gravid - men har ikke rigtig symptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.304 visninger
24 svar
1 synes godt om
26. juni 2013

Lou

Det skal siges at det eneste jeg mærker noget til er at jeg føler mig mere træt., og har engang i mellem en smule ømme bryster, men det er virkelig ikke meget.

Jeg er i dag 6+0 - og så læser jeg noget som er ment som en opmuntring til alle dem som kar kvalme, at det skal man bare være glad for, for så har man mindre riciko for at abortere....

øhh fedt for mig, som ikke har kvalme.... har jeg så stor riciko for at abortere?

Sidder der nogle andre derude som heller ikke havde kvalme i starten af deres graviditet, eller som fik det senere end uge 6? 

Jeg har brug for at blive beroliget... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Trekløver(:

Lou skriver:

Det skal siges at det eneste jeg mærker noget til er at jeg føler mig mere træt., og har engang i mellem en smule ømme bryster, men det er virkelig ikke meget.

Jeg er i dag 6+0 - og så læser jeg noget som er ment som en opmuntring til alle dem som kar kvalme, at det skal man bare være glad for, for så har man mindre riciko for at abortere....

øhh fedt for mig, som ikke har kvalme.... har jeg så stor riciko for at abortere?

Sidder der nogle andre derude som heller ikke havde kvalme i starten af deres graviditet, eller som fik det senere end uge 6? 

Søde du.  

Du er ikke så langt henne endnu, og mange har ikke kvalme når de er gravide. Jeg har ikke haft kvalme overhovedet før efter jeg ramte 30. Uge, og det er fordi hun trykker på min mavesæk.

De symptomer du beskriver er præcis sådan jeg havde det i starten af graviditeten. Var træt og havde lidt ømme bryster, men kikke meget. 

Kan fortælle dig at min søster også er gravid i 16. Uge og hun har hverken haft kvalme eller ømme bryster, og hun var også så nervøs for at noget var galt, men til nf var alt helt fint

Du har ikke større chance for at abortere bare fordi du ikke har kvalme! Nyd du ikke skal døje med det!

Anmeld

26. juni 2013

Lou

malle23 skriver:

Søde du.  

Du er ikke så langt henne endnu, og mange har ikke kvalme når de er gravide. Jeg har ikke haft kvalme overhovedet før efter jeg ramte 30. Uge, og det er fordi hun trykker på min mavesæk.

De symptomer du beskriver er præcis sådan jeg havde det i starten af graviditeten. Var træt og havde lidt ømme bryster, men kikke meget. 

Kan fortælle dig at min søster også er gravid i 16. Uge og hun har hverken haft kvalme eller ømme bryster, og hun var også så nervøs for at noget var galt, men til nf var alt helt fint

Du har ikke større chance for at abortere bare fordi du ikke har kvalme! Nyd du ikke skal døje med det!

Ja jeg ved godt at det er dumt  men har ønsket mig denne gravitet i snart 5 år og har været igennem 3 icsi behandlinger, så det har ikke været let at nå hertil og derfor er jeg bare så bekymret for om det hele kommer til at gå godt... 

men tak der er lige sådanne beretninger jeg har brug for at høre 

Skal til tryghedsscanning fredag i næste uge, men synes tiden snegler sig afsted, og det føles som om der kan nå at ske 100 ting inden... har bare brug for den første milepæl..  

Prøver at nyde at jeg har det godt, men tror det bliver nemmere efter jeg har set hjerteblink. 

Anmeld

26. juni 2013

Trekløver(:

Lou skriver:

Ja jeg ved godt at det er dumt  men har ønsket mig denne gravitet i snart 5 år og har været igennem 3 icsi behandlinger, så det har ikke været let at nå hertil og derfor er jeg bare så bekymret for om det hele kommer til at gå godt... 

men tak der er lige sådanne beretninger jeg har brug for at høre 

Skal til tryghedsscanning fredag i næste uge, men synes tiden snegler sig afsted, og det føles som om der kan nå at ske 100 ting inden... har bare brug for den første milepæl..  

Prøver at nyde at jeg har det godt, men tror det bliver nemmere efter jeg har set hjerteblink. 

