Hej Thjul
Så er jeg da ked af at komme her med min historie, som endnu ikke har resulteret i barn.
Vi gik igang med projekt baby i efteråret 2004, og blev ret hurtig gravid, men jeg fik under en scanning at vide at graviditeten var gået i stå. 2. gaviditet tabte jeg (blødte ud), og den 3. (tvillinger) endte i en livmoder sygdom som hedder MOLA. Efter 3 aborter er man egentlig berettiget til det de kalder en genetisk udredning, men da mine 3 var så forskellige mente de at det kunne være "tilfældigheder", så jeg blev gravid for 4. gang, og igen gik den i stå. Vi kom igang med genetisk udredning, for at finde ud af hvad der går galt, om min mand og jeg måske ikke passer sammen?, men inden den udredning var ovre havde jeg også mistet nummer 5...

Så tog jeg et års pause, 5 aborter på 3 år slider på krop og sind. Og i denne pause havde vi så rigtig god tid til at blive undersøgt på Rigshospitalet, hvor vi blev henvist efter de ikke fandt noget i den genetiske udredning. På Riget finder vi ud af at jeg har en defekt i mit immunforsvar. Det er alt for aggressivt (måske derfor jeg heller aldrig får feber?), og jeg producerer ikke selv lige den bestemte slags blodlegemer, som en gravid ellers ville producere til at beskytte fosteret imod hendes eget immunforsvar... Ergo er det min egen krop som angriber det lille forsvarsløse væsen.
6 graviditet kom, behandlingen i fuld gang, og alligevel gik hjertet i stå i 10. uge. Udskrabning den 16. maj i år, og så skulle jeg bare lige have min mens, så skulle vi igang med behandlingen igen. Den mens kom aldrig, for jeg var åbenbart gravid igen.

Men denne 7. gang er lidt anderledes, for den vokser slet ikke, og jeg var åbenbart ikke langt nok til at de kunne hjælpe mig af med den, så nu går jeg bare og venter på den kommer af sig selv. Frustrerende.
Vi håber stadig at det lykkedes, og at vi gennemfører næste gang.
Held og lykke til Jer. Jeg håber inderligt at det må lykkedes for Jer.
Knus Mai