Er simpelthen lige nødt til at fortælle noget om mig selv...
Jeg arbejder på et lille plejehjem som Ssa. I mit arbejde er jeg bare PÅ alle arbejdstimer og kan til tider have svært ved at ligge det fra mig, når jeg går ud af døren. Det er hårdt psykisk arbejde og det er benhård prioritering at tage valg og handle på noget, der har med mennesker og er underlagt systemet.
Jeg har godt nok tidligt fri mange dage, men arbejder hver 3. weekend. Altid længe i mine arbejdsweekender. Manden er fabrikschef og arbejder enorm meget. Manden arbejder 1 uge i Tyskland hver måned. Nu har vi godt nok 3 store drenge på 9, 13 og 15 år. De spiller fodbold 2xugen hver + kampe i hver weekend og nogle hverdage. De træner ikke samme dage, dvs der er fodbold mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Alt lige i spisetiden og tager ca 1½-2 timer hver.
Hvis jeg overhovedet skal have hold i hanke med mig selv... Skal kunne overskue... Skal kunne mindste stress... Skal kunne mindste deprissioner... Skal kunne strukturere hårdt og kontakt... Skal kunne vejlede og rådgive mine unge mennesker... Skal kunne tage, de tiltider, livsvigtige beslutninger på arbejder... Ja så er jeg sørme godt nok nødt til at have MIN-tid.
Min-tid bliver prioriteret skarpt. Hvis jeg skulle slt dette her for alle de mennesker og klare alle de krav her, er jeg nødt til at prioritere mig selv højere nogle gange. Og det gør jeg så omkring 3-4 timer om ugen, hvor jeg løber!
Og ja ungerne skla nok klare det... Det di ser er en glad og overskudsagtig mor, i stedet for en slidt og underskudsagtig mor.
Anmeld