At finde tid til træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg laver lidt forskellige øvelser mens jeg f.ek.s vasker op, eller i leg med sønnen laver jeg lidt stræk eller hoppen rundt...

har ingen ekstra tid hvis jeg også skal nå at koble af i løbet af dagen så det må gøres alternativt på den måde for at komme lidt igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg vil helt sikkert også sige om aftenen efter den lille er lagt, eller når i har spist så kan far putte, og tage opvasken mens du er afsted  

sådan foregår det også her jeg træner typisk fra 19.30 ca, og så halvanden eller to timer frem. Så er der også lige 5 min til at sidde ned når man kommer hjem igen

Anmeld

2. juli 2013

Kloster

Fik lige lyst til at ligge et billede ind...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juli 2013

Frk.S

Jeg bliver nødt til at sige, at det er et spørgsmål om priortering - og ja, dermed er det en (dårlig) undskyldning hvis du ned-priorterer det.

Jeg kan selvfølgelig sagtens forstå du gerne vil være sammen med din datter de få timer du ser hende. Men så tag afsted et par aftener om ugen lige når hun er puttet (lad evt. far putte én af dagene, så du kan komme lidt før afsted, og dermed også være før hjemme, så du har lidt tid når du kommer hjem) og så en gang i løbet af weekenden også.

Anmeld

2. juli 2013

Kloster

Er simpelthen lige nødt til at fortælle noget om mig selv...

Jeg arbejder på et lille plejehjem som Ssa. I mit arbejde er jeg bare PÅ alle arbejdstimer og kan til tider have svært ved at ligge det fra mig, når jeg går ud af døren. Det er hårdt psykisk arbejde og det er benhård prioritering at tage valg og handle på noget, der har med mennesker og er underlagt systemet.

Jeg har godt nok tidligt fri mange dage, men arbejder hver 3. weekend. Altid længe i mine arbejdsweekender. Manden er fabrikschef og arbejder enorm meget. Manden arbejder 1 uge i Tyskland hver måned. Nu har vi godt nok 3 store drenge på 9, 13 og 15 år. De spiller fodbold 2xugen hver + kampe i hver weekend og nogle hverdage. De træner ikke samme dage, dvs der er fodbold mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Alt lige i spisetiden og tager ca 1½-2 timer hver.

Hvis jeg overhovedet skal have hold i hanke med mig selv... Skal kunne overskue... Skal kunne mindste stress... Skal kunne mindste deprissioner... Skal kunne strukturere hårdt og kontakt... Skal kunne vejlede og rådgive mine unge mennesker... Skal kunne tage, de tiltider, livsvigtige beslutninger på arbejder... Ja så er jeg sørme godt nok nødt til at have MIN-tid.

Min-tid bliver prioriteret skarpt. Hvis jeg skulle slt dette her for alle de mennesker og klare alle de krav her, er jeg nødt til at prioritere mig selv højere nogle gange. Og det gør jeg så omkring 3-4 timer om ugen, hvor jeg løber!

Og ja ungerne skla nok klare det... Det di ser er en glad og overskudsagtig mor, i stedet for en slidt og underskudsagtig mor.

Anmeld

2. juli 2013

lille-fisen

FruStolpe skriver:

Hej alle.  

Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening om det her.

Det er meget muligt at jeg bare leder efter en undskyldning, og i så fald skal jeg stoppes.  Men jeg har svært ved at se hvornår jeg kan presse træning ind i min dagligdag, og nu håber jeg at I vil komme med jeres input.

Min dag ser sådan her ud. 

05:00 Står jeg op.

05:30 Køre på job

15:45 Henter datter direkte fra job

19:30 Sengetid for den lille

22:00 Sengetid for mig

Jeg synes min dag er presset, men kom frisk med jeres bud på trænings tid.  Hav i mente at jeg også skal ha klaret bad mad rengøring mm  løbende. 

Hvornår ville i træne?? 

Det kan kombineres på forskellige måder - måske tager du ned og træner to aftener om ugen efter den lille er lagt i seng. Derudover kan det jo også lade sig gøre at træne med den lille fx gå en lang tur der om eftermiddagen når i kommer hjem, køb en af de der jogger-klapvogne som er beregnet til løb og løb en tur med den lille i klapvognen. Tag cyklen hvis i skal nå et par ærinder/ned og handle ind. Cykel til og fra arbejde (hvis distancen ikke er for lang). Jeg tror du skal tænke i alternative måder at bevæge sig på og dyrke motion på - hvor den lille også kan tænkes ind - på den måde laver i også noget sammen i de timer. Derudover så smut evt en tur i svømmehallen med den lille i weekenden - er i begge med kan du sagtens svømme nogle baner der også

Anmeld

2. juli 2013

gonefishing

FruStolpe skriver:

Hej alle.  

