hvorfor er du/I i behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

oo

Its a jungle out there! det er det jeg altid tænker når jeg prøver at finde folk i samme båd som mig selv når det gælder fertilitetsbehandling, for der er nærmest ikke to historier der er ens!

Men hvorfor er DU/I i behandling? hvor længe har I prøvet og hvilken form for behandling er I i? Desuden: hvordan oplever du den behandling du er i?

vi har prøvet siden maj 2007. i sommeren 2008 besluttede vi at kontaket vores læge og hun sendte os videre til OUH fertilitetsklinik, hvor vi var i 1. inseminationsforsøg i december. nytårsaften 2008/2009 testede jeg positivt, men det viste sig, at jeg var gravid udenfor livmoderen og jeg endte med operation. i april og maj var vi igen i inseminationsbehandling. vi havde dog fået tilbuddet at springe over de sidste inseminationsforsøg og gå direkte til reagensglas behandling, men jeg var slet slet ikke klar til det spring.

p.t. holder vi pause på mit ønske jeg syntes det er enormt opslidende både fysisk og psykisk og så er det svært at rumme sorgen over det barn vi mistede samtidig med glæden over det barn man måske skal have.
efter sommerferien skal vi igang med 4. inseminationsforsøg, dette fordi jeg stadig er meget nervøs for hvor voldsom behandlingen til reagensglas er, samt at jeg kan mærke jeg blir helt stresset ved tanken om, at der er 3 forsøg og så er det bare SLUT hvis det ikke virker.

Glæder mig til at høre DIN historie!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

oo

aha!

Anmeld

14. juli 2009

heaven

jamen jeg har endometriose, og fik det konstateret da jeg var 20 år - så det er omkring 12 år siden.... de første år tænkte vi/jeg ikke så meget i det - vi var unge, havde ikke kendt hinanden voldsomt længe og læste begge to. Og jeg ville gerne have min uddanelse færdig inden projekt baby - eller dvs, mit ønske var at gå højgravid til eksamen....

men der skete ikke rigtig noget - efter alle disse åe er tidsperspektivet røget lidt, men i hvert fald er jeg opereret 3 gange for mit endometriose - to gange i randers og en i Århus..... vi har "kun" været i icsi-behandling - efter min første operation blev vi henvist direkte til Skejby Fertilitetsklinik fordi det så skidt ud i mit underliv... under opstarten fandt vi også ud af at min mand har dårlig sædkvalitet - derfor icsi......

alt i alt har det taget omkring 5 år 3 operationer og 6 icsi-forsøg at få Lasse, der bliver 2 lige om lidt.... en lang og hård kamp til tider, men så absolut det hele værd...

Faktisk har jeg lige fået en tid til Skejby sygehus igen, fordi min endometriose driller. Jeg er overbevist om det igen ender med en operation, og bagefter vil vi igang med baby-projekt igen.....

Jannie

Anmeld

14. juli 2009

helora

Nu er det godt nok et overstået kapitel, men du kan da få min historie også.

Min mand blev i 2004 opereret for forstørret prostata og indsnævret blærehalskirtel (ikke noget alvorligt - bare generende) og fik at vide, at en komplikation ved denne operation var, at sæden ved udløsning ville blive tømt ud i urinblæren i stedet for i mig Han fik inden operationen frosset noget sæd ned til senere lejlighed. Vi vidste derfor fra starten, at vi ville få brug for hjælp til at blive gravide når vi skulle komme på de tanker.

Da vi besluttede os for at gå i gang med projekt baby i 2006 vha. insemination, fik vi at vide, at min mands sæd ikke havde kunnet klare nedfrysningen (det hænder åbenbart af og til). Øv bøv. Så var der ingen vej uden om ivf-behandling. Jeg husker ikke hormonbehandlingen som så forfærdelig (nu har jeg så også en tendens til at fortrænge alt ubehageligt). Men vi havde jo et voldsomt vigtigt mål for øje. Ægudtagningen var barsk men hurtigt overstået. 7 befrugtede æg, hvoraf 2 blev lagt op (det måtte man godt på det tidspunkt) og resten ligger i en fryser på Riget. 14 dage efter fik vi at vide, at det var lykkedes. Og d. 22. maj 2007 fødte jeg vores 2 smukke prinsesser.

Anmeld

14. juli 2009

oo

tak fordi I vil dele

forresten...et spørgsmål omkring æggene der er frosset ned. Kan du få dem senere hen? eller skal du betale for dem eller nu behandling? jeg har jo forstået det sådan at det er 3 strikes and youre out, så at sige, altså tre forsøg med ægudtagning. men hvad så hvis man blir gravid og der stadig er en masse æg i fryseren??

Anmeld

14. juli 2009

helora

De nedfrosne æg bliver bevaret i 5 år fra befrugtningstidspunktet, og indenfor disse 5 år kan vi få dem sat op kvit og frit, da det ikke tæller med i de 3 forsøg.

Det er egentlig lidt syret at tænke på, at der ligger 5 potentielle lækre unger i en fryser på et hospital...

Anmeld

14. juli 2009

oo

nej hvor smart! og lækkert og ja...5 (WOW!) lækre unger der bare veeenter på liv

Anmeld

14. juli 2009

helora

Nu har vi så kun et par år tilbage til at få dem brugt... tænke tænke tænke... Et par unger mere kunne det nok blive til. Og så alligevel. Synes faktisk vi har rigeligt at se til med to 2-årige banditter i huset .

Jeg håber virkelig, at det lykkes for jer i næste forsøg

Anmeld

14. juli 2009

Honningblomst

Held og lykke til jer alle...det er så belastende ikke bare at kunen lave de børn helt almindeligt under dynen...øv, hvor kan jeg huske det.
Håber at I alle snart står med en positiv test i hånde....
Knus Eva...som har vendt op og ned på nat og dag...og det samme har ungerne...

Anmeld

15. juli 2009

oo

hej eva

Har du også været i behandling? fortæl endelig

ja, det er en stor sorg at man ikke bare vælter sig i unger når nu man gør SÅ meget for det, men forhåbentlig dukker de snart op...det er jo vildt positivt for mig at se, at jer der har svaret herinde allesammen har unger idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.