Hvordan opdagede du at du gik i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

Clisolka

Jeg blev sat i gang 39+4 hvor de tog mit vand med det samme da jeg var åben nok 

Denne gang bliver jeg også sat i gang senest til termin 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Misser1989

Første gang:

vandet begyndte at sive (36+1) kl 8 om morgen, ringede til fødegangen og da det var før tid, skulle jeg komme ind med det samme. Der blev det konstateret at det var vandet der sev. Skulle så blive der. Fik fat i min mand som tog hjem og pakkede tasken. Ca. Kl. 13:30 begyndte veerne. Kl. 19:30 begyndte presseveerne og han er født kl. 21:44. 3255 gram og 52 cm. Fødte uden smertestillende. Vi kom hjem fra sygehuset 15 dage senere.....

Anden gang: 

vandet gik kl 8 om morgen (39+1) mens jeg lagde i sengen og hyggede med sønnen. Ringede på fødegangen, hvor de sagde at jeg skulle komme ind. Kørte storebror ud til mormor, hvor jeg mødtes med min mand og så tog vi på sygehuset. vi blev enige om at jeg ville få veer af mig selv, som sidst og så tog vi op til mormor og storebror igen. Veerne begyndte, men de var ikke så slemme endnu, kunne stadig hygge mig med storebror. De tog på tur kl 12. Ca kl. 1 blev veerne kraftigere. Kl.13:30 ringede vi til fødegangen og sagde at nu kom vi. Da var der mellem 3 og 8 min. Imellem veerne. På vej der ned kom de oftere, og blev kraftigere. Og kl. 15:04 fødte jeg endnu en lækker dreng. 3060 gram og 50 cm, også uden smertestillende. Og efter 9 min. Med presseveer. Vi tog hjem 2 timer efter 

Begge fødsler var gode og nemme (selvom det da gør lidt ondt ) men fødsel nr.2 var klart den bedste, men nok også fordi man vidste hva der skete og fobliver gik en del hurtigere.. 

Anmeld

2. juli 2013

M (:

Lund18 skriver:

Årrhh så syntes jeg ligesom den der fødsel nærmere sig,,

Har ikke været nervøs/utryg før nu, og ved nu ikke rigtig om jeg er så nervøs igen. Vil derfor gerne høre lidt om jeres erfaring..
Hvordan vidste du fødselen gik igang, hvor lang tid tog den første fødsel osv

Sagen er den jeg bor på en ø, og skal rejse med færgen eller helikopter for at føde så jeg har lidt tanker om "rejsen" derover hvor jeg sådan set kan være midt i en fødsel..

Jeg tog ind til tjek på FG fordi jeg havde kraftige plukkeveer - troede jeg (var kun 36+3, så regnede bestemt ikke med, at det var tid til at føde!).. Jeg var 7 cm åben og 2,5 time senere var jeg mor! 

Anmeld

2. juli 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Lund18 skriver:

Årrhh så syntes jeg ligesom den der fødsel nærmere sig,,

Har ikke været nervøs/utryg før nu, og ved nu ikke rigtig om jeg er så nervøs igen. Vil derfor gerne høre lidt om jeres erfaring..
Hvordan vidste du fødselen gik igang, hvor lang tid tog den første fødsel osv

Sagen er den jeg bor på en ø, og skal rejse med færgen eller helikopter for at føde så jeg har lidt tanker om "rejsen" derover hvor jeg sådan set kan være midt i en fødsel..

Her startede det med at slimproppen gik med tegnblødning kl 21:30  gik i seng en time efter og begyndte at få menssmerter og plukveer som kom samtidigt og blev kraftigere over et par timer. Det var regelmæssigt lige fra start med 10 min imellem. Men Intervallet blev mindre rimlig hurtigt. Havde så veer med 4-6 min mellem i 3 døgn Vandet gik på 3 dagen kl 5:30 kl 9:30 fandt de ud af hans hovede stod skæv jeg måtte om på alle fire mens de fik drejet hans hovede på plads og så fik jeg straks presseveer omkring kl 9:30 kl og de truede mig med kop kl 12:00 og han var ude, UDEN kop kl. 12:12 

Fødte i øvrigt 36+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.