Det er meget muligt at jeg bare leder efter en undskyldning, og i så fald skal jeg stoppes.  Men jeg har svært ved at se hvornår jeg kan presse træning ind i min dagligdag, og nu håber jeg at I vil komme med jeres input.

Jeg synes min dag er presset, men kom frisk med jeres bud på trænings tid.  Hav i mente at jeg også skal ha klaret bad mad rengøring mm  løbende. 

Hvornår ville i træne?? 

Jeg/vi træner med en xbox (før en wii) hjemme på stue gulvet, det virker total godt, for om det så bare er 30 min så får man det gjort og det er sjovt.

Anmeld

2. juli 2013

FruStolpe

Tusind tak til jer alle for at tage jer tid til at svare.

Jeg kan godt se at jeg er nød til at finde tiden mellem 19:30 og 22. Dvs mellem 19:30 og 21 (fordi jeg bor i "udkantsdanmark)

Så det bliver min alenetid/den tid jeg normalt ordner gøremål eller kobler af der skal ofres. Jeg vil simpelthen ikke ofre bare 1 minut af min "moar" tid -det skal der være tid til.

Så enden må være -drop undskyldningerne og vær glad for det er længe lyst

Anmeld

2. juli 2013

Giraffen

FruStolpe skriver:

Hej alle.  

Hvornår ville i træne?? 

træn hjemme - brug jillian michaels træningsvideoer 30 min hver dag - tjek fx "30 day shred"

jeg træner tit og ofte med min datter tumlende rundt i stuen - har gjort det siden hun var spæd (hun er snart 1,5) 

nogengange tager det en time at træne - men ofte så tumler hun rundt omkring mig springer lidt med og synes det er sjovt når jeg hopper osv

så vi gør det SAMMEN og nogengange ligger hun og ser en tegnefilm med lidt kiks og så hygger hun ved at jeg er på gulvet lige ved hendes side

og (alt efter barnets alder) kan du løbe nogle ture i klapvognen med hende - altså få det aktive ind i jeres liv sammen

jeg fandt hurtigt ud af at det for os var urealistisk med træning uden for hjemmet så det her blev løsningen og har ALDRIG været mere fit (med både markerede mavemuskler og "armmuskler" osv

Anmeld

2. juli 2013

Giraffen

Kloster skriver:

Er simpelthen lige nødt til at fortælle noget om mig selv...

Jeg arbejder på et lille plejehjem som Ssa. I mit arbejde er jeg bare PÅ alle arbejdstimer og kan til tider have svært ved at ligge det fra mig, når jeg går ud af døren. Det er hårdt psykisk arbejde og det er benhård prioritering at tage valg og handle på noget, der har med mennesker og er underlagt systemet.

Jeg har godt nok tidligt fri mange dage, men arbejder hver 3. weekend. Altid længe i mine arbejdsweekender. Manden er fabrikschef og arbejder enorm meget. Manden arbejder 1 uge i Tyskland hver måned. Nu har vi godt nok 3 store drenge på 9, 13 og 15 år. De spiller fodbold 2xugen hver + kampe i hver weekend og nogle hverdage. De træner ikke samme dage, dvs der er fodbold mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Alt lige i spisetiden og tager ca 1½-2 timer hver.

Hvis jeg overhovedet skal have hold i hanke med mig selv... Skal kunne overskue... Skal kunne mindste stress... Skal kunne mindste deprissioner... Skal kunne strukturere hårdt og kontakt... Skal kunne vejlede og rådgive mine unge mennesker... Skal kunne tage, de tiltider, livsvigtige beslutninger på arbejder... Ja så er jeg sørme godt nok nødt til at have MIN-tid.

Min-tid bliver prioriteret skarpt. Hvis jeg skulle slt dette her for alle de mennesker og klare alle de krav her, er jeg nødt til at prioritere mig selv højere nogle gange. Og det gør jeg så omkring 3-4 timer om ugen, hvor jeg løber!

Og ja ungerne skla nok klare det... Det di ser er en glad og overskudsagtig mor, i stedet for en slidt og underskudsagtig mor.

hehe skulle lige til at skrive "med sådan en hård hverdag har du netop brug for at bruge tid på at gøre din krop stærk og parat til alt det stress gennem fx motion" og så sluttede du lige med sådan et svirp med løbeturene   rock on!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.