Flytning med barn pga uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
26 svar
3 synes godt om
1. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej damer! 

Min mand og jeg snakker om at flytte til Odense, fordi han skal studere der efter sommerferien, og jeg har mulighed for at tage halvdelen af min uddannelse der også.

Ligenu bor vi 30 km fra vores forældre, selvom vi ikke ser hans forældre meget. Vi ser dog mine forældre rigtig tit, og vi er sikre på at selvom vi går fra at bo 30 til at bo 150 km væk, vil de stadig komme og besøge os. Tit.

Vores datter er 1½ år gammel, og stortrives. Hun har ingen sociale problemer (ud over at teste grænser), og reagere ikke voldsomt på flytninger. Hun er ikke sensitiv, og går lige nu i vuggestue, hvilket hun er glad for.

Jeg er lige blevet færdig med 1. år på HF. Jeg får gode karaktere, men overvejer at skifte til fjernstuderende. Jeg er "ligeglad" med om jeg fortsat "studere" her hvor jeg bor nu, eller om det bliver ved en anden skole. Er der nogen som har erfaringer med at gå fra almindelig HF til fjernstudie?

Derudover har jeg endnu et par spørgsmål:

- Ville I lade jeres veninde/bekendte passe jeres barn i privat dagpleje?

- Ville I flytte jeres barn fra vuggestue til dagpleje?

- Hvordan er jeres erfaringer med at flytte (langt)? Hvad er smart at gøre, og hvordan bliver det blidest muligt?

Jeg håber at I vil svare, hvis I har mulighed. Og at I ikke ser mig som krævende, hvis jeg opper igen i morgen og overmorgen, hvis jeg ikke syntes jeg får nok svar.

Og hvis I bare har læst med uden erfaringer: Godnat og sov rigtig godt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej damer! 

Min mand og jeg snakker om at flytte til Odense, fordi han skal studere der efter sommerferien, og jeg har mulighed for at tage halvdelen af min uddannelse der også.

Ligenu bor vi 30 km fra vores forældre, selvom vi ikke ser hans forældre meget. Vi ser dog mine forældre rigtig tit, og vi er sikre på at selvom vi går fra at bo 30 til at bo 150 km væk, vil de stadig komme og besøge os. Tit.

Vores datter er 1½ år gammel, og stortrives. Hun har ingen sociale problemer (ud over at teste grænser), og reagere ikke voldsomt på flytninger. Hun er ikke sensitiv, og går lige nu i vuggestue, hvilket hun er glad for.

Jeg er lige blevet færdig med 1. år på HF. Jeg får gode karaktere, men overvejer at skifte til fjernstuderende. Jeg er "ligeglad" med om jeg fortsat "studere" her hvor jeg bor nu, eller om det bliver ved en anden skole. Er der nogen som har erfaringer med at gå fra almindelig HF til fjernstudie?

- Hvordan er jeres erfaringer med at flytte (langt)? Hvad er smart at gøre, og hvordan bliver det blidest muligt?

Jeg håber at I vil svare, hvis I har mulighed. Og at I ikke ser mig som krævende, hvis jeg opper igen i morgen og overmorgen, hvis jeg ikke syntes jeg får nok svar.

Hej  

jeg har ikke så mange erfaringer med det, men da jeg selv flyttede som barn, der syntes jeg det var SÅ HÅRDT, men tror det kommer an på hvor gammel man er, jeg var dog 10.... For så har man skabt forhold til veninder og klasse kammerater.... Tænker at din datter self har venner i vuggestue og har skabt forhold til de voksne, men mon ikke hun klarer den hvis i taget det stille og roligt og hun får sin tid til at lære det nye sted at kende  

men et spørgsmål fra mig; Hvad er fjernstudie?  

Anmeld

2. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej damer! 

Det er først rigtig hårdt at flytte med barn, når de er 2 eller derover -efter min mening.
Til gengæld så er fjernstudie virkeligt hårdt!! Og at få gode karakter er svært, samt at der tit opstår fejl -det er vi i hvert fald flere der har oplevet i kbh.

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Hej  

jeg har ikke så mange erfaringer med det, men da jeg selv flyttede som barn, der syntes jeg det var SÅ HÅRDT, men tror det kommer an på hvor gammel man er, jeg var dog 10.... For så har man skabt forhold til veninder og klasse kammerater.... Tænker at din datter self har venner i vuggestue og har skabt forhold til de voksne, men mon ikke hun klarer den hvis i taget det stille og roligt og hun får sin tid til at lære det nye sted at kende  

men et spørgsmål fra mig; Hvad er fjernstudie?  

Tak for input!
Jeg syntesikke hun har venner, men hun har været der i 10 måneder og nyder det 

Fjernstudie er hvor jeg har en aftale med min lærer, og så studere jeg hjemmefra. Altså hvor jeg overhoved ikke skal komme op på skolen, ud over når jeg skal til eksamen 

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Det er først rigtig hårdt at flytte med barn, når de er 2 eller derover -efter min mening.
Til gengæld så er fjernstudie virkeligt hårdt!! Og at få gode karakter er svært, samt at der tit opstår fejl -det er vi i hvert fald flere der har oplevet i kbh.

Hvordan hårdt? At sparke sig selv igang? 

