Venner og familie forsvinder ikke, fordi man flytter længere væk.
Og hvis de gør, så var de ikke værd at tælle alligevel.
Er det DET (job, byliv, venner eller hvad man nu har som argument) der bygger din fremtid?
Eller er han MANDEN i dit liv, som du oprigtigt gerne vil leve med og få børn med?
Hvis han VIRKELIG er den rette, så er stedet i bosætter jer mere eller mindre underordnet. Selvfølgelig skal du ikke sidde isoleret på landet og kukkelure, føle dig friheds-frarøvet og alene, og at det udelukkende kun er dig der må give slip på dit. Det går BEGGE VEJE! Og han må da også ville mødes med dig, og bo et sted hvor DU ville trives og være glad.
I Jeres tilfælde er løsningen at indgå et kompromis, og finde en mellemting af Jeres begges ønsker - sådan som jeg ser det.
Inden jeg flyttede sammen med min mand (som jeg siden har fået 2 børn med) stod jeg også fast på, at bylivet og venner jeg havde inde i Århus centrum var vigtige for mig. Vi behøvede ikke bo inde i byen, men skulle blive tæt i det område. Men de venner som jeg så krampagtigt holdt fast på, var bare nogle by-aber, som aldrig kiggede forbi længere, da jeg ikke længere tonsede på disko hver weekend. Og jeg savnede faktisk slet ikke byen som jeg havde troet jeg ville gøre ...hva faen, byen ligger der jo altid, og jeg vil kunne tage bilen/bussen/toget/cyklen/mm. derind til hver en tid.
Det det handler om er at finde et sted hvor I (i vores tilfælde VI) kunne vokse og trives. Og det lykkedes. Vi bor i udkanten af en større by.
Der er rigtig land-idyl omkring os. Men 10 min. i bil, så er jeg inde i centrum.
Det er min mand og børn der er kernen i mit liv .... så danner vores hjem bare rammen omkring det.
Og selvfølgelig betyder det noget hvor man bor i landet ift. ens familie (altså man smutter måske ikke bare lige fra staden til Jylland, sådan uden videre, f.eks). Men stadig, hvis man bor indenfor en radius af rimelighed i nærheden af det område man kom fra, så er det jo ikke de ekstra kilometer man skal køre når man alligevel er på farten, der gør udslaget.
Det der betyder noget for dig, kan du jo fortsat have og beholde, ikke !?! ...Hvis bare I finder et kompromis, som I begge kan leve med.
Men find ud af hvor meget du vil give og ofre, og så må han gøre det samme.
Vil ingen af jer give sig, så ER det nok bare ikke meningen......!
Anmeld