Rockertand skriver:
Nej, det er desværre ikke noget, som særligt mange tænker over, men jeg skal da lige love for, at der er nogle, der kan finde ud af at klage deres nød, hvis man faktisk er syg og har et behov for at tale med vagtlægen, og der så er 40 minutters ventetid i telefonen.....
Vagtlægen er til subakutte behov, ikke til ting, der sagtens kan vente, men jeg tror desværre ikke, at dette indlæg gør særligt meget for den egoistiske kræve-mentalitet, der bliver mere og mere fremherskende på mange områder.
Ha' en god dag 
Har svært ved at se det egoistiske i at ringe til vagtlægen?
Hvis du har akut brug for hjælp - ring 112.
Men hvis man har været i F.behandling eller lign., har forsøgt at få børn længe, så er det ret naturligt, at en graviditet er forbundet med en masse frygt.
Hvorfor så ikke ringe til vagtlægen og bruge 1 minut af hans tid på at blive beroliget?
Han skal nok sige til, hvis han ikke mener, hun kan tillade sig at ringe.
I know - en vagtlæge flippede engang ud på mig, fordi jeg havde været en kæmpe skovl og glemt at bestille antidepressive inden jeg løb tør. Der stod jeg så lørdag aften uden gak-gak medicin. Men det er min fejl og det var dumt.
Det her er rent faktisk en person som er bekymret og har brug for en faglig vurdering.
Der synes jeg godt, man må bruge vagtlægen..
Anmeld