Hej damer! 
Min mand og jeg snakker om at flytte til Odense, fordi han skal studere der efter sommerferien, og jeg har mulighed for at tage halvdelen af min uddannelse der også.
Ligenu bor vi 30 km fra vores forældre, selvom vi ikke ser hans forældre meget. Vi ser dog mine forældre rigtig tit, og vi er sikre på at selvom vi går fra at bo 30 til at bo 150 km væk, vil de stadig komme og besøge os. Tit.
Vores datter er 1½ år gammel, og stortrives. Hun har ingen sociale problemer (ud over at teste grænser), og reagere ikke voldsomt på flytninger. Hun er ikke sensitiv, og går lige nu i vuggestue, hvilket hun er glad for.
Jeg er lige blevet færdig med 1. år på HF. Jeg får gode karaktere, men overvejer at skifte til fjernstuderende. Jeg er "ligeglad" med om jeg fortsat "studere" her hvor jeg bor nu, eller om det bliver ved en anden skole. Er der nogen som har erfaringer med at gå fra almindelig HF til fjernstudie?
Derudover har jeg endnu et par spørgsmål:
- Ville I lade jeres veninde/bekendte passe jeres barn i privat dagpleje?
- Ville I flytte jeres barn fra vuggestue til dagpleje?
- Hvordan er jeres erfaringer med at flytte (langt)? Hvad er smart at gøre, og hvordan bliver det blidest muligt?
Jeg håber at I vil svare, hvis I har mulighed. Og at I ikke ser mig som krævende, hvis jeg opper igen i morgen og overmorgen, hvis jeg ikke syntes jeg får nok svar.
Og hvis I bare har læst med uden erfaringer: Godnat og sov rigtig godt 
Anmeld