Hvordan opdagede du at du gik i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan opdagede du at du gik i fødsel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.811 visninger
23 svar
7 synes godt om
2. juli 2013

Lund18

Årrhh så syntes jeg ligesom den der fødsel nærmere sig,,

Har ikke været nervøs/utryg før nu, og ved nu ikke rigtig om jeg er så nervøs igen. Vil derfor gerne høre lidt om jeres erfaring..
Hvordan vidste du fødselen gik igang, hvor lang tid tog den første fødsel osv

Sagen er den jeg bor på en ø, og skal rejse med færgen eller helikopter for at føde så jeg har lidt tanker om "rejsen" derover hvor jeg sådan set kan være midt i en fødsel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

FruStolpe

Lund18 skriver:

Har ikke været nervøs/utryg før nu, og ved nu ikke rigtig om jeg er så nervøs igen. Vil derfor gerne høre lidt om jeres erfaring..

Sagen er den jeg bor på en ø, og skal rejse med færgen eller helikopter for at føde så jeg har lidt tanker om "rejsen" derover hvor jeg sådan set kan være midt i en fødsel..

Blev sat i gang pga for højt blodtryk.  40+0

Anmeld

2. juli 2013

Ayasmor

Jeg blev vækket midt om natten med min første ve. Var slet ikke i tvivl om, at det var veer jeg havde.

Anmeld

2. juli 2013

Valle81

Alle tre gange med veer, som startede som murren og lette menssmerter, som tog til:0)

Anmeld

2. juli 2013

AnonymMor

Lund18 skriver:

Følger lige med her

Anmeld

2. juli 2013

Nemesis

alle 3 gange gik vandet i en skylle.

Anmeld

2. juli 2013

Fenja09

Lund18 skriver:

Jeg ringede til FG om morgenen fordi manden bad mig om det. Havde plukkeveer jeg følte "sad fast", altså maven spændte. Ikke noget der i min verden var tegn på fødsel. FG sendte en ambulance da de mente at min moderkage var gået løs - vi syntes det var noget pjat for jeg kunne sagtens køre i vores egen bil. Men de SKULLE sende en ambulance nu.

Mit vand gik i ambulancen, hvilket så var meget heldigt at jeg ikke var i egen bil. Det var fuldstændig som man ser det på film hehe  

Jeg blev hentet 07.20 var på FG ca. kl. 07.30 og lidt 0ver kl. 08.00 startede mine første veer.

Alberte er født 10.03 - så det tig lige omkring 2 timer at føde hende.

Jeg var 40+1 og førstegangsfødende.

Pøj pøj med den forestående fødsel.

/Fenja

Anmeld

2. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Veerne startede stille og roligt om morgenen, de føltes en del anderledes end plukveer så jeg var ikke i tvivl  

De var ikke blevet kraftigere efter 12timer, så derfor blev der prikket hul på vandet ude på fødegangen, og Så kom de hårde veer! De var bare ikke effektive, dvs til trods for vestorm, åbnede jeg mig næsten ikke. Sådan gik der mange timer, indtil en ny jm ( ved vagtskifte) gav mig en epi og et vedrop. Så åbnede jeg mig de 10cm, meeen så ville bebsen ikke dreje sig ned gennem bækkenet, og jeg fik et kejsersnit

Alt i alt 46 timer jeg ville have haft masser af tid til sejl eller flyveture 

Jeg var 40+2 da veerne startede hjemme, og førstegangs

Anmeld

2. juli 2013

Wimmie

Lund18 skriver:

Fik meget hurtigt meget kraftige veer som i løbet af en time eskalerede og kom med 5 minutters mellemrum.
Fødslen tog 4½ time fra første ve til min datter var ude

Og det var første fødsel og 2 dage før termin, så jeg kan kun råde dig til at lytte til din egen krop og tage afsted så snart du føler det er en god idé. Havde jeg ventet de 6-8 timer sygeplejersken i telefon rådede mig til at vente, så havde jeg født derhjemme...

Anmeld

2. juli 2013

Aabye

Jeg har prøvet at jeg fik veer der bare blev kraftigere meget hurtigt.. Det var den første.. 

Ved nr 2 gik vandet meget pludseligt 39+2.. Der skete så ikke mere før dagen efter hvor jeg så fik den første ve halvanden time inden jeg skulle ind og sættes igang.. Nr 2 er født 10 min inden min igang sættelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.