For 18 år siden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.815 visninger
21 svar
35 synes godt om
2. juli 2013

Lene Unik

... var jeg på sommerferie i Ungarn. Forholdsvis nygift, gravid og bare lykkelig over det fremtiden ville bringe. Og frem for alt fuldstændig uforberedt på hvad fremtiden også kunne bringe.

Som sagt var jeg på ferie i Ungarn, og få dag efter jeg kom hjem var jeg til jordemoder - rutinetjek, og derefter gik det stærkt. Jeg fik konstateret begyndende svangerskabsforgiftning, og en uge efter kom Stine til verden.

Tænk sig at det allerede er 18 år siden - synes jo lige det er sket. Stine blev født i uge 31+3 - lille bitte, men i dag har hun det fantastisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

smølfine

Tillykke med datteren og dejligt at den tidlige fødsel endte godt

Anmeld

2. juli 2013

Lene Unik

smølfine skriver:

Tillykke med datteren og dejligt at den tidlige fødsel endte godt

Tak skal du have - der er dog lidt tid endnu til hun har fødselsdag (d. 19. juli), men kom lige til at tænke på den store kontrast der var i at jeg i starten af juli var på ferie og pludselig blev jeg så mor 2 måneder før tid.

Anmeld

2. juli 2013

Tanja1234

Tillykke med hende

For mit eget vedkommende står sommerferien igen i år på en tur til Ungarn. Med i bilen er min datter Lisa som mod alle odds blev i min mave til 33+6, men var meget syg da hun kom til verden.

Nu er hun frisk som en fisk og sidste års ferie i Ungarn brugte hun på at lære helt at gå

Anmeld

2. juli 2013

Lene Unik

Tanja1234 skriver:

Tillykke med hende

For mit eget vedkommende står sommerferien igen i år på en tur til Ungarn. Med i bilen er min datter Lisa som mod alle odds blev i min mave til 33+6, men var meget syg da hun kom til verden.

Nu er hun frisk som en fisk og sidste års ferie i Ungarn brugte hun på at lære helt at gå

Hvor dejligt at høre - det er så skønt når det går de små pus godt.

Anmeld

4. juli 2013

Nessie

Dejligt at det gik godt og hun har det godt i dag 

Når de bliver store kommer man ind i mellem til at reflektere over livet, og glæde sig over hvordan det hele udviklede sig trods dårlige odds til at starte med 

Anmeld

4. juli 2013

Lene Unik

Nessie skriver:

Dejligt at det gik godt og hun har det godt i dag 

Når de bliver store kommer man ind i mellem til at reflektere over livet, og glæde sig over hvordan det hele udviklede sig trods dårlige odds til at starte med 

Ja - det er så skønt at det går hende godt. Og du har helt ret omkring det med at reflektere. Min den yngste er 11 år, så har jeg en på 15 og så Stine der snart bliver 18 år. Jeg tænker lige nu rigtig meget over tiden der er gået, og påskønner rigtig meget de dejlige børn jeg har fået, og fået lov til at se udvikle sig, for der er virkelig sket meget. Vi har taget vores del af problemer, udfordringer, skænderier, skrigende unger og hvad der ellers er, og nu kan vi læse os tilbage og nyde, for de er så medgørlige og dejlige lige nu.

Anmeld

5. juli 2013

Nessie

Lene Unik skriver:

Ja - det er så skønt at det går hende godt. Og du har helt ret omkring det med at reflektere. Min den yngste er 11 år, så har jeg en på 15 og så Stine der snart bliver 18 år. Jeg tænker lige nu rigtig meget over tiden der er gået, og påskønner rigtig meget de dejlige børn jeg har fået, og fået lov til at se udvikle sig, for der er virkelig sket meget. Vi har taget vores del af problemer, udfordringer, skænderier, skrigende unger og hvad der ellers er, og nu kan vi læse os tilbage og nyde, for de er så medgørlige og dejlige lige nu.

Jeg har voksne nevøer og niece, og de sidste par år har vi også talt mere om hvordan det var da de var små, end vi ellers har gjort.

Jeg tror vi alle har tænkt lidt mere på det hele, da Daniel kom til og nu med den nye baby. 
Det er også lidt sjovt at se hvordan de store "børn" begynder selv at tale om at få børn 

Anmeld

5. juli 2013

Lene Unik

Nessie skriver:

Jeg har voksne nevøer og niece, og de sidste par år har vi også talt mere om hvordan det var da de var små, end vi ellers har gjort.

Jeg tror vi alle har tænkt lidt mere på det hele, da Daniel kom til og nu med den nye baby. 
Det er også lidt sjovt at se hvordan de store "børn" begynder selv at tale om at få børn 

Stine har været ung pige i huset det sidste år, hvor der var en dreng på 5 år. Hun har lært en masse, og har også spurgt ind til en del når hun var hjemme, også om hvordan de var som små. Det er specielt sjovt at høre, at hun ikke husker alt, f.eks. så var hendes ene lillebror "hysterisk" i nogle år, råbte, skreg, sparkede, spyttede og andet, sådan rigtig uopdragen (men kun hjemme) og hun kan ikke huske noget af det. Det virker som hun husker hendes barndom som dejlig og god - skønt med sådan et minde.

Anmeld

5. juli 2013

Nessie

Lene Unik skriver:

Stine har været ung pige i huset det sidste år, hvor der var en dreng på 5 år. Hun har lært en masse, og har også spurgt ind til en del når hun var hjemme, også om hvordan de var som små. Det er specielt sjovt at høre, at hun ikke husker alt, f.eks. så var hendes ene lillebror "hysterisk" i nogle år, råbte, skreg, sparkede, spyttede og andet, sådan rigtig uopdragen (men kun hjemme) og hun kan ikke huske noget af det. Det virker som hun husker hendes barndom som dejlig og god - skønt med sådan et minde.

Så længe det er alt det gode der bliver husket, så pyt med at man ikke kan huske alt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.