Hvor meget tabte du ved selve fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

Hullabullabulla

Københavnermor skriver:

Vildt Hvad vejede baby??

3 kilo født 36+6. Havde SSF hvilket var det der gav mig vand i kroppen (værst dagen efter fødslen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Rødhætte

Københavnermor skriver:

Ja, altså en afstemning om hvor meget man taber sig af selve fødslen. Tabt, som i MAX 1 uge efter fødslen. Det er jo ikke alle der vejer sig lige dagen efter.

Jeg havde selv tabt 16 kg da jeg stod på vægten efter vi kom hjem fra hospitalet, så ca. 3 dage efter fødslen.

Flere svar muligheder, hvis flere fødsler.

Tog ca 14 kg på og tabte de første 10 kg på 7 dage

Anmeld

26. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tog 13kg på og har stemt 5-7kg. 

Men resten var væk efter 3uger

Anmeld

26. juni 2013

Københavnermor

Britt88 skriver:

3 kilo født 36+6. Havde SSF hvilket var det der gav mig vand i kroppen (værst dagen efter fødslen)

Det lyder voldsomt ubehageligt med den SSF. Puha

Anmeld

26. juni 2013

morethanperfect

Københavnermor skriver:

Ja, altså en afstemning om hvor meget man taber sig af selve fødslen. Tabt, som i MAX 1 uge efter fødslen. Det er jo ikke alle der vejer sig lige dagen efter.

Jeg havde selv tabt 16 kg da jeg stod på vægten efter vi kom hjem fra hospitalet, så ca. 3 dage efter fødslen.

Jeg tog 9 kilo på i min graviditet med Noel , og havde tabt alle 9 da der var gået en uge

Anmeld

26. juni 2013

modesty

Det er vel ligeså relevant hvor meget man havde taget på under graviditeten?

Jeg var nede på min vægt pre-graviditetsvægt, og havde altså tabt alle 11 kilo, dagen efter fødslen.

Efter en måneds tid og under det første år hvor jeg ammede, tabte jeg mig cirka 4 kilo. Her 8 mdr. efter jeg holdt op med at amme, er jeg på +3-4 kilo. Øv. 

Anmeld

26. juni 2013

Laulund87

13 kg og havde kun taget 9 kg på så det var noget af en slankekur..

Vejede 50 kg knap en uge efter, men jeg glemte også totalt at spise og vi var indlagt.

Anmeld

26. juni 2013

Københavnermor

modesty skriver:

Det er vel ligeså relevant hvor meget man havde taget på under graviditeten?

Jeg var nede på min vægt pre-graviditetsvægt, og havde altså tabt alle 11 kilo, dagen efter fødslen.

Sikkert, hvis det var en videnskabelig undersøgelse.

Jeg er nu bare nysgerrig for hvad en fødsel koster i vægt - man siger jo gerne at moderkage, blod, fostervand og baby vejer så og så mange kg, så ville bare høre hvor mange der oplevede at tabe det i vægt.

Anmeld

26. juni 2013

Mother-love

Jeg tabte 12 kg lige efter fødslen. Havde taget 22 kg på. Først nu siden februar er jeg gået fra 74 ned til 65 kg. Mangler 2 kg så er jeg på det jeg vejede da jeg blev gravid mentol gerne tabe 5kg mere så jeg er på 60 kg. Jeg har haft nogle perioder med tilbagefald, med usundt. Og jeg kan ikke rigtig dyrke motion. Andet end at gå nogle små ture pga mit piskesmæld.

Ved også at grunden til jeg tog så meget på i min graviditet var fordi jeg blev sygemeldt med mit piskesmæld som jeg fik en uge før jeg kunne teste positiv og der gik jeg fra at være maler til at slet ikke bevæge mig pga smerter. Så klart jeg tog så meget på for jeg spiste jo ikke ligefrem mindre

Anmeld

26. juni 2013

M (:

Jeg tabte 5-7 kg den første uge, og yderligere 4-6 de næste 14 dage.

Jeg havde i alt taget 12 kg på, og mangler nu tre måneder efter stadig det sidste kilo. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.