Hvor meget tabte du ved selve fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

Dulgretz

Københavnermor skriver:

Ja, altså en afstemning om hvor meget man taber sig af selve fødslen. Tabt, som i MAX 1 uge efter fødslen. Det er jo ikke alle der vejer sig lige dagen efter.

Jeg havde selv tabt 16 kg da jeg stod på vægten efter vi kom hjem fra hospitalet, så ca. 3 dage efter fødslen.

Flere svar muligheder, hvis flere fødsler.

Jeg havde taget 35kilo på -overvejende vand. 3 dage efter fødslen havde jeg smidt 15 kilo, og små 3 uger efter 25.. Der er røget yderligere 2kilo. Fødte for 7uger siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Benjamins'mor

5-7 kg, men læste det som under fødslen.

En uge efter ved jeg ikke hvor meget jeg havde tabt, rendte ikke på vægten.

Anmeld

27. juni 2013

modesty

Københavnermor skriver:

Sikkert, hvis det var en videnskabelig undersøgelse.

Jeg er nu bare nysgerrig for hvad en fødsel koster i vægt - man siger jo gerne at moderkage, blod, fostervand og baby vejer så og så mange kg, så ville bare høre hvor mange der oplevede at tabe det i vægt.

Der er rigtig mange kvinder der også får meget vand i kroppen, så det er endnu en faktor. Det er svært at vide hvor mange kilo af de tabte der er vand.

Anmeld

27. juni 2013

Elgaard73

Her tog jeg 11 kg på, og de var væk, da vi kom hjem et døgn efter fødslen. Og amningen har så taget yderligere 8 kg, så jeg faktisk er blevet undervægtig nu...Har ammet i 18 måneder, men nu er det altså slut, så jeg kan få noget sul på kroppen igen. 

Anmeld

30. juni 2013

Juliekp

Københavnermor skriver:

Ja, altså en afstemning om hvor meget man taber sig af selve fødslen. Tabt, som i MAX 1 uge efter fødslen. Det er jo ikke alle der vejer sig lige dagen efter.

Jeg havde selv tabt 16 kg da jeg stod på vægten efter vi kom hjem fra hospitalet, så ca. 3 dage efter fødslen.

Flere svar muligheder, hvis flere fødsler.

Jeg vejede mig ikke før 2 uger efter fødsel og der havde jeg smidt 14kg, tog 3kg på under graviditeten. 

Anmeld

21. juli 2013

Jenny12

Tog ca 15 kg på under graviditeten.

Mit barn vejede 3620 gramMin moderkage vejede 700 gram
Og jeg tabte ca 1500 ml blod

Altså et vægttab på 5820 gram + fostervand.

De 15 kg var væk efter 14 dage

Anmeld

21. juli 2013

Ayasmor

Jeg var slet ikke på vægten indenfor den 1. uge, derfor ved jeg det ikke. Jeg tog 9 kg. på, som var væk ca. 5 uger efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.