Kan godt forstå din bekymring, specielt når i har måtte kæmpe så længe. Bekymringerne starter lige fra den dag man finder ud af at man er gravid, og den tror jeg man har hele livet som mor

Kan kun sige til dig at dine symptomer er helt normale, og at man ikke er mere eller mindre gravid, fordi man ikke har kvalme. Håber du finder ro, når i har været til TS og se jeres lille spire

Så længe du ikke bløder og har ondt er alt sikkert som det skal være

Anmeld

26. juni 2013

MosterA

Lou skriver:

Jeg havde heller ikke kvalme før sener hen i graviditeten - og jeg vil sige, at du skal bare være glad hvis du helt kan undgå det.

Kan godt forstå du er nervøs, specielt når det er en drøm der endelig bliver til virkelighed efter SÅ mange år. Derfor vil jeg give dig ét rå; Lad vær med, at læse alt muligt på nette/bøger om hvordan andre har det og hvad de har oplevet. Lyt til din krop og glæd dig over, at du endelig får din store drøm opfyldt!!

Held og lykke med maven!

Anmeld

26. juni 2013

IG

Lou skriver:

Jeg kan godt forstå din bekymring, jeg havde det selv på samme måde i starten af min graviditet.

jeg havde/har ikke haft nogle rigtige symptomer på at være gravid, og jeg er i dag 35+6, S du skal bare slappe helt af.

Anmeld

26. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Lou skriver:

Det med kvalmen er en gammel skrøne der ingen hold har i sig.

Anmeld

26. juni 2013

skatja

Du skal slet ikke være nervøs..

Under hele min graviditet med mit første barn mærkede jeg intet før han begyndte at sparke i uge 20 og der var ingen komplikationer overhovedet under graviditeten heller ikke under fødslen

Det bedste du kan gøre for dig selv er gode tanker og stoppe med at bekymre dig.

Jo mere bekymret du er jo længere går tiden, og inden du får set dig om jamen så er du på vej til nakkefoldskanning hvor du kan få svar på om din bebs er ok

held og lykke herfra

Anmeld

26. juni 2013

Lou

malle23 skriver:

Kan godt forstå din bekymring, specielt når i har måtte kæmpe så længe. Bekymringerne starter lige fra den dag man finder ud af at man er gravid, og den tror jeg man har hele livet som mor

Kan kun sige til dig at dine symptomer er helt normale, og at man ikke er mere eller mindre gravid, fordi man ikke har kvalme. Håber du finder ro, når i har været til TS og se jeres lille spire

Så længe du ikke bløder og har ondt er alt sikkert som det skal være

Tak for er du sød.

Jeg tror også bare det er starten på en masse bekymringer jeg oplever, og der vil nok være noget at bekymre sig om for evig og altid fra nu af.  men det er lige præcis en del af det at være mor. 

Håber også der indfinder sig en ro efter TS. Jeg har på intet tidspunkt blødt, og har kun haft ligamentsmerter, men dem har jeg haft on and off fra inden jeg fandt ud af at jeg var gravid. 

Tak fordi du tog dig til til at berolige mig!!

Anmeld

26. juni 2013

Lou

MosterA skriver:

Jeg havde heller ikke kvalme før sener hen i graviditeten - og jeg vil sige, at du skal bare være glad hvis du helt kan undgå det.

Kan godt forstå du er nervøs, specielt når det er en drøm der endelig bliver til virkelighed efter SÅ mange år. Derfor vil jeg give dig ét rå; Lad vær med, at læse alt muligt på nette/bøger om hvordan andre har det og hvad de har oplevet. Lyt til din krop og glæd dig over, at du endelig får din store drøm opfyldt!!

Held og lykke med maven!

Tak for det - Dejligt at høre ... det føles også meget mærkeligt at man på en måde går og håber på at man får kvalme. 

Men det nok fordi man forbinder det med en rigtig graviditet. 

Jeg tror du har ret i dat man får det mere skidt af at læse for meget om informationer og beretninger.. man skal nok prøve at nøjes med at leve sit eget liv, og lytte til sig egen krop. Men det er svært når man er nygravid... så vil man jo gerne vide alt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.