Flytning med barn pga uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hvis i ikke har planer om at flytte tilbage igen efterfølgende - så er det ideelle at flytte mens barnet er lille ... hvis jobchancerne er større, praktikpladserne flere, og transporttiden minimeret og det ellers kan lade sig gøre med studie, bolig og vuggestue (har de pladsgaranti i odense) osv .. så ville jeg flytte

Okay, tak for input

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

at flytte er jo ikke det sværeste, så længe man også har fremtiden i tankerne og det virker det som om i har, med hensyn til efter studietiden.

Derimod ville jeg iKKE gå fra vuggestue til dagpleje og slet ikke en veninde der passede. DEt har vi oplevet her og det gav et barn der var dybt ulykkelig.

Det bedste er planlægning..dvs finde en bolig og derfra opskrivning til institution..gerne 3 mdr før flytning.

Fjernestudie er meget forskellige fra person til person. Nogle trives rigtig godt med det, andre kan slet ikke undvære det input og forskellige synsvinkler man får ved at have et studiemiljø.

Okay, tak, især det med dagpleje/vuggestue er rart med nogle som har prøvet det 

Det med fjernstudie, så hiver jeg (desværre) mine klassekamerater mere op end de kommer med input  Det er helt klart med i overvejelserne - tak, igen 

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Det at sparke sig selv igang er en smagssag. Vil ikke sige det var det værste her, (har selvlært mig græsk og farsi fra jeg var 16 år
Men mange, inkl lærerne tager det heller ikke vildt seriøst.
Jeg har f.eks. flyttet meget og taget flex/fjern studie forskellige steder, og der er kæmpe forskel, f.eks. hvor jeg bor nu i Greve er de vildt useriøse, lærerne lægge forkerte ting ud - gentagende gange, er syge og hvis du ikke selv kan regne ud af de forkerte lektier er lagt ud og selv kan finde det via google (hvis du er heldig) jamen så får du en steg i bogen.
Kbh var et super godt sted at gå, lige indtil eksamen. Der var vi flere (seriøse elever) der dumpet på grund af lærerne havde givet forkert materiale. og sådan har det været alle gangene.
Vi var flere elever der klagede og måtte tage eksamen om.
Det er møg dyrt og slet ikke det værd, så hellere tage til de timer man kan, og så gå tidligere fordi man skal hente barn eller andet.

Øj det lyder godt nok som om der er forskellige erfaringer - det var da ikke specielt fedt 

Hvordan klarede du det selv, hvis jeg må spørge? 

Anmeld

2. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Øj det lyder godt nok som om der er forskellige erfaringer - det var da ikke specielt fedt 

Hvordan klarede du det selv, hvis jeg må spørge? 

Jeg dumpet først i alle fag på nær et med 04, klagede sammen med 4 andre, gik op igen i det rigtige stof og bestod med 7 som det mindste.
Tog efterfølgende alle fag på A på skolen og bestod med 10 som det mindste.
og jeg havde ellers altid gået og ment at jeg var bedre på flex da man derfor slipper for gruppearbejde med folk der ikke rigtig gider osv. Men der er kæmpe forskel.

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg dumpet først i alle fag på nær et med 04, klagede sammen med 4 andre, gik op igen i det rigtige stof og bestod med 7 som det mindste.
Tog efterfølgende alle fag på A på skolen og bestod med 10 som det mindste.
og jeg havde ellers altid gået og ment at jeg var bedre på flex da man derfor slipper for gruppearbejde med folk der ikke rigtig gider osv. Men der er kæmpe forskel.

Ej hvor fesent!

Da du begyndte på skole, gjorde du så det imens du var igang med din HF, eller var det først efter?

Anmeld

2. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Vi har tænkt rigtig meget over det.

Og min mor flytter sikkert til Italien, min far arbejder offshore og vi ser ikke meget til min mands familie - de er ikke interesserede i os 

Vi har ikke et stort netværk herhjemme, og derfor tænker vi at vi ikke ha lyst til at flytte tilbage. Der er 4 praktikpladser her hvor vi bor nu, til mig, hvorimod der er 11 i Odense. Det ville betyde at vi havde mere tid til vores barn (børn). Min mands transporttid er 3 timer hver dag, og min ville jo så være tilsvarende, hvis jeg ikke kunne få en praktikplads der hvor vi bor nu, og så er chancerne meget bedre for det i Odense 

Tak for input! 

Okay, jamen det er jo helt op til jer

det var egentlig mest fordi da jeg overvejde selv at læse en uddannelse i odense som krævede elevplads og der skrev studievejlederen til mig at personen ikke synes det var en god ide at flytte der til fordi selvom der var nogle elevpladser der var det slet ikke nok til så mange og det var stort set umuligt at få job som det på fyn når man var færdiguddannet. Så jeg nåede frem til så ønskede jeg slet ikke at flytte der til, hvis jeg alligevel måske skulle flytte igen.

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette N skriver:

Okay, jamen det er jo helt op til jer

det var egentlig mest fordi da jeg overvejde selv at læse en uddannelse i odense som krævede elevplads og der skrev studievejlederen til mig at personen ikke synes det var en god ide at flytte der til fordi selvom der var nogle elevpladser der var det slet ikke nok til så mange og det var stort set umuligt at få job som det på fyn når man var færdiguddannet. Så jeg nåede frem til så ønskede jeg slet ikke at flytte der til, hvis jeg alligevel måske skulle flytte igen.

Jeg sætter pris på dit svar 

Jeg vil gerne arbejde på hospitalet, og OUH er et af de største i Danmark. Men det med job havde jeg slet ikke tænkt over 

5/7 år er bare så længe at undvære far ekstra 3 timer om dagen, især fordi jeg også kommer til at arbejde nat.

Jeg kan godt høre det lyder som om at jeg vil overtale dig til at sige "Smader god ide!", og der er ikke derfor, sorry 

Anmeld

2. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Jeg sætter pris på dit svar 

Jeg vil gerne arbejde på hospitalet, og OUH er et af de største i Danmark. Men det med job havde jeg slet ikke tænkt over 

5/7 år er bare så længe at undvære far ekstra 3 timer om dagen, især fordi jeg også kommer til at arbejde nat.

Jeg kan godt høre det lyder som om at jeg vil overtale dig til at sige "Smader god ide!", og der er ikke derfor, sorry 

det er jo også jeres helt eget valg

og jeg havde jo selv planer om at gøre det samme indtil jeg snakkede med den studievejleder, så mener skam ikke det er en dårlig ide, tænker bare det er noget man skal gennemtænke

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette N skriver:

det er jo også jeres helt eget valg

og jeg havde jo selv planer om at gøre det samme indtil jeg snakkede med den studievejleder, så mener skam ikke det er en dårlig ide, tænker bare det er noget man skal gennemtænke

Jeg er også begyndt at 'bobbe' over det. Jeg tror at jeg tager til Odense og får en samtale med studievejlederen derovre, når de åbner og min datter kommer i vuggestue 

Tak for hjælpen 

Anmeld

2. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Jeg er også begyndt at 'bobbe' over det. Jeg tror at jeg tager til Odense og får en samtale med studievejlederen derovre, når de åbner og min datter kommer i vuggestue 

Tak for hjælpen 

Det lyder som en god ide, held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.