. Stik og jag i underlivet.  :-( 

Prøv at købe en clear blue digital - sådan én hvor der står "gravid" eller "ikke gravid" - så burde der ikke være nogen tvivl.

Anmeld

3. juli 2013

Rockertand

Kathepige skriver:

Har svært ved at se det egoistiske i at ringe til vagtlægen?

Hvis du har akut brug for hjælp - ring 112.

Men hvis man har været i F.behandling eller lign., har forsøgt at få børn længe, så er det ret naturligt, at en graviditet er forbundet med en masse frygt.

Hvorfor så ikke ringe til vagtlægen og bruge 1 minut af hans tid på at blive beroliget?

Han skal nok sige til, hvis han ikke mener, hun kan tillade sig at ringe.

I know - en vagtlæge flippede engang ud på mig, fordi jeg havde været en kæmpe skovl og glemt at bestille antidepressive inden jeg løb tør. Der stod jeg så lørdag aften uden gak-gak medicin. Men det er min fejl og det var dumt.

Det her er rent faktisk en person som er bekymret og har brug for en faglig vurdering.

Der synes jeg godt, man må bruge vagtlægen..

Jeg har stor sympati for TS's følelser i denne sammenhæng, men de er jo ikke til forskel for så mange andres, og jeg efterlyser blot en kritisk holdning til, hvad man bruger vores dyre vagtlægesystem til
Hvad enten vagtlægen siger, at hun kan regne med en graviditet, eller hun ikke kan, så garanterer det hverken det ene eller det andet for TS, men hvis hun af en eller anden årsag har brug for at få afklaret graviditet tidligt i forløbet, så kan hun følges med blodprøver hos sin egen læge.

Gak-gak-medicin Humor...

Anmeld

3. juli 2013

Flødebollen

Rockertand skriver:

Jeg har stor sympati for TS's følelser i denne sammenhæng, men de er jo ikke til forskel for så mange andres, og jeg efterlyser blot en kritisk holdning til, hvad man bruger vores dyre vagtlægesystem til
Hvad enten vagtlægen siger, at hun kan regne med en graviditet, eller hun ikke kan, så garanterer det hverken det ene eller det andet for TS, men hvis hun af en eller anden årsag har brug for at få afklaret graviditet tidligt i forløbet, så kan hun følges med blodprøver hos sin egen læge.

Gak-gak-medicin Humor...

Jeg har taget gak-gak medicin længe, og på et eller andet tidspunkt bliver man sgu nødt til at være lidt "large" omkring det..

Så det hedder gak-gak medicin herhjemme.. Er jo lidt gak-gak jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.