Hvordan opdagede du at du gik i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

lassemor07

Lund18 skriver:

Årrhh så syntes jeg ligesom den der fødsel nærmere sig,,

Har ikke været nervøs/utryg før nu, og ved nu ikke rigtig om jeg er så nervøs igen. Vil derfor gerne høre lidt om jeres erfaring..
Hvordan vidste du fødselen gik igang, hvor lang tid tog den første fødsel osv

Sagen er den jeg bor på en ø, og skal rejse med færgen eller helikopter for at føde så jeg har lidt tanker om "rejsen" derover hvor jeg sådan set kan være midt i en fødsel..

Jeg fik min først ve i vores bil på vej hjem fra familie hygge men den først tækte jeg bare det var en kraftig plukve men 5 min efter kom der en til så var jeg ikke i tvilv efter 1½ time fra den første var det 1 min imellem og det varret 1½ min så blev hentet med ambulancen og ½ time fte jeg var kommet på sygehuset havde jeg født MIne veer starte kl 00 og Lasse er født kl 0359

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Moar2011

Sivende fostervand afgang 33+3

Anmeld

2. juli 2013

MissTas

Lund18 skriver:

Har ikke været nervøs/utryg før nu, og ved nu ikke rigtig om jeg er så nervøs igen. Vil derfor gerne høre lidt om jeres erfaring..

Sagen er den jeg bor på en ø, og skal rejse med færgen eller helikopter for at føde så jeg har lidt tanker om "rejsen" derover hvor jeg sådan set kan være midt i en fødsel..

blev sat i gang pga forhøjet levertal 40+0 fik veer som blev kraftigere over tid og da veerne var værst gik mit vand

Anmeld

2. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hehe blev nødt til at stemme blankt da jeg først fandt ud af jeg var i fødsel fordi jeg syntes at sønnen ikke havde bevæget sig ligeså meget som han plejede og ringede derfor til Fg for at høre hvad de syntes... de ville tage mig ind til en strimmel for at berolige mig at alt var som det skulle være og da vi så kom ind var jeg 6 cm åben og i fuld fødsel de var meget overraskede over at jeg ikke havde lagt mærke til veerne, men som jeg sagde så havde jeg jo hele tiden fået af vide at det ville gøre så ondt så jeg ikke var i tvivl og de smerter jeg havde der var ikke stærkere end mine mens smerter plejede at være...

Anmeld

2. juli 2013

Lund18

Tusind tak for de mange svar

Det tyder på de at det er veer som jeg skal være opmærksom på, men vi må jo vente og se alle er jo forskellig

Anmeld

2. juli 2013

helle85

Lund18 skriver:

jeg var meget i tvivl da jeg skulle føde, for jeg havde bare rigtig mange plukveer(som åbenbart var plukveer ). med den første der havde vi lige spist aftensmad da jeg begyndte at få mange plukveer og de blev kræftiger, så jeg var meget i tvivl om det var fødslen der var i gang og måtte ringe til en veninde og min mor for at høre ad for jeg syntes ikke det gjorde så ondt som folk havde fortalt jeg begyndte at tage tid og de var ikke helt reglmæssig men der var ikke så lang tid i mellem så jeg valgte at ringe til fødegangen og hun mente helbestem at der ville gå mange timer endnu før jeg fødte, men hvis jeg var meget utryg kunne jeg godt komme ind og blive undersøgt(men da vi skulle have andre til at køre vagte vi at vente. hun sagde så at jeg kunne tage et bad og nogen Panodil og en øl, undlod så det sidste da jeg ikke drikke og ikke mener man skal gøre det nå man er gravid. efter badet lå jeg ca på sofaen og slappede af, og dem der skulle køre kom også og da det blev være valgte jeg at ringe til fødegangen igen men igen sage hun at jeg skulle være forberedt på at blive sendt hjem, men vi blev enig om at tage der hen da jeg havde mere ondt. da jeg kom i på fødegangen der blev jeg undersøgt, og jeg blev ved med at spørge om jeg ville blive sendt hjem og det sagde de at jeg ikke gjorde for jeg havde allerede åbnet mig en del (kan ikke huske hvor meget) alt dette skete fra kl ca 20 til 00:02 der blev han født.

jordemoderen fortalte så at hun havede sagt sådan fordi hun ikke kunne høre på mig at jeg var i fødsel som de plejer at kunne

og selv om de havde vagt skifte valgte hun at blive fordi det gik så hurtigt og fordi hun syntes at jeg klare det så fint, da jeg værken skreg og havde tid til at bekymre mig om manden, og blev sulten midt i fødslen

er der ikke nogen du kender på fast land hvor du kan bor 1 uge eller 2 før du skal føde.

jeg har ikke stemt da jeg ikke syntes noget af det passer på mig

Anmeld

2. juli 2013

Mettefpigen

Jeg havde plukveer som tog til.... Startede stille og roligt kl 1830 om aftenen, tog på sygehuset kl 0130, og kl 0520 kom bassen :-) fødte 38+1...

Anmeld

2. juli 2013

B&J

jeg ville endelig gerne ha stemt 2 gange, for vandet gik så viste fødsel var snart på vej men fik først veer 2½dage hvor jeg fik veer

Anmeld

2. juli 2013

anynom

Har stemt blankt da jeg henvendte mig på fødegangen fordi jeg havde en fornemmelse (og virkelig ikke mere end en fornemmelse) af at noget var anderledes. Ankom og blev undersøgt, 7 cm åben 37+0.

Anmeld

2. juli 2013

twinny

Blev sat igang 37+4 pga tvillinger.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.