Åh altså...
Jeg spekulerer hele tiden over om det nu er det rigtige vi gør.. At få nr. 2 allerede.. For hvordan vil Bella på halvandet år, tage det at blive storesøster, om nok mindre end 14 dage??
Jeg er så bange for at det kommer til at skade hende, eller gøre hende ked af det.. Det må for alt i verden ikke ske!!
Før i tiden (tidligere i graviditeten) var jeg overbevist om at det ville gå helt perfekt.. Men nu er det snart at lillesøster kommer.. Og tænk nu hvis..
Jeg vil bare have at hun skal blive inde i maven så længe som muligt...
Jeg er så nervøs for at det skal gå ud over Bella..
Jeg tænker nogle gange at det ville være nemmere hvis jeg ikke var gravid - men på den anden side, så vil jeg jo heller ikke undvære det?
Jeg synes det er så svært når jeg ikke har nogen som helst relation til den baby der ligger i min mave - jeg ved jo kun hvor højt jeg elsker Bella..
Åh.. bare en masse bekymringer.
Ved ikke helt hvad jeg ville - måtte bare ud med det... Dumme hormoner!

En rigtig god ting, som hjalp mig er at tænke at det er "storesøster" der er inde i maven. Du havde det sikkert på samme måde første gang, altså at være bange for det ukendte.
Da din datter blev født fik du en stor mængde kærlighed givet,
og det samme sker når din næste datter kommer.
du får ligesom foræret muligheden til at danne samme kærlighed x 2. og det samme sker når du får nummer 3, hvis du gør.
Man kan slet ikke forstille sig den kærlighed før man har følt den.
og med hensyn til din datter vil hun også få en helt speciel og unik kærlighed og bånd til lillesøster, netop fordi de er så tæt på hinanden. Hun får også givet noget ekstra til at elske lillesøster og derfor også "acceptere" at dele opmærksomheden, netop fordi det er HENDES lillesøster og hun vil opleve båndet med det samme hun røre hendes hånd eller ae'er hende 
Knus!
Anmeld