Jeg syntes selv jeg er bedre og mere konstruktiv i læseferien, gør det det bedre? 

Det bliver hun ikke, hvis vi flytter gør vi det inden september, hvor min mand skal starte 

Tak for svar!

Anmeld

2. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Hej damer! 

jeg ved godt jeg ikke har nogle børn så kan jo ikke rigtig udtale mig ud fra erfaringer, men derfor sad jeg stadig og tænkte om I har overvejet hvad så når i er færdiguddannet vil I så flytte endnu en gang? for så er barnet jo efterhånden stort nok til at forstå hvad der sker og så kan det blive hårdt. Hvis jeg stod i jeres situration ville jeg kun flytte til odense hvis jeg vidste jeg kom til at blive boende i den by også efter jeg var uddannet, hvis ikke så ville jeg vælge at pendle fra hvor i bor nu.

Anmeld

2. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette N skriver:

jeg ved godt jeg ikke har nogle børn så kan jo ikke rigtig udtale mig ud fra erfaringer, men derfor sad jeg stadig og tænkte om I har overvejet hvad så når i er færdiguddannet vil I så flytte endnu en gang? for så er barnet jo efterhånden stort nok til at forstå hvad der sker og så kan det blive hårdt. Hvis jeg stod i jeres situration ville jeg kun flytte til odense hvis jeg vidste jeg kom til at blive boende i den by også efter jeg var uddannet, hvis ikke så ville jeg vælge at pendle fra hvor i bor nu.

Vi har tænkt rigtig meget over det.

Og min mor flytter sikkert til Italien, min far arbejder offshore og vi ser ikke meget til min mands familie - de er ikke interesserede i os 

Vi har ikke et stort netværk herhjemme, og derfor tænker vi at vi ikke ha lyst til at flytte tilbage. Der er 4 praktikpladser her hvor vi bor nu, til mig, hvorimod der er 11 i Odense. Det ville betyde at vi havde mere tid til vores barn (børn). Min mands transporttid er 3 timer hver dag, og min ville jo så være tilsvarende, hvis jeg ikke kunne få en praktikplads der hvor vi bor nu, og så er chancerne meget bedre for det i Odense 

Tak for input! 

Anmeld

2. juli 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Vi har tænkt rigtig meget over det.

Og min mor flytter sikkert til Italien, min far arbejder offshore og vi ser ikke meget til min mands familie - de er ikke interesserede i os 

Vi har ikke et stort netværk herhjemme, og derfor tænker vi at vi ikke ha lyst til at flytte tilbage. Der er 4 praktikpladser her hvor vi bor nu, til mig, hvorimod der er 11 i Odense. Det ville betyde at vi havde mere tid til vores barn (børn). Min mands transporttid er 3 timer hver dag, og min ville jo så være tilsvarende, hvis jeg ikke kunne få en praktikplads der hvor vi bor nu, og så er chancerne meget bedre for det i Odense 

Tak for input! 

Hvis i ikke har planer om at flytte tilbage igen efterfølgende - så er det ideelle at flytte mens barnet er lille ... hvis jobchancerne er større, praktikpladserne flere, og transporttiden minimeret og det ellers kan lade sig gøre med studie, bolig og vuggestue (har de pladsgaranti i odense) osv .. så ville jeg flytte

Anmeld

2. juli 2013

Nemesis

at flytte er jo ikke det sværeste, så længe man også har fremtiden i tankerne og det virker det som om i har, med hensyn til efter studietiden.

Derimod ville jeg iKKE gå fra vuggestue til dagpleje og slet ikke en veninde der passede. DEt har vi oplevet her og det gav et barn der var dybt ulykkelig.

Det bedste er planlægning..dvs finde en bolig og derfra opskrivning til institution..gerne 3 mdr før flytning.

Fjernestudie er meget forskellige fra person til person. Nogle trives rigtig godt med det, andre kan slet ikke undvære det input og forskellige synsvinkler man får ved at have et studiemiljø.

Anmeld

2. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hvordan hårdt? At sparke sig selv igang? 

Jeg syntes selv jeg er bedre og mere konstruktiv i læseferien, gør det det bedre? 

Det bliver hun ikke, hvis vi flytter gør vi det inden september, hvor min mand skal starte 

Tak for svar!

Det at sparke sig selv igang er en smagssag. Vil ikke sige det var det værste her, (har selvlært mig græsk og farsi fra jeg var 16 år
Men mange, inkl lærerne tager det heller ikke vildt seriøst.
Jeg har f.eks. flyttet meget og taget flex/fjern studie forskellige steder, og der er kæmpe forskel, f.eks. hvor jeg bor nu i Greve er de vildt useriøse, lærerne lægge forkerte ting ud - gentagende gange, er syge og hvis du ikke selv kan regne ud af de forkerte lektier er lagt ud og selv kan finde det via google (hvis du er heldig) jamen så får du en steg i bogen.
Kbh var et super godt sted at gå, lige indtil eksamen. Der var vi flere (seriøse elever) der dumpet på grund af lærerne havde givet forkert materiale. og sådan har det været alle gangene.
Vi var flere elever der klagede og måtte tage eksamen om.
Det er møg dyrt og slet ikke det værd, så hellere tage til de timer man kan, og så gå tidligere fordi man skal hente barn eller